2010-12-18, 23:52
Medlem
Negerfans avatar
Jag håller på att försöka installera ett program på min dator med Windows 7 Ultimate 64 bitar. Programmet som heter Artlantis 3 är dock redan installerat men när jag packar upp rar-filerna programmet kommer i tas alltid crack.-filen bort utan att jag kan göra något åt det.

Jag har stängt av NOD32 och Malwarebytes men när jag öppnar rar-filerna och väljer att packa upp bara crack-filen till programmappen där den ska köras tas den bort snabbare än jag hinner klicka på den.

Vad fan är det som tar bort den filen egentligen? Finns det något dolt säkerhetssystem i Windows 7 som ska stängas av eller vad ska jag göra. Försökte bränna en skiva på en gammal dator med XP men inte kom crackfilen med på den skivan heller.

Några tips? Jag försökte starta i felsäkert läge men mitt USB-anslutna tangentbord verkar inte fungera innan Windows laddas. Finns det något sätt att starta i felsäkert läge utan tangentbord?

Tacksam för alla tips!
Citera
2010-12-18, 23:55
Medlem
Wazupfbs avatar
Stäng av ditt virus program och win virusskydd osv välj sedan att dom inte ska starta auto vid system start. starta sedan om datorn så ska det fungera.
Citera
2010-12-19, 00:38
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerfan
Finns det något sätt att starta i felsäkert läge utan tangentbord?
Kryssa i "Felsäker start" under Systemstart i MSCONFIG när du har uppe maskinen som vanligt, samt starta om.

Glöm inte att ändra tillbaka när du är klar. ;)
Citera
2010-12-19, 12:26
Medlem
Negerfans avatar
Jag tackar ödmjukast för tipset vonOlof, det var exakt något sådant jag var ute efter! Mitt tangentbord fungerar som sagt inte under booten så det hjälper inte att hålla F8 nedtryckt och att vara tvungen att gå och köpa ett nytt tangentbord är ju lite overkill tycker jag.

Jag har engelskt Windows 7 Ultimate och undrar om du vill förtydliga lite hur jag ska göra? Är det under fliken "General" som jag ska välja "Selective startup? Och vilka av de tre rutor under ska jag markera?

Eller är det under fliken "Boot" jag ska kryssa i "Safe boot"? Och i så fall vilket av de ytterligare fyra alternativ där ska jag välja? Gissar att det är "minimal" i så fall?

Dessa två alternativ verkar ju ganska lika så om du vill berätta hur jag ska göra är jag mycket tacksam. Samt, kan man köra MSCONFIG när man startat i Felsäkert läge utan problem? Så att man inte fastnar i något slags felsäkert läge limbo för evigt.

Tack igen, som sagt just ett sånt svar jag var ute efter! Och fan vad skönt att Flashback finns där man öppet kan fråga hur man crackar ett program utan att tråden blir raderad och man får en varning. Försökte på Sweclockers men den tråden försvann snabbt som fan. Jävla censur.

Tack!
Citera
2010-12-19, 23:56
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerfan
Eller är det under fliken "Boot" jag ska kryssa i "Safe boot"? Och i så fall vilket av de ytterligare fyra alternativ där ska jag välja? Gissar att det är "minimal" i så fall?
Gissar att du redan har löst problemet vid det här laget, men det är alltså Safe boot som ska kryssas i med så minimal inladdning som möjligt.

Därefter är det bara att gå in i MSCONFIG igen i felsäkert läge och ändra tillbaka när du är klar, så att du får en "normal" start nästa gång du bootar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in