Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 09:12
  #121
Medlem
Boktipset
Dr Snuggles
Balt-Balt Baltazar. Rolig info, för 5 år sedan åkte jag buss från Borgholm på Öland till Stockholm, pappan bakom mig hade en dotter på 2- 3 år sedan som satt och körde Batlazar på en platta. Det var väldigt många. Senast jag såg det insåg jag hur underlig serien var och att färgerna inte var de bästa
Hacke Hackspett på lördagmornar i God Morgon Sverige(många barn blev mer förbannade på Palmes mördare för vi inte fick tecknat på lördagen än av själva mordet)
Goliat i Barnjournalen
Hajk
Sommarlovsprogrammen på 80-talet
Jullovsprogrammen på 80-talet
Åshöjdens BK(castingen var underlig, de skulle spela 14 år och var minst det dubbla)
Julkalendrarnas gyllene era på 80-talet(fram till berättelsen om Jesu liv)
V
Hogans heroes, I dream of Jeannie(Sky channel)
Transformers, M.A.S.K mfl på lördagsmornar med Fun Factory(Sky Channel)
DJ Kat show(Sky channel)
Thundersub, Robotech(SuperChannel). Fick sorg i stort sett samma vecka när sista striderna var och kaptenerna dog.
S*M*A*S*H
Lilla Sportspegeln(såg fram till jag var 25 typ)
Clownen Manne. EN BANAN!
Nöjesmaskinen/-massakern, det går lika bra med Selleri.
Nord och Syd
Sport vi minns med Bengt Bedrup
Cosby show
Helt Appropå. Skulle inte fungera idag, de som parodiserades skulle bli kränkta.
Dallas/Dynasty/Falcon Crest
Varuhuset(prövade se om serien för något år sedan, blev förbannad på de starka färgerna och slutade kolla)
Citera
2017-08-20, 09:14
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellirc
En av favoriterna helt klart. DJ cat var grym! Några andra höjdare jag minns från den tiden:

- Bravestar
- Denver - the last dinosaur
- Lucky Luke
- Dennis
- He-man
- Airwolf
- A-team
- Macgyver
- Hulken
- Captain power - soldier of the furture
- Spiderman
- Batman
- Transformers
- Skippy
- M.A.S.K
- ALF
- GI Joe

Fan vad vemodig man blev, good old times .. .

DJ Kat ffs, det sa ju till och med katten i början. "Only kat that spells with a K" HEHE
Citera
2017-08-22, 20:38
  #123
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Har för mig de som sjöng alltid hade en röd tröja, och under den var de tvugna att ha en vit skjorta (pojkar) eller blus (flickor) och så skulle skjortkragen eller bluskragen sticka upp (+ skjotärmar respektive blusärmar om det syntes).
Det stämmer.
Citera
2017-08-22, 20:52
  #124
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hacke Hackspett på lördagmornar i God Morgon Sverige (många barn blev mer förbannade på Palmes mördare för vi inte fick tecknat på lördagen än av själva mordet).
Jag kan tro det faktiskt. Jag var inte mer än tjugo månader gammal då, så jag minns ju inget själv. Men min mamma har berättat om den morgonen. Jag hade tagit mig upp själv och satt på teven (ja, jag var duktig på det viset) och kom och väckte mamma, för det var "något fel på teven". För det var ju så det verkade för en så liten unge, som fick se en massa "tråkig" text i stället för Hacke Hackspett på TV. Och så fick mamma läsa på den där texten att Palme var mördad.

Jag var med om något liknande också vid Estonia-katastrofen åtta år senare. Fast då var jag tio år gammal och minns det här själv. Det skulle vara tecknad film på morgnarna, men den utgick den dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Julkalendrarnas gyllene era på 80-talet (fram till berättelsen om Jesu liv).
Detta evinnerliga hat mot "Marias barn". Men det är nog bäst att spara den diskussionen till en annan tråd.
Citera
2017-08-22, 21:35
  #125
Medlem
Zwoop77s avatar
Jag minns (av någon anledning) Catweazle från början av 70-talet. Var riktigt spännande för en sju-åttaåring.

Första avsnittet: https://www.youtube.com/watch?v=8cgIHS7am9g
Citera
2017-08-22, 21:49
  #126
Medlem
paggans avatar
En härlig tid eller The Wonder Years.
Underbar serie.
Citera
2017-08-22, 22:39
  #127
Medlem
Sunset Beach som gick på vardag eftermiddagarna på TV4, minns mest musiken och eftertexterna
Citera
2017-08-22, 22:52
  #128
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Sunset Beach som gick på vardag eftermiddagarna på TV4, minns mest musiken och eftertexterna

Var det inte i 'Sunset Beach' som alla scener - även utomhusscenerna - var inspelade i studio? Man såg lite dammiga buskar i bakgrunden och hörde ett enformigt bandat fågelkvitter på repeat. Eller är det kanske 'General Hospital' jag tänker på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback