Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 13:04
  #361
Avstängd
fuelehs avatar
Nu tar jag inte droger ofta men har väll hänt 2-3 gånger att man ätit valium då jag haft enorma sov svårigheter,, tycker det funkar bra att ta det med måtta,, provade samt en gång inför läkarbesök att äta 1 tablett valium då jah vart så ohyggligt nervös men det hjälpte mig inte det minst :/
Citera
2017-07-03, 14:11
  #362
Medlem
har diagnos Aspergers, depression med självmordstankar, ångest för praktiskt taget allt, social fobi ~började självmedicinera när jag insåg att doktorn "inte kunde" hjälpa mig få bukt med mina problem.

var förmodligen dumt, men jag har slutat bry mig, är något upp i åren vid det här taget.. och har ett blandat drogbruk som sträcker sig tillbaka några år.
Citera
2017-08-06, 22:13
  #363
Medlem
blir lätare å leva fly den tråkiga vardagen nyttjar det mesta
Citera
2017-08-20, 18:23
  #364
Medlem
Smärta och för att det är kul.
Citera
2017-09-19, 22:03
  #365
Medlem
Keonels avatar
1. Anser du dig tillhöra en kategori livsnjutare som, mer än andra, unnar den egna personen olika sorters mer inteniv njutning?

Ja. Live fast, die old. Absolutister och straight edge är väl rätt så tråkiga..?

2. Har du en utpräglat orädd personlighetstyp som gör dig mer okonventionell än folk i allmänhet?

Ja. Trippar ex gärna ensam och pushar till det yttersta

3. Är du innovativ till din läggning* och därför visar upp mer experimentlusta än vanligt?

Beror på om det rör sig om för mig intressanta saker, ex. just droger. Då experimenterar jag gärna, men trökiga saker: Nej

4. Inledde du ditt drogbruk i tonåren för spänningens skull (förbjuden frukt smakar bäst)?

Cannabis i tonåren. Tyngre i 20-årsåldern, tror f.ö inte på gateway-teorin. Om så, så tycker jag snarare att alkoholen fick mig att börja med CB

5. Om du är äldre än trettio; vad anser du du det bero på att du fortsätter med drogbruket medan många andra slutar?

Närmar mig trettio. Kommer nog fortsätta i ren eskapistisk anda. Pallar ej med verkligheten för länge

6. Finns andra orsaker till ditt drogbruk?

En känsla av att inte passa inte någonstans. Social ångest. Osäkerhet. Allmän nedstämdhet. Känner mig som en sökare. Gillar inte mitt nyktra jag. Mitt onyktra jag är klart min bästa vän, honom älskar jag
Citera
2017-11-19, 23:43
  #366
Medlem
kerioss avatar
Att vara nykter kan ju ibland vara fruktansvärt tråkigt. Alltid kul med lite substanser för att liva upp vardagen
Citera
2017-11-21, 16:13
  #367
Medlem
UndeadNinjas avatar
Just nu handlar det om självmedicinering som det så fint kallas. Det är dock dags att trappa ner på självmedicineringen och jobba på att vara helt nykter. Förr tog man mest droger för nöjets skull och för att fly vardagen lite grann.
Citera
2017-11-21, 19:56
  #368
Medlem
Jag har använt droger till o från i 25 år,(Mest till) främst centralstimulantia och cannabis. Centralstimulantia ser jag som självmedicinering. För att få ordning o reda i skallen och kunna koncentrera mig och bli av med ångesten o såsigheten i skallen som är ytterst jobbig. Man kan säga att normalt sett är mina tankar brunsås men med cs flyter dom som mjölk. ( Numera har jag mitt jävla Ritalin på recept) och cannabis liksom som en krydda. Jag blir kreativ av cannabis. Jag pysslar med musik och dom flesta låtar har jag kommit på under inflytande av cannabis.
Sen med åren har jag utvecklat ett ganska tungt beroende av cannabis. Jag får helt enkelt rätt så svåra abstinensbesvär om jag blir utan.
Rastlöshet, sömnsvårigheter, illamående, extremt dåligt humör etc.
Vidare tråkar vardagen ut mig. Det måste hända nåt annars för jag av tristess. Drogerna gör det definitivt mer spännande o underhållande.
Citera
2017-11-21, 20:00
  #369
Medlem
Redlinezs avatar
För att förgylla dagen
Citera
2018-01-05, 19:19
  #370
Medlem
Phobiazis avatar
Bortsett från att jag gillar både känslan och pausen från psyket så är det väl för att leva.
Tyvärr har vi inget självbestämmande över våran livslängd och tydligen tycker familj, läkare etc
att det är bättre att jag lider varje dag! Varför någon jag aldrig träffat bestämmer över mitt liv känns
som att det bör brytas mot någon slags mänskligrättighet.

Så där har vi de största skälen; Gillar känslan och jag måste ju stå ut med att leva!
Citera
2018-01-11, 22:20
  #371
Medlem
To get Rickety-Rickety-Wrecked Son!
Citera
2018-01-21, 21:10
  #372
Medlem
Nkpgisits avatar
Man måste ju vara snabb!
Så i med en redig dos tjack rakt i armen sen är ju allt frid och fröjd!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback