Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-19, 10:43
  #1
Avstängd
Anusbananuss avatar
Om Taimour inte var ensam så kan vi kallt räkna med att gänget bakom honom slår till igen. Vilka platser tror ni kan bli aktuella för terroristerna? Vilka metoder och utrustning kommer vara aktuella?
Citera
2010-12-19, 11:36
  #2
Medlem
Axells avatar
Personligen tror jag att nästa terrordåd kommer ske antagligen mot tågtrafiken eller busstrafiken. Flyget tror jag är alldeles för säkert för att terroristerna ska lyckas med något spekakulärt mot den. Sker det något så är det ju i Stockholm, Göteborg eller Malmö det händer. Möjligtvis i någon mindre stad om det är något stort evenemang som lockar mycket människor.

Kanske att någon av våra ambassader i MÖ eller Afrika kan råka ut för något men de ligger ju visserligen inte i Sverige men jag tyckte det var värt att nämnas ändå.
Citera
2015-08-05, 15:23
  #3
Medlem
beaver_ses avatar
Mängder av olika platser tänkbara, på flygplatser suger Polisen direkt din väskor om du lämnar dem mer än några meter i från dig.


Tiggarvågen i landet är oroande spec nu när vi har förhöjt säkerhetsläge, perfekt att gömma sprängmedel i en tiggarväska som de idag ofta lämnar helt öde när de pissar i nån trapp eller äter middag i gängledarens bil.

Men om nu nån jihad (vi har ju ett stort antal som kommit tillbaka efter att ha mördat i Syrien) får för sig att göra ett sprängdåd här så är detta perfekt, tiggarna sitter alltid på ställen med mycket rörelse av folk. Ingen tänker så mycket på att de kan ha en bomb i väskan påsarna...

Jihaden behöver bara rigga en tiggarplats och sen trampa iväg och utlösa smällen med sin mobil...

Varför är VåldVänstern MP mm så måna om att vi skall få hit fler tiggare kan man undra, de vill ju inte oss Svenska väl, men att...

Ja vad tror ni andra om denna risken, hur ofta går ni förbi en tänkbar "bomb".
Citera
2015-08-05, 15:31
  #4
Medlem
Ullared vore väl tänkbart med tanke på hur mycket folk och populärt det är. Dessutom stort symboliskt värde med tanke på hur köpgalna svenskarna är, ett "heligt köpmecka".
Citera
2015-08-05, 15:43
  #5
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigediktaturen
Ullared vore väl tänkbart med tanke på hur mycket folk och populärt det är. Dessutom stort symboliskt värde med tanke på hur köpgalna svenskarna är, ett "heligt köpmecka".
Ja och är det en "övergiven tiggarplats" så tänker man inte mer än att personen gör sina behov i nåns trädgård eller i en trapputgång. Igen räknar med att tiggarväskorna kan innehålla sprängmedel... Som kan smälla med hjälp av en mobil från behörigt avstånd...
Citera
2015-08-05, 22:04
  #6
Moderator
impieteers avatar
Inte min idé, så jag tar ingen credd:

Om jag vore muslim så skulle jag massmörda på en färja.
  • En fullsatt färja tar flera tusen personer. Mellan 2000 och 3000 passagerare säger Wikipedia, med besättning är det många fler.
  • Passagerarna skulle inte ha någonstans att ta vägen, de skulle antingen behöva ta livet av sig genom att hoppa eller vänta på att bli berikade.
  • Uppmärksamheten skulle bli total eftersom passagerarna naturligtvis skulle ringa allahanda nära och kära och media medan de väntar på att bli halshuggna, samtidigt som en helikopter med Niklas Svensson direktsänder spektaklet från luften.
  • Eftersom polis totalt saknar möjlighet att storma en färja mitt på öppet hav så skulle mördandet bli extremt utdraget och långdraget. Istället för "det har smällt en bomb" så skulle de bli "detta händer just nu!" i media, lite som 9-11, alltså.
__________________
Senast redigerad av impieteer 2015-08-05 kl. 22:06.
Citera
2015-08-08, 15:09
  #7
Medlem
ridethelightnings avatar
En sak som alltid oroat mig är tunnelbanan i rusningstid: ett par terrorister i varsin tågvagn med självmordsbomber skulle garanterat åstadkomma stor skadeverkan och sätta skräck i folk lång tid framöver.
Citera
2015-08-09, 04:53
  #8
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ridethelightning
En sak som alltid oroat mig är tunnelbanan i rusningstid: ett par terrorister i varsin tågvagn med självmordsbomber skulle garanterat åstadkomma stor skadeverkan och sätta skräck i folk lång tid framöver.

Detta skulle jag valt om jag hade varit en terrorist. Tunnelbanan en måndagsmorgon, rusningen är total. Man väljer ut några specifika vagnar och sen ställer sig ett par personer på olika platser inne på T-centralen.

Oj, nu gjorde jag visst upp en rätt bra plan.. Hoppas ingen terrorist läser detta
Citera
2015-08-09, 05:06
  #9
Medlem
I festivaltider på något torg. (Ungdomar framförallt, väcker avsky)

Varuhus i jultider. (Föräldrar under "lyckans" högtid, väcker avsky)

Biosalong. (Mixat)

Eller varför inte en kyrka under valfri kristen högtid? De brukar fyllas då. (Multikultiförespråkandets slut i Sverige)
__________________
Senast redigerad av TuManHand 2015-08-09 kl. 05:08.
Citera
2015-08-09, 06:07
  #10
Medlem
Jag tycker det är onödigt att ge någon terroristdåre tips, så jag tänker inte föreslå något.
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2015-08-09, 14:01
Moderator
Förslagen ska motiveras, inlägg som bara består av en angiven plats tillför inte diskussionen något och kommer att raderas.

// mod
2015-08-09, 14:30
  #12
Medlem
ridethelightnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Detta skulle jag valt om jag hade varit en terrorist. Tunnelbanan en måndagsmorgon, rusningen är total. Man väljer ut några specifika vagnar och sen ställer sig ett par personer på olika platser inne på T-centralen.

Oj, nu gjorde jag visst upp en rätt bra plan.. Hoppas ingen terrorist läser detta

Oroa dig inte: har de inte redan tänkt på detta scenario bedömer jag risken att de kan läsa (speciellt Svenska) som obefintlig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback