• 1
  • 2
2010-12-24, 15:45
Medlem
Förstår nu varför ni frågar efter testerna jag läste. Sökte nyss och hittade massa åsikter men väldigt få tester där de kollat om det stämmer.

Kännas som när jag letade efter tester på fläktars placering i chassit innan jag tillslut hittade ett där de faktiskt testat om påståendena/gissningarna stämde.

Minns tyvärr inte vad jag skrev för det var över 1 år sedan. Vissa gånger råkade jag se tester när jag gick in på dator siter. Ibland var det andra som länkade till testerna och trodde att testerna skulle säga att 64 bit var bäst tills jag frågade om vissa delar i testet, slutsatsen i testet och om de tyckte att den var bra eller dåligt gjord osv.

Hittade inte ens trådarna jag var med där länkarna skrevs.

I allmänhet handlar diskussionerna alltid om vad man gör mellan 3-4 GB minne. Över och under det bruka folk vara överens om vad som gäller.
Senast redigerad av panpo98 2010-12-24 kl. 15:52.
Citera
2010-12-24, 16:04
Medlem
shadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
I sådana fall kanske du kan förklara för mej varför jag, på min dual boot-maskin, inte verkar ha mer än 3,13 gig internminne på min winXP-installation(32-bitars) medan jag på min win7-installation(64-bitars) har alla 4 gig tillgängliga. Hur går det ihop?

32-bitars XP klarar ej mer än 3.5 GB ram. 64x OS klarar långt mycket mer. Windows 7 32-bit klarar mer än 3.5 GB ram pga att Windows 7 kringgår begränsningen, men offrar på grund av det prestanda. För att upplysa er som inte ens orkade googla med två ord länkar jag så att ni mindre vetande förstår;

http://www.vistaclues.com/reader-que...memory-limits/
Citera
2010-12-25, 02:05
Medlem
Jag är överraskad att det inte finns konkreta svar från Microsoft.

Tack för era åsikter, efter att ha läst tråden så kör jag på 32-bit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in