2010-12-20, 23:11
Medlem
Flygtomats avatar
Jag ser att många har förvånats över mina siffror. Jag är väldigt trött och skrev därför fel. Mitt dagliga intag är ca 3000. Förlåt mig, allt blev luddigt, men jag ska gå och lägga mig nu och så läser jag mer imorrn.
ahhaha. 6000 kcal låter fan omänskligt.
Citera
2010-12-20, 23:13
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
Jag ser att många har förvånats över mina siffror. Jag är väldigt trött och skrev därför fel. Mitt dagliga intag är ca 3000. Förlåt mig, allt blev luddigt, men jag ska gå och lägga mig nu och så läser jag mer imorrn.

3000 är fortfarande på tok för mycket om du inte tränar jättejättejättemycket.
Citera
2010-12-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat

Haha, dåså tänkte 20kg övervikt = 6000 kcal , whaat!
Citera
2010-12-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
3000 är fortfarande på tok för mycket om du inte tränar jättejättejättemycket.

Håller med, jag har 2350kcal som utgångspunkt och när jag sätter till träningen brukar dagsbehovet landa kring 3000-5000kcal beroende på träning och då kör jag 1-3h konditionsträning per dag. Det är då på 190cm och 88kg. Så att käka 3000kcal och fortfarande hamna på kcalunderskott mha promenader tror jag är lite svårt
Citera
2010-12-21, 18:07
Medlem
Gudfadern_Sthlms avatar
Cykla går utmärkt på vintern. Själv cyklar jag 32 km om dagen till arbetet T.O.R. Köp ett par bra dubbdäck till hojen bara, ett bra underställ till kroppen sen ut och rör på dig. Dock krävs lite järnvilja då snön bidrar till en ordentligt ökad friktion, dock ger det ännu bättre förbränning .

Nu vet jag inte var i landet du bor, http://www.cyclecomponents.com har bra priser på dubbdäck som kan beställas via postorder.

Löpning är inte och föredra med den övervikt du har nu, då stora skaderisker föreligger. Min rekomendation är att du åtminstone behöver gå ner 10 kg innan du börjar springa.

Du bör även se över din kost för att få snabbare resultat.
Citera
2010-12-21, 21:36
Bannlyst
Hur fan orkar folk promenera när det är -10grader ute?
Citera
2010-12-21, 22:16
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failstorm
Inga problem, här är det minus 30
Citera
2010-12-21, 23:00
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:

Talesättet "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" är faktiskt sant. Och man behöver inte ha tjocktröja och dunjacka, då blir man för varm ganska snart. Det finns tunna kvalitéer som håller värmen bra men som också ventilerar om man blir för varm.

Men promenera betyder inte att man ska gå som om man strosar i affärer, gå som i powerwalka eller i backig terräng behöver man oftast göra om det ska hända något. Och då blir man varm.
Citera
2010-12-22, 12:50
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
jogga 1 timme eller promenad 1 timme så är SJÄLVKLART joggning bättre och du bränner mer.. men orkar du inte jogga länge utan bara joggar 10-15 minuter så är det bättre att promenera 1 timme då det tar ett tag innan man börjar bränna fettet.
eller så promenerar man på första halvtimmen och joggar den andra.
Citera
2010-12-22, 14:25
Medlem
Börja med att promera nu så länge det är kallt. Då våren kommer har du redan lite kondis och kan börja cykla som fan- långa rundor är att föredra.
Men om du vill tappa vikt så sker det bäst genom att skära ned på ätandet.
Citera
2010-12-22, 21:24
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Köp ett promenadband Inga ursäkter kvar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in