Var på BK häromdagen och skulle smita in och ta en Whopper lite snabbt och smidigt. Det var endast tre personer före i kön men jag fick ändå stå och vänta i 15-20 minuter. Att skåda denna personal som rörde sig i ultrarapid mellan kassan, läskmaskinen och stripsbordet medan de hela tiden försökte minnas vad beställningen bestod gjorde mig heltokig. Under väntetiden funderade jag lite kring kötider på de olika kedjorna och fick ihop följande lista.
Top 5 - Segaste betjäning bland hamburgerkedjorna:
1. Burger King
2. Burger King
3. Burger King
4. Max (men de tillverkar ju burgarna efter man beställt iallafall)
5. McD (Personalen _verkar_ ju iallafall stressad)
Har varit på ett antal olika 'restauranger' av resp. kedja men _aldrig_ upplevt något segare än BK. Fattar inte de anställda pysslar med. Två kassor öppna och köerna växer - öppna fler kassor? Nej! Snabba på lite? Nej! Försöka minnas beställningen i mer än 5 sekunder? Nej! BK personalen verkar vara lite efter på alla sätt eller så har de en företagspolicy i stil med "Den som väntar på något grillat väntar aldrig för länge".
Har t.o.m. upplevt detta BK-fenomen på BK Stureplan och då verkade personalen genuint förvånade över att det började 'ramla in folk' efter 03.00. "Hur skulle vi kunna ha förutsett denna invasion?!"
Har någon annan irriterat sig på detta eller är det bara jag som överreagerar som vanligt?