Den här debatten har ju gått förr känns det som, dessutom samma trötta argument.
Självklart må man väl ha lite mer än en länk i början på sin tråd, annars kan jag tycka att man förpassar den till papperskorgen.
Därimot så slår det mig en sak, AB, Expressen och annan slaskmedia går bra av "icke-PK" att citera så fort det gynnar deras sak, vilket händer ibland.
Annars är det en opålitlig skittidning som man inte ska använda som källhänvisning någonsin, förutom då...när man får medhåll i sak.
Vad är då icke PK-Länk? Info-14? BRÅ? Statistiska Centralbyrån?
Objektiva sidor som inte lutar åt något håll?
Att citera en debattartikel eller liknande torde ju vara omöjligt eftersom man då stödjer den ena eller andra sidan.
Vem är det som bestämmer vad som är icke-PK och PK? Är det TS i det här fallet eller hade vi någon omröstning eller vad?
Går det att tillskriva i varje ämne eller gäller det bara i invandrar relaterade ämnen? Eller får jag skrika mig hes om PK-länkar i exempelvis drogdebatter eller debatter om brott?
För då finns det ju mången oseriös politisk korrekt mupp som hasplar ur sig angående hashpyskos och liknande och länkar till de mest obskyra sidor som Föräldrarföreningen mot narkotika exempelvis...inte alls PK den inte?
Så hur ska vi ha det, ska denna regel bara gälla i invandrarfrågan, i stort eller som jag tycker inte alls.
Tycker det mest luktar skämd skit om din åsikt TS, skit i att kommentera dylika trådar så dör de snabbt ut.
Det är mitt tips till dig, men det borde du ju veta som "hängt här sedan 2006".