Nog kan jag slänga ihop en flådig trerätters middag om det krävs, och grillar entrecote gör jag som en kung. Men när middagssällsap saknas så kan det ibland bli tämligen primitivt, som ex mamma scans köttbullar, kalla direkt ur paketet.
Köttfärssås + pulvermos, blandat i samma kastrull. Ser ganska äckligt ut, men är ju egentligen bara en italiensk variant av lapskojs Gott är det också, och så får man en kastrull mindre att diska...
Jag kokar korv och makaroner på samma gång. Lägg korven i kallt vatten och när det börjar koka byter man helt enkelt ut korven mot snabbmakaroner. Ett plus är om man använder korv som inte spricker (hot-dogs) för då behöver man inte plocka ur dem när vattnet börjar koka.
Jag kör inte med några sådana där snabblagar-varianter (typ köttbullar och pulvermos i micron, eller hur det var), för det tycker jag inte låter särskilt gott. I sånt fall äter jag hellre bara mackor.
När jag bodde själv och hade minimal kokvrå åt jag gärna direkt ur kastrullen för att spara disk däremot.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!