Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-01, 09:15
  #6265
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Har sett lösa avsnitt lite då och då när jag växte upp någon gång ibland, men aldrig mer än så.

Har nu tänkt ge den en lite mer seriös chans men lär ändå inte orka se varenda säsong, så undrar vilka säsonger jag bör fokusera på, och i vilken ordning.


Jag har nog sett alla säsonger minst 10 ggr..
Så skulle nog säga 3-12 kanske..

Sen finns det såklart guldkorn i de andra säsongerna.
__________________
Senast redigerad av Fjantor 2021-11-01 kl. 09:20.
Citera
2021-11-09, 21:05
  #6266
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
3 avsnitt nu med fokus på Doug..
Är det inte dags att den lille pojken råkar ut för en olycka för att aldrig mer komma tillbaka..
Har han varit med i typ alla avsnitt denna säsong nu? Undrar vad grejen är.
Citera
2021-11-10, 14:24
  #6267
Medlem
Fjantors avatar
Såg nyss senaste avsnittet..
Alltså FG har verkligen gått ner sig.
Förr om åren log man iaf ett par gången till avsnitten, men nu
vill man bara att de ska ta slut.
Citera
2021-11-12, 20:32
  #6268
Medlem
Rebali179s avatar
Har det verkligen gått ner sig så rejält.
Tycker de går i vågor med avsnitten
Citera
2022-09-29, 12:47
  #6269
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Nya säsongen startade tidigare under veckan, ett avsnitt med tre historier. lammen tystnar var riktigt kul. de två andra inte så mycket.
Citera
2022-10-03, 19:26
  #6270
Medlem
Helg-Segers avatar
Ännu en säsong med trötta, snabbskrivna skämt och massa löjligt Trump-hån. Family Guy föll som en sten vid säsong 18, vad hände? Jag borde ha slutat titta för längesen men jag gillar ändå karaktärerna på något sätt så jag fortsätter att titta, tyvärr. Blir besviken avsnitt efter avsnitt
Citera
2022-10-31, 18:40
  #6271
Medlem
GubbenILaddans avatar
Först blev FG woke som fan och slutade med alla roliga skämt som kunde kränka andra kulturer. Hälften av karaktärerna började man göra svarta och asiatiska (typ japaner) och fine, det gör väl inget. I samma veva började man kasta skit på Trump och hans väljare, något som fortfarande upprepas i avsnitt efter avsnitt. Inte ett enda ord om Biden än.

Sedan började Family Guy göra videor om covid-vaccinet och hur viktigt det är att ta detta och nu i senaste avsnittet så prisar dom vaccinet igen, OCH nedvärderar Trump och hans väljare minst två gånger. Vad är det här?

Vilken jävla woke vänstersmörja Family Guy har blivit, går ju knappt att titta på längre. Hade det varit roligt fortfarande så hade jag kunnat genomlida avsnitten men känns som att det bara är det politiska vänsternarrativet som är i fokus nu. Tror inte jag orkar titta på dyngan längre.

Som "komiker" och någon som gör satir/parodi så måste man ju skämta om båda sidorna. Att kasta skit på Trump och hans väljare men aldrig yttra ett ord om sin älskade ledare Biden gör det hela så jävla patetiskt. Påminner om svenska komiker som aldrig driver/drev med sossarna utan bara oppositionen.

Ja, nu känner jag mig KRÄNKT för en gång skull. För en som har älskat serien och nästa varit besatt av den i flera år så var jag tvungen att gnälla av mig lite innan jag säger adjö till den sjunkande stenen.

Är det värt att fortsätta genomlida skiten för att kanske skratta en gång var fjärde avsnitt, om ens det? Nja.
__________________
Senast redigerad av GubbenILaddan 2022-10-31 kl. 18:47.
Citera
2022-10-31, 21:18
  #6272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Först blev FG woke som fan och slutade med alla roliga skämt som kunde kränka andra kulturer. Hälften av karaktärerna började man göra svarta och asiatiska (typ japaner) och fine, det gör väl inget. I samma veva började man kasta skit på Trump och hans väljare, något som fortfarande upprepas i avsnitt efter avsnitt. Inte ett enda ord om Biden än.

Sedan började Family Guy göra videor om covid-vaccinet och hur viktigt det är att ta detta och nu i senaste avsnittet så prisar dom vaccinet igen, OCH nedvärderar Trump och hans väljare minst två gånger. Vad är det här?

Vilken jävla woke vänstersmörja Family Guy har blivit, går ju knappt att titta på längre. Hade det varit roligt fortfarande så hade jag kunnat genomlida avsnitten men känns som att det bara är det politiska vänsternarrativet som är i fokus nu. Tror inte jag orkar titta på dyngan längre.

Som "komiker" och någon som gör satir/parodi så måste man ju skämta om båda sidorna. Att kasta skit på Trump och hans väljare men aldrig yttra ett ord om sin älskade ledare Biden gör det hela så jävla patetiskt. Påminner om svenska komiker som aldrig driver/drev med sossarna utan bara oppositionen.

Ja, nu känner jag mig KRÄNKT för en gång skull. För en som har älskat serien och nästa varit besatt av den i flera år så var jag tvungen att gnälla av mig lite innan jag säger adjö till den sjunkande stenen.

Är det värt att fortsätta genomlida skiten för att kanske skratta en gång var fjärde avsnitt, om ens det? Nja.

Håller helt med, även om jag fortsätter kolla med relativt stort nöje. Cleveland görs ju dessutom av en ny kille nu (han var grym när han lirade Call of Duty på sin youtube-kanal, och man kan inte direkt säga att man hör någon större skillnad, men ändå, det är principiellt fel).

Var nåt skämt för nåt avsnitt sen: Brian skulle säga nåt till Stewie, så sa han "this might sound racist, but..." och Stewie var typ direkt "just don't", eller vad fan det var. Lite svårt att beskriva, men det var inte kul för fem öre. Plus som du säger lama Trump-skämt.

Var länge sen nu man hörde klassiska dialoger som:
Peter: Chris Griffin, will you marry me?
Chris: What? Is it even legal for a man to marry his son?
Peter: It is in Vermont. As long as it's a man and a man, anything goes up there. They're a bunch of liberal degenerates.
Chris: I don't know, it seems really weird. I mean, aren't men supposed to marry women?
Peter: No, no no, that's just all of human history except for the last five months.
Priceless.
Citera
2023-03-13, 11:51
  #6273
Medlem
Verkar som om Family Guy redan 2020 fick nya direktiv.

Citat:
Så görs ”Family guy” och ”Simpsons” om efter kritiken
Flera amerikanska tv-serier gör ändringar efter protesterna
Nu kommer vita personer inte längre att göra röster till svarta roller i serier som ”Family guy” och ”Simpsons”.

Flera populära tv-serier gör nu förändringar i och med de pågående protesterna mot rasism och polisbrutalitet i USA.

– Svarta personer borde spela de svarta karaktärerna, säger Mike Henry, som hoppar av ”Family guy”.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...efter-kritiken

Spelar det verkligen någon roll vilken hudfärg en person har som gör en viss röst i en tecknad TV-serie?
Citera
2023-03-13, 12:19
  #6274
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasaw15
Verkar som om Family Guy redan 2020 fick nya direktiv.



https://www.aftonbladet.se/nojesblad...efter-kritiken

Spelar det verkligen någon roll vilken hudfärg en person har som gör en viss röst i en tecknad TV-serie?

Nej, men i en värld där man kan bli kränkt över en omogen kokosnöt så skall allt vara så extremt PK så det blir löjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback