Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-22, 01:39
  #1
Medlem
Kollar på Kanada - Sverige nu, typ träningsmatch inför JVM. Sen kom jag att tänka på en kille från min hemstad som flyttade över till USA för att lira hockey där (han föddes förövrigt där) och när han bodde i Sverige spelade han tv-pucken osv. Han bor där nu och lirar fortfarande. Så nu undrar jag, hur många har vi där borta i staterna i väst? Någon man känner igen?
Berätta allt ni vet
Citera
2010-12-22, 12:28
  #2
Medlem
http://www.eliteprospects.com/player...CAA&NationID=1

Just nu finns det 13 stycken svenskar i högsta collegeserien.
Citera
2010-12-22, 15:28
  #3
Medlem
NirvanAs avatar
Hoppas att inte rangers ger Hagelin något kontrakt i sommar så wings kan "sno honom", varit en del rykten om det men som alltid ska man ta det med en nypa salt.
Citera
2010-12-22, 15:47
  #4
Medlem
Till sommaren lär ju Detroit kontraktera Nyquist också. Jag blir dock inte förvånad om han stannar ett år till i college. Vet att han är duktig i skolan. Ska bli spännande att se honom spela utan sitt fisköga.
Citera
2010-12-22, 15:48
  #5
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNett
Till sommaren lär ju Detroit kontraktera Nyquist också. Jag blir dock inte förvånad om han stannar ett år till i college. Vet att han är duktig i skolan. Ska bli spännande att se honom spela utan sitt fisköga.
Han kommer säkerligen lira alla år i college, 4 dvs, egentligen borde han spela i AHL för han är så pass duktig menmen, skolan är väl viktig också.
Citera
2010-12-22, 15:50
  #6
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Han kommer säkerligen lira alla år i college, 4 dvs, egentligen borde han spela i AHL för han är så pass duktig menmen, skolan är väl viktig också.

Wings har inte bråttom och vad jag har hört så vill han gärna ha sin examen också. Har man väl kört för år tre kan man lika gärna köra hela vägen. Hade han önskat bli proffs (ja, här kan man faktiskt använda uttrycket i dess korrekta form ) så hade han kunnat bli det för länge sedan.
Citera
2010-12-22, 15:54
  #7
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Wings har inte bråttom och vad jag har hört så vill han gärna ha sin examen också. Har man väl kört för år tre kan man lika gärna köra hela vägen. Hade han önskat bli proffs (ja, här kan man faktiskt använda uttrycket i dess korrekta form ) så hade han kunnat bli det för länge sedan.
Wings 2013/14 2nd line

Nyquist-Järnkrok-Pulkkinen

Give me some of that youth baby
Citera
2010-12-22, 18:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HNett
http://www.eliteprospects.com/player...CAA&NationID=1

Just nu finns det 13 stycken svenskar i högsta collegeserien.
Alexander Fällström, ganska coolt att både spela i högsta collegeserien och gå på Harvard. Duktig hockeylirare + sjuka betyg
Citera
2010-12-22, 21:35
  #9
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Wings 2013/14 2nd line

Nyquist-Järnkrok-Pulkkinen

Give me some of that youth baby

Haha eller hur?

Wings 13/14
Zäta-Datsyuk-Holmström
Bertuzzi-Flippula-Franzen
Miller-Modano-Cleary
Abdelkader-Helm-Eaves
Citera
2010-12-23, 16:07
  #10
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hoppas att inte rangers ger Hagelin något kontrakt i sommar så wings kan "sno honom", varit en del rykten om det men som alltid ska man ta det med en nypa salt.
Stor nypa salt skulle jag säga. Det vore ju väldigt konstigt om Rangers släppte Hagelin. Jag har sett honom en del som junior i Södertälje och även när han har tränat med SSK på försäsongen, det är verkligen en spelare jag gillar. Snabb som fan. Jag hoppas att få se honom någon säsong i elitserien också, även om jag inte tror det. Det spelar redan åtta stycken spelare i NHL som har representerat SSKs juniorer, det räcker nu. Ge oss åtminstone någon tillbaka.

Fast om jag tolkat dina tidigare inlägg rätt så kan vi gott få tillbaks en viss storväxt back.
Citera
2010-12-23, 16:15
  #11
Medlem
Verbeeks avatar
Det finns även ett stort gäng som bara lirar för att de tycker det är kul och kombinerar det med en utbildning.
Citera
2010-12-29, 10:35
  #12
Medlem
Är det stor skillnad på nivån på spelet mellan högsta college ligan och högsta Kanadensiska juniorligan?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback