• 1
  • 2
2010-12-18, 19:49
Medlem
Har suttit framför datorn nu ett tag och försökt googla fram vad den gamla räven Mats Olin gör nu för tiden. Ni vet han som sjöng : jag tror jag tror på sommaren.... Han hade ju en känd far och syster (Lena Olin) har hört på ryktesvägar att han skulle tagit sitt liv för en massa år sen men eftersom jag inte hitta någon info om han alls någonstans så vet jag inte säkert och detta gör mig lite osäker på att det stämmer . Så har vi några 50-taggare här som vet vad som hände med den gode Mats?
Citera
2010-12-18, 20:25
Medlem
Mr.Zebs avatar
Tror du kommer att kamma noll.
tror ingen har här har fakta som kommer att lösa din gåta.
Jag visste inte ens att mats olin fanns förrän du ställde denna fråga och då är jag en som har samlat på mig mycke onödig fakta om olika "kändisar"
Jag vet dock om han far stig(skulle vilja veta vad för sjukdom han drabbades av som gjorde att han slutade med skådespeleri i slutet av 50 talet) och jag har hört låten jag tror på sommaren.
tror dock inte han är död då skulle man ha hittat den faktan på nätet...

Men jag hoppas du får svar på din fråga... skulle vara kul att samla på sig lite mer onödig kunskap.
Citera
2010-12-18, 20:33
Medlem
Ja fan det är en riktig gåta det här med Mats Olin alltså för han var väl ändå hyfsat känd på 60-talet med några låtar i alla fall på svensktoppen. Jag gick in på youtube och sökte på hans låtar för att se om någon hade lämnat någon kommentar som man kunde få lite matnyttig fakta men jag kammade hem noll poäng där med.
Citera
2010-12-18, 20:50
Medlem
warpmans avatar
Sätter en spänn på att det är denne MO:

Mats Peter Stig Olin
John Bergs Plan 8, 112 50 Stockholm
Fyller 64 år om 16 dagar, född den 3 januari 1947
Citera
2010-12-18, 21:48
Medlem
Bra då vet vi det att han lever då återstår bara att luska ut hur hans tillstånd är? Hur mår karln?
Citera
2010-12-19, 02:14
Medlem
För er som inte vet http://www.youtube.com/watch?v=LodHfg1W4CA
Citera
2010-12-19, 06:30
Medlem
hitta en kommentar på youtube om den gode Mats som gör att man blir mer nyfiken.Charmprinsen 1 säger: Det finns ett avgrundsdjup i detta; Mats Olin BLEV en tok, som hasar fram på Kungsholmens gator
Citera
2010-12-19, 07:33
Medlem
fredrikdenstores avatar
Det var den jäveln som trodde på sommaren va?
Citera
2010-12-19, 11:13
Medlem
Northernlites avatar
Följande notis står i Sydsvenskan 2008 i samband med fadern Stigs död:

Stig Olin gifte sig 1944 med skådespelerskan Brita Holmberg med vilken han fick barnen Mats och Lena Olin, idag en av Sveriges mest kända skådespelerskor. Även sonen Mats var känd sångartist på 1960-talet innan han sadlade om till litteraturvetare.

Här några länkar o bilder för er som inte minns hur han såg ut på den tiden:

http://www.sompedia.com/artista/Mats+Olin
Citera
2010-12-19, 11:14
Medlem
utters avatar
Äsch, blandade ihop famiöjemedlemmarna...
Citera
2010-12-19, 12:31
Medlem
spunges avatar
mats har alltid varit lite annorlunda.. men det gick "utför" på 80-talet.. han lever och mår väl sådär. han lufsar mycket riktigt runt i stan, mest kungsholmen.
Citera
2010-12-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunge
mats har alltid varit lite annorlunda.. men det gick "utför" på 80-talet.. han lever och mår väl sådär. han lufsar mycket riktigt runt i stan, mest kungsholmen.
Jo, detta hörde jag också om Mats, att det var något som inte riktigt stämde med grabben. Vet ej om det var depression, undermålighet eller något annat, men det var dottern, Lena Olin, som fick bära faderns skådespelarfackla vidare, inte sonen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in