Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-20, 12:34
Medlem
Hur tar man reda på vem som är skapare till bloggen www.oskarfx.wordpress.com ?

All hjälp är välkommen!!
Citera
2010-12-20, 12:39
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regedit32
Hur tar man reda på vem som är skapare till bloggen www.oskarfx.wordpress.com ?

All hjälp är välkommen!!
http://stilbild.nu/fotograf/2010/11/spara-anonyma/
Citera
2010-12-20, 12:42
Medlem
Fan va obehaglig sida

Ont: ingen aning :/
Citera
2010-12-20, 12:47
Medlem
Paijters avatar
Varit inne och kikat litet på sidan. Mycket rörig, men han verkar läcka som ett såll. Kan TS ge oss en sammanfattning? Hjälten Carl Gustav von Rosen har ju varit död länge.

Kan det vara samme person bakom den här bloggen? http://lolcats.blogg.se/
Senast redigerad av Paijter 2010-12-20 kl. 13:18.
Citera
2010-12-20, 20:32
Medlem
HarryGoldfarbs avatar
Haha vad i helvete är det för blogg?
Citera
2010-12-21, 14:58
Medlem
Det beror ju lite på varför du vill ta reda på det. Vill du bara komma i kontakt eller "verka utan att synas"?

Tror det senare kan bli svårt men ett tips på det första kan ju vara att maila personen i fråga. Finns det ingen mail på bloggen så skicka en kommentar via bloggen . Om du bifogar en email och tillräckligt intressant hint om info så tar nog författaren kontakt med dig.

kollade lite snabbt på innehållet och det verkar ju vara en blogg som hänger ut bedragare och pedofiler - men riktat till en viss grupp. Om du ingår i den gruppen bör du väl snarare fundera på behandling istället för att straffa budbäraren?
Citera
2010-12-21, 16:48
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Stuart
kollade lite snabbt på innehållet och det verkar ju vara en blogg som hänger ut bedragare och pedofiler - men riktat till en viss grupp. Om du ingår i den gruppen bör du väl snarare fundera på behandling istället för att straffa budbäraren?
Carl Gustav von Rosen, Sveriges nationalhjälte som riksdagen gjorde allt för att tysta ned, nämns där.

Eller så är det den här människan: http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....rfmt8_C9dUtdXM

Hur som helst, enbart Onkel-Stuart som tror på det han läser där.
Citera
2010-12-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Hur som helst, enbart Onkel-Stuart som tror på det han läser där.

Vad menar du med det? Jag talade bara om vad som står på bloggen. Det är ju rätt uppenbart att det inte är nationalhjälten CGvR som avses utan någon som delar hans initialer - claes-göran eller nåt.

Hursom - regedit32, du nämner i din andra tråd att du har lyckats få tag på IP-adressen?
Hur gick det till - det brukar man ju aldrig få? PM:a så ska jag försöka kolla upp det jag kan..
Citera
2010-12-22, 10:58
Medlem
Reconss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Stuart
Vad menar du med det? Jag talade bara om vad som står på bloggen. Det är ju rätt uppenbart att det inte är nationalhjälten CGvR som avses utan någon som delar hans initialer - claes-göran eller nåt.

Hursom - regedit32, du nämner i din andra tråd att du har lyckats få tag på IP-adressen?
Hur gick det till - det brukar man ju aldrig få? PM:a så ska jag försöka kolla upp det jag kan..
Det är ju för sjutton humor hela bloggen.
Se inlägget om att brunka exempelvis..

Tycker inte du skall ta innehållet seriöst öht.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in