• 1
  • 2
2010-12-20, 17:41
Medlem
Hej alla!

Står inför ett jävla jobbigt val!
Har varit mycket sugen på att skaffa en iPhone 4 i ett halvår nu och nu har jag budget till att göra det också. DOCK! är det så att de flesta på youtube babblar i att en Nokia n8 skulle vara bättre.
Det känns som att det är pga kameran och att den är på 12megapixel. Men är den verkligen så mycket bättre då? Den är ju nästan 2000 kronor billigare än iPhonen också.

Bilderna med en Nokia N8 blir ju överlägsna iPhonen's men jag vill ju ha en iPhone pga att jag har sett apparna som finns för den. Finns samma balla grejor för N8? Eller är det bara kamera i den telefonen som är häftigt?

Tack på förhand!
Citera
2010-12-20, 17:44
Medlem
shaqims avatar
Skippa Nokia! Kan iofs bara tala för mig själv men jag gillar verkligen inte Symbian, deras operativsystem. För mig ser väl din frågeställning ut lite som pest eller kolera, hade jag varit du skulle jag satsat på en Android-telefon istället. Verkar finns mycket bättre utveckling på den fronten!

EDIT: Vissa appar finns nog även till nokian, men under tiden jag har använt nokia har jag inte varit nöjd med utbudet. Till iphonen finns det flest appar, men Android växer och det finns sjukt mkt där också. De flesta appar som utvecklas idag brukar komma till både iPhone och Android, har dock inte hör mycket om Symbian.
Citera
2010-12-20, 17:45
Medlem
Ricques avatar
Min uppfattning är tvärtom din egen, att den inte alls är bättre än iPhone 4:an. N8an ska tydligen ha ett krångligt och långsamt OS för att ligga i sin prisklass. Dock är den sjukt bra att filma med, men det är ju iPhone 4:an också.

Kolla upp lite solida recensioner från teknik-sajter och magasin, istället för Youtube. De flesta där är ju privatpersoner som talar gott om sin egen mobil som de köpt för egna pengar.
Citera
2010-12-20, 17:57
Medlem
N8an har fått lite blandade recensioner. Med iPhone 4 vet du vad du får.
Citera
2010-12-20, 18:02
Medlem
wilt99s avatar
Testkörde N8an några dagar för ett tag sen, tycker OS:t var jävligt ologiskt och dåligt, skulle hellre kika på ngn Android eller Iphone.
Citera
2010-12-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
Testkörde N8an några dagar för ett tag sen, tycker OS:t var jävligt ologiskt och dåligt, skulle hellre kika på ngn Android eller Iphone.
Läste några recensioner på Prisjakt. Många poängterade att systemet var ologiskt och telefonen seg. Ändå hade dom gett 9-10 i betyg...
Citera
2010-12-21, 01:36
Medlem
Davideks avatar
iphone. windows phone suger
Citera
2010-12-21, 01:41
Medlem
Patrick-Batemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidek
iphone. windows phone suger

Nokia N8 är ingen Windows Phone
förövrigt så tänker jag gissa att du är en nybliven iPhone ägare som känner att du måste klaga på allt annat
Citera
2010-12-21, 08:12
Bannlyst
Iphonen har högre upplösning i displayen och fler appar.
Dock har den nån typ av glas skal runt så tappar du den riskerar de att spricka.
Jag säger inte att den kommer att göra de men de har skett för många.
Iphonen har fler appar, men frågan är hur många av dem som verkligen är till nytta och hur många av dem som faktiskt kan ersättas med bokmärken till den mobilsidan.
Typ Aftonbladet, Vissa banker m.m.

Nokian har bättre kamera inge snack.
Dom som säger annorlunda vet inte vad dom snackar om.
Nokian har reptåligt glas och aluminium skal.
Finns en del appar till nokia också.
Jag saknar hittils ingen app i min nokia.
Har Angry birds för lite spel (Ska du ha bra spel bör du dock köpa en Iphone), använder Nokia Sports tracker för träning vilket e sjuktbra.

Men man ska också veta att Nokia kör Symbian ^3 vilket kommer att få uppdateringar.
Precis Som IOS är de inte perfekt från start...
Citera
2010-12-21, 11:32
Medlem
Är helt omöjligt att säga generellt vad som är bäst. Det beror en hel del på vad du ska använda den till, om du vill att allt ska funka rakt av eller om du är sugen på att pilla lite själv.

Utbudet av appar är ju enormt mkt större till iphonen. Men är det något du verkligen känner att du behöver eller är det mest tidsfördriv? De flesta har ju en nyttoeffekt < 0.

Anledningen till att jag valde N8 framför iPhone 4 beror delvis mer på att Apple som företag gör så mycket konstiga saker, snarare än telefonerna i sig. Samt även att jag har lite svårt för flockbeteendet, att alla helt plötsligt MÅSTE köpa iphone
Citera
2010-12-21, 11:44
Medlem
sirVandalots avatar
Symbian, ologiskt, krångligt, segt. Visst 12MP-kamera är ju najs, frågan är bara hur stor nytta man har av den då optiken i mobiltelefoner inte är speciellt bra. Men visst, om man absolut måste skilja sig från mängden så är den ju Nokian ett bättre val.
Citera
2010-12-21, 14:39
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Symbian, ologiskt, krångligt, segt.
Vad exakt är det du upplever som ologiskt och krångligt när du använder Symbian?
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Visst 12MP-kamera är ju najs, frågan är bara hur stor nytta man har av den då optiken i mobiltelefoner inte är speciellt bra.
Man kan ju tycka att 12 MP är ohyggligt onödigt, kanske tom. kontraproduktivt, i en mobiltelefon.
Men faktum kvarstår ju att N8 är den bästa kameratelefonen på åtminstone den europeiska marknaden, dvs. den tar bäst bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in