Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-17, 04:31
  #1
Medlem
antonthamans avatar
http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-...tiet-1.1228518

En SD politiker har uppmanats lämmna partiet efter att ha skrivit massa trams på facebook om bland annat uppspikade grishuven som ska hålla muslimer borta.

Är det rätt av partiet att be honom avgå?

Personligen tycker jag det känns oseriöst av en politiker i kommunfullmäktige att uttrycka sig som han gjort.
Citera
2010-12-17, 04:41
  #2
Medlem
löjligt...
sverige är ett fritt land
och likaväl att spika upp grishuvuden för att mota muslimer...kan inte va så hemskt...likvärdigt med att hänga upp vitlök och mota vampyrer=)
Citera
2010-12-17, 04:43
  #3
Medlem
Samma kille: http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE

O givetvis borde inte sverigedemokraterna ha företrädare som säger såna där saker.

https://www.flashback.org/sp27612896
__________________
Senast redigerad av 3o. 2010-12-17 kl. 04:47.
Citera
2010-12-17, 04:45
  #4
Medlem
NinjaSpys avatar
Ett bättre scenario. "SD ombeds lämna riksdagen".
Citera
2010-12-17, 04:51
  #5
Avstängd
Bollfots avatar
Yeees! säger jag. Äntligen en anledning att bli av med SD:s svar på folkpartiets Gunnar Andrén.
Citera
2010-12-17, 05:34
  #6
Medlem
Muerto.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
löjligt...
sverige är ett fritt land
och likaväl att spika upp grishuvuden för att mota muslimer...kan inte va så hemskt...likvärdigt med att hänga upp vitlök och mota vampyrer=)
En politiker, som dessutom representerar Sverigedemokraterna, borde ha åtminstone en smula vett och etikett och behålla onödiga eller olämpliga kommentarer för sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av 3o.
Samma kille: http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE
Och här blir hans bror också intervjuad av SVT, ytterliggare en till person från begåvningsreserven.

Citera
2010-12-17, 06:28
  #7
Medlem
C.O.T.Ns avatar
En så obegåvad man gör mer skada än nytta för SD. Otroligt att han kunde vara förstanamn på listan i Filipstad. Det kan ju inte vara någon inom SD som kontrollerat lämpligheten hos honom innan dom satte honom på den platsen. Ett enda telefonsamtal hade ju räckt för att förstå att han inte har alla bestick i lådan...
Citera
2010-12-17, 06:33
  #8
Avstängd
Bollfots avatar
Men Klausen är ju självklart aldrig någon som SD någonsin velat ha, det hela beror ju bara på att SD måste ha oskyddade kommunlistor, men det innebär ju samtidigt att en hel del idioter kommer in i kommunfullmäktige.
Citera
2010-12-17, 08:48
  #9
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSpy
Ett bättre scenario. "SD ombeds lämna riksdagen".

Men i såna fall i sällskap med resten av nötterna som sitter och sover där inne.
Citera
2010-12-17, 09:39
  #10
Medlem
Dr.hankeys avatar
Äntligen!

Jag och flera andra SDare har undrat vad i helvete han har att göra i partiet egentligen
Citera
2010-12-17, 11:45
  #11
Medlem
Meanmachines avatar
Lite tråkigt trots allt, han har varit ett affisch-namn för SD och levererat moderniseringar av hitlåtar på löpande band.
Citera
2010-12-17, 12:11
  #12
Medlem
kakburks avatar
Det där är en tvättäkta dåre. Skönt för SD att äntligen få anledning att focka honom.

Det finns mycket dugligt folk runt om i landet som sympatiserar med SD men inte vågar ställa upp på grund av hotrisken.
Därför blir ibland företrädarna inte alltid de bästa men det är signifikativt att "WT" och liknande inte är rädda på samma vis som mer etablerade medborgare.

Vi kommer att få se en förändring på detta. Jag tror att politiker från andra partier i större utsträckning än tidigare kommer över till SD efter hand.

Eftersom jag själv är fd aktiv så känner jag till att många inom, mestadels, den blåa sidan "smygsympatiserar" med SD.
Det finns också ett stort antal socialdemokratiska politiker från arbetarrörelsen som fullt ut stöder SDs invandringspolitik och kan se problematiken gällande importerade arbetsföra kontra konkurrens och lönedumpning och ser det som en hjärtefråga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback