• 1
  • 2
2004-07-28, 21:28
Medlem
scratchys avatar
Nog kan jag slänga ihop en flådig trerätters middag om det krävs, och grillar entrecote gör jag som en kung. Men när middagssällsap saknas så kan det ibland bli tämligen primitivt, som ex mamma scans köttbullar, kalla direkt ur paketet.

Vad kör ni för primitiva måltider när ingen ser?
Citera
2004-07-28, 21:30
Bannlyst
Köttfärssås + pulvermos, blandat i samma kastrull. Ser ganska äckligt ut, men är ju egentligen bara en italiensk variant av lapskojs Gott är det också, och så får man en kastrull mindre att diska...
Citera
2004-07-28, 21:36
Medlem
Ursas avatar
Godisvariant: Jordnötssmör och honung på en tesked. Jättegott
Citera
2004-07-28, 21:38
Medlem
M2ks avatar
Kalla fiskbullar direkt ur burk..?
Citera
2004-07-28, 21:38
Medlem
-jOE!s avatar
Nudlar.
Citera
2004-07-28, 21:39
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag kokar korv och makaroner på samma gång. Lägg korven i kallt vatten och när det börjar koka byter man helt enkelt ut korven mot snabbmakaroner. Ett plus är om man använder korv som inte spricker (hot-dogs) för då behöver man inte plocka ur dem när vattnet börjar koka.
Citera
2004-07-28, 21:40
Medlem
Dr. Löhks avatar
In med vatten i micron. I med pulvermos. Tryck ner en näve mamma scans köttbullar och vips så har du en fullgod måltid. Färdigt på tre minuter.
Citera
2004-07-29, 02:57
Medlem
StigAllans avatar
Pilsner och en burk kungens sardiner med en tabaskokryddad Heinz vitabönburk i tomatsås.
Den måltiden är väldigt enkel, ingen uppvärmning anbefalles.
Citera
2004-07-29, 03:02
Medlem
andreas ns avatar
Jag brukar äta gurka direkt i plasten. Jag tar altså inte bort plasten när jag börjar äta den utan först efter första tuggan.
Citera
2004-07-29, 03:25
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas n
Jag brukar äta gurka direkt i plasten. Jag tar altså inte bort plasten när jag börjar äta den utan först efter första tuggan.

Gurka är vad jag vet bara vatten.
Kort mättnadskänsla?
Citera
2004-07-29, 08:07
Medlem
Rubbermans avatar
Bullens pilsnerkorv. Dock inte direkt ur burken utan upplagda på ett litet fat. Men det funkar om ingen kollar.
Citera
2004-07-29, 09:36
Medlem
miklons avatar
Jag kör inte med några sådana där snabblagar-varianter (typ köttbullar och pulvermos i micron, eller hur det var), för det tycker jag inte låter särskilt gott. I sånt fall äter jag hellre bara mackor.

När jag bodde själv och hade minimal kokvrå åt jag gärna direkt ur kastrullen för att spara disk däremot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in