2004-07-28, 02:01
Medlem
Kevlarsouls avatar
Var på BK häromdagen och skulle smita in och ta en Whopper lite snabbt och smidigt. Det var endast tre personer före i kön men jag fick ändå stå och vänta i 15-20 minuter. Att skåda denna personal som rörde sig i ultrarapid mellan kassan, läskmaskinen och stripsbordet medan de hela tiden försökte minnas vad beställningen bestod gjorde mig heltokig. Under väntetiden funderade jag lite kring kötider på de olika kedjorna och fick ihop följande lista.

Top 5 - Segaste betjäning bland hamburgerkedjorna:
1. Burger King
2. Burger King
3. Burger King
4. Max (men de tillverkar ju burgarna efter man beställt iallafall)
5. McD (Personalen _verkar_ ju iallafall stressad)

Har varit på ett antal olika 'restauranger' av resp. kedja men _aldrig_ upplevt något segare än BK. Fattar inte de anställda pysslar med. Två kassor öppna och köerna växer - öppna fler kassor? Nej! Snabba på lite? Nej! Försöka minnas beställningen i mer än 5 sekunder? Nej! BK personalen verkar vara lite efter på alla sätt eller så har de en företagspolicy i stil med "Den som väntar på något grillat väntar aldrig för länge".

Har t.o.m. upplevt detta BK-fenomen på BK Stureplan och då verkade personalen genuint förvånade över att det började 'ramla in folk' efter 03.00. "Hur skulle vi kunna ha förutsett denna invasion?!"

Har någon annan irriterat sig på detta eller är det bara jag som överreagerar som vanligt?
Citera
2004-07-28, 09:40
Medlem
miklons avatar
Jag har alltid tyckt att personalen på McD i Eskilstuna jobbar fruktansvärt långsamt (samt att de saltar burgarna nåt oerhört, fast det är ju lite OT), så det kanske snarare handlar om skillnad från ställe till ställe. Nu finns iofs inget BK i E-a, hade det funnits ett kanske de hade varit om möjligt ännu långsammare.

Annars är det väl så att BK generellt sett har färre gäster än McD? Så de kanske har blivit bortskämda med att kunna slöa.
Citera
2004-07-28, 10:04
Awaiting Email Confirmation
FInns väl ingen BK på stureplan
Citera
2004-07-28, 10:10
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate
FInns väl ingen BK på stureplan

Såg att det var igenbommat.. har dom stängt helt å hållet eller renoverar dom bara?

Äsch, skit samma! Snart får vi ju Max på Norrmalmstorg!
Citera
2004-07-28, 10:12
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Såg att det var igenbommat.. har dom stängt helt å hållet eller renoverar dom bara?

Äsch, skit samma! Snart får vi ju Max på Norrmalmstorg!

GO max!!!!!!!! Undrar om audi blir glada att ha ett hamburgarhak breve sig

För att återgå till topic så tycker jag burger king var segast faktiskt....
Citera
2004-07-28, 10:19
Medlem
Balkongståarns avatar
Jag drar mig till minne en episod, fast jag var rätt full så det kan vara fel. Vi var på BK efter krogen och det tog en alldeles enastående lång tid att få burgaren. Just detta med den lätt utvecklingsstörda personalen minns jag att vi gjorde oss lustiga över. Kanske därför det tog sån tid? Den som gjorde i ordning våra beställningar kollade säkert tio gånger på lappen.
Citera
2004-07-28, 10:22
Medlem
Russinkungens avatar
Dagens I-landsproblem
Citera
2004-07-28, 10:32
Bannlyst
Falling down...

Man far val koa vart man an beger i Sverige, Svenskar alskar att koa...
Citera
2004-07-29, 03:34
Medlem
StigAllans avatar
Här i Umeå har vi vad jag har uppmärksammat två MAX-hak.
Varav ett av ställena gör betydligt bättre kycklingburgare modell classic.
Smakskillnaden är total och det är ingen chans att jag byter ställe i första taget.
Citera
2004-07-29, 07:18
Medlem
Fick vänta i 25minuter på donken vid fridhemsplan igår.
missade sista tunnelbanan hem på grund av den inkompetenta personalen.

ska skriva ett klagobrev så kanske man får några värdekuponger eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in