Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-29, 20:14
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Hur fick du det gjort enbart med den indikationen? Normalt krävs ju två halsbölder eller flera allvarliga halsflusser.

övertalning och han förstog problemet med dålig andedräkt 24/7

ursäkta för det sena svaret
Citera
2019-01-16, 00:56
  #230
Medlem
Strodes avatar
Ska operera bort mina mandlar nu och undrar vilken medicin jag kan be om. En vän till mig hade blivit nekad morfin och enbart fått paracetamol efter operation, medan en annan "tror att hon fick oxy men inte minns".
Är det vanligt att de nekar? Hon har inga missbruksproblem och vad jag vet inga andra mediciner som orsakat att hon nekats det.
Citera
2019-01-16, 01:54
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Ska operera bort mina mandlar nu och undrar vilken medicin jag kan be om. En vän till mig hade blivit nekad morfin och enbart fått paracetamol efter operation, medan en annan "tror att hon fick oxy men inte minns".
Är det vanligt att de nekar? Hon har inga missbruksproblem och vad jag vet inga andra mediciner som orsakat att hon nekats det.

Låter väldigt konstigt. Fick en hel hög med läkemedel och ett schema när skulle ta vad. Första dagarna var det något morfinbaserat och efter det tror jag det vara paracetamol. Tror till och med att jag fick med mig de första morfintabletterna så kunde lindra smärtan innan hunnit hämta ut på apoteket.

Hoppas du får samma tur som jag. Inga komplikationer alls, relativt liten smärta givet att tagit medicineringen och att du får önskad effekt. Jag hade sådana där illaluktande klumpar i halsen vilket gav gräslig andedräkt, det är otroligt skönt att slippa dem.
Citera
2019-01-23, 19:02
  #232
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Låter väldigt konstigt. Fick en hel hög med läkemedel och ett schema när skulle ta vad. Första dagarna var det något morfinbaserat och efter det tror jag det vara paracetamol. Tror till och med att jag fick med mig de första morfintabletterna så kunde lindra smärtan innan hunnit hämta ut på apoteket.

Hoppas du får samma tur som jag. Inga komplikationer alls, relativt liten smärta givet att tagit medicineringen och att du får önskad effekt. Jag hade sådana där illaluktande klumpar i halsen vilket gav gräslig andedräkt, det är otroligt skönt att slippa dem.

Fick bara 14 st 5 mg Oxy, redigt snålt. Ska smärtan dessutom bli värst den 4e dagen som alla skriver så är de ju redan slut då...
Citera
2019-01-23, 21:41
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Fick bara 14 st 5 mg Oxy, redigt snålt. Ska smärtan dessutom bli värst den 4e dagen som alla skriver så är de ju redan slut då...

Visst kan det bli illa men det kan också gå väldigt bra. De som haft väldigt ont är nog mer benägna att söka upp ett forum och berätta om det än de som inte hade några större problem. Så hoppas du har samma tur som jag hade.

Hittade mitt gamla inlägg. Var dagen efter operationen men det står vad jag fick för mediciner

https://www.flashback.org/sp53479591

Jag fick också någon tablett för att minska risken för blödning. Men de hade glömt skriva med den på medicin-schemat så jag glömde ta den. Undrade lite efteråt om denna glömska var orsaken till att det gick så bra, att preparat som drar ihop kärlen kanske gör att man får mer ont. Men vet inte.
Citera
2019-05-17, 15:51
  #234
Medlem
Plockat mina igår, kom hem igår med kartonger med Alvedon, diklofenak och oxycodone. Alvedon o diklo för 14dagar o oxy för 7 dagar.
Klart jag har ont, mest om jag äter o dricker, men i övrigt känner jag ingenting.
Lyckades tom nästan få i mig en hel lasagne igår när jag kom hem men sista bitarna då kändes det i halsen.

Jobbigast är väl hungern, blir inte mätt länge på fruktsaft o youghurt, sjukt sugen på en pizza av nån anledning o jag äter sällan pizza
__________________
Senast redigerad av KLR 2019-05-17 kl. 16:37.
Citera
2020-01-07, 01:39
  #235
Medlem
Jag undrar hur mycket denna operationen kostar?
Jag har ingen försäkring.
Citera
2020-01-07, 10:37
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youknow1
Jag undrar hur mycket denna operationen kostar?
Jag har ingen försäkring.

Jag gick till en privat vårdgivare men som är ansluten till Landstingets system, blev undersökt, fick godkänt för operation, och fick det på vanlig patientavgift. Dvs bekostat av vården. Minns inte men tror det var min vanliga vårdcentral som remitterade mig till den privata vårdgivaren eller i alla fall rekommenderade mig att söka dit.

Flera i denna tråden vittnar dock om att de fått "nej" av sin vårdgivare. Om de då använt privat vård och vad det kostar vet jag inte.
Citera
2022-09-25, 17:34
  #237
Medlem
Hej!
Jag tog bort mina ”Halsmandlar” för 12 dagar sedan så nästan 2 veckor, men mindre än en vecka sedan så kollade jag ner i halsen och såg typ någon köttslamsa nedanför där halsmandeln satt förut såg det ut som typ jag har även det på andra sidan. Jag skrev till läkaren och dem sa att det kan vara något som är kallat ”Slemhinneflik” det känns som att dem här flikarna kittlas typ vid tungan! någon som vet vad det är? Sorry för dålig formulering!

Mvh trevlig kväll!
__________________
Senast redigerad av Thesecretguy 2022-09-25 kl. 17:37.
Citera
2023-11-15, 05:50
  #238
Avstängd
Har vi någon medicinskt kunnig här som har en aning varför den här människans halsmandlar är helt köttiga och sönder? De t.om. rör varandra!

https://youtube.com/shorts/38_03W9y-sQ?feature=shared

Borde man inte få svårt att andas med såna tonsiller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback