Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag kan inte låta bli att undra....du verkar ju sansad...finns det ngt av det som skrivits i ngn av JV trådarna här som fått dig att fundera över ditt val?
Kan du helt och hållet se JVs Organisation som Guds enda sanna tjänare på jorden?

Jo jag försöker vara sansad gillar inte "ångvältmetoden" för att övertyga folk.

Jag läser argumenten men än så länge känner jag mig trygg i mitt val att följa Jehova.
Citera
2011-03-24, 00:53
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke

Jag läser argumenten men än så länge känner jag mig trygg i mitt val att följa Jehova.

Så du tror med andra ord att Jehova skulle låta sin ende organisation bli till åtlöje genom att profetera om saker som faktiskt inte inträffade? Du har inte tron på att OM Gud nu verkligen använde Vakttornet som sin organisation och språkrör - så skulle han ha gjort så att profetian gick i uppfyllelse?
Citera
2011-03-24, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Så du tror med andra ord att Jehova skulle låta sin ende organisation bli till åtlöje genom att profetera om saker som faktiskt inte inträffade? Du har inte tron på att OM Gud nu verkligen använde Vakttornet som sin organisation och språkrör - så skulle han ha gjort så att profetian gick i uppfyllelse?

Just det argumentet användes av många JV innan 1975!
'Harmageddon kommer senast 1975, för annars har JV varit falska profeter, och det skulle JV aldrig tillåta' sa man då självsäkert!
Och 'om inte Harmageddon kommer då, så har inte JV Sanningen'.
En del lämnade rörelsen åren efter 1975, men de flesta förträngde i stället vad de själva hade sagt, och också vad de hade gått runt och predikat!
Citera
2011-03-24, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Islam hjärntvättar
Jehovas vittnen hjärntvättar
Scientologi hjärntvättar

Inse att alla religioner går ut på hjärntvättning och att enbart de svaga sinnena faller för det.

Även barn är mycket svaga på den fronten. Det kan sätta sig hårt och länge beroende på sociala faktorer senare i livet, även om barnet är begåvat.
Citera
2011-03-24, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Jag funderar inte så mycket på det utan jag ser till det jag ser hända i världen och förstår att något måste hända om inte mänskligheten ska gå under.

Visst. Men vad har det med JV att göra?
Citera
2011-03-24, 07:57
Medlem
Citat:

Läste du mitt svar på detta ditt inlägg nedan?:

Citat:
Citat:
Det du här beskriver förekommer tyvärr även inom JV, då vi som du känner till inte är fullkomliga.

En man skall visserligen ta ledningen i hemmet, men att detta skulle innebära att han systematiskt ska trycka ner hustru och barn är ursäkta uttrycket skitsnack.

Kan du svara på följande funderingar...

Visst är JV ofullkomliga. Men de vill gärna hävda att deras ofullkomlighet inte betyder lika mkt som andra samfunds/religioners ofullkomlighet.
Och då undrar jag varför? De är inte bättre än andra...men ändock dömer de med namn som "falsk religion" och "skökan", "det stora Babylon" osv. Det är hårda ord att kasta ur sig när alla i slutändan "bara" är människor.

Är det ett uppförande av en fredssträvande, gudfruktig, kärleksfull, kristen Organisation som har den enda Sanningen från Gud?
Att sedan likna JVs utfall mot andra kristna vid Jesu ilska i templet är en aning att ta i. Jesus var/är fullkomlig....han var/är utan synd...han var/är Guds Son.

Till JV kan man säga:
"Den som är utan synd kastar den första stenen"....och JV kastade allt de hittade!, i glashuset, som så småningom föll ihop...
Citera
2011-03-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fysikmotor
Även barn är mycket svaga på den fronten. Det kan sätta sig hårt och länge beroende på sociala faktorer senare i livet, även om barnet är begåvat.

Senast redigerad av Cherubrock 2011-03-24 kl. 15:58.
Citera
2011-03-24, 15:57
Medlem
Varför hånar fd vittne sina forna vänner?
Vad vinner man på det?
Citera
2011-03-24, 15:59
Bannlyst
Citat:
Vad vinner man på det?

Det är en naturlig mänsklig reaktion på dumhet bara. Inget konstigt. Välkommen till VERKLIGHETEN , den som du så djupt föraktar. Det är lite som fanatikerna som hånar ateister.
Citera
2011-03-24, 16:01
Medlem
Citat:
Vad vinner man på det?
Om de hade tagit väl hand om sina barn och inte utsatt dem för känslomässig utpressning hade
de kanske följt sina föräldrar,men fakta om dessa barn talar ett annat språk. Lyd oss eller dö brukar vara agendan!
Citera
2011-03-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherubrock
Om de hade tagit väl hand om sina barn och inte utsatt dem för känslomässig utpressning hade
de kanske följt sina föräldrar,men fakta om dessa barn talar ett annat språk. Lyd oss eller dö brukar vara agendan!

Finns snart ingen som har tid med sin familj.
Lyd eller dö, om det hade varit så lätt
Citera
2011-03-24, 16:54
Medlem
Citat:
Vad vinner man på det?

Vaddå hånar?
Du kanske skulle plocka fram några gamla Vt-årgångar och läsa vad JV, som tidigare tillhört andra samfund, har att säga om sina tidigare sammanhang!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in