Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-16, 22:48
  #1
Medlem
Blir nog en alternativ Jul och vill veta hur det ser ut på festfronten över julhelgen i Malmö! Nån som vet? Länka gärna.
Citera
2010-12-16, 22:55
  #2
Medlem
Breeze (20-25års gräns) brukar alltid ha öppet, dock rekomenderar jag väl inte nattklubben starkt eftersom det vimlar av araber där. 75%killar 25% tjejer..
Ètage borde också vara öppet (20-23års åldergräns) och det rekomenderar jag, väldigt trevlig nattklubb med blandat folk.

KB (18-20års gräns) (kulturbolaget) är en nattklubb där det aldrig förekommer blattar eller araber, sjukt trevligt folk och det blir aldrig bråk där.. Väldigt lätt att skaffa sig ett fling här med!

Slagthuset (18års gräns) är ett av de befolkaste nattklubbarna (de som är där har ålder mellan 18-22) men här händer det ofta att det blir jävligt mycket folk och extremt trångt. Det startas även mycket bråk av alla invandrare som är på denna klubben.

Om du har ytterliggare frågor om något så kan du ju skriva vad du vill ha svar på.
Citera
2010-12-17, 00:39
  #3
Medlem
Qaas avatar
För många sossar/hipsters på KB
Citera
2010-12-17, 01:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
För många sossar/hipsters på KB

Det säger verkligen alla! Jag förstår dig dock men ärligt talat, håll med mig, det är aldrig bråk på KB och folket är så jävla lugna..
Citera
2010-12-17, 12:53
  #5
Medlem
Infinitums avatar
24 December
KB

25 December
Slagthuset White
# Förköp 150:- (Håkanssons skor, Gustav Adolfs Torg 6)

Falsterbo Strandbad
# Pris: 100:-?

27 December
God Bless Mondays på Etage
# Pris: 100:- (50:- innan midnatt)
Citera
2010-12-17, 17:11
  #6
Medlem
Tack för era tips som ni gett!

Dock när det gäller KB och den 24:e så är där enligt deras egen hemsida stängt men den 25:e är där öppet och julfest. Det låter lockande.

http://www.kulturbolaget.se/?section...&id=1315#1315;

Etage är intressant och kan vara en bra grej den 27:e.

Sen när det kommer till att gå ut och äta en bit mat vad finns då? Vettig resturang med bra mat sökes.
Citera
2010-12-18, 05:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
Tack för era tips som ni gett!

Dock när det gäller KB och den 24:e så är där enligt deras egen hemsida stängt men den 25:e är där öppet och julfest. Det låter lockande.

http://www.kulturbolaget.se/?section...&id=1315#1315;

Etage är intressant och kan vara en bra grej den 27:e.

Sen när det kommer till att gå ut och äta en bit mat vad finns då? Vettig resturang med bra mat sökes.

Jag är en finsmakare och har i princip ätit på alla restauranger i Malmö. Så när du menar "Vettig restaruang med fin mat" talar vi då om 1a klass, 2aklass eller 3e klass?

Om du verkligen vill ha fina restauranger (1a klass) så kan jag gott rekomendera "Restaurang Årstiderna" (ligger mitt i stan) och Skeppsbron (ligger typ vid stan med). Dessa har en högre prisklass än "vanliga" restauranger dock är det värt om du nu är en finsmakare.

En restaurang som är mycket trevlig är dessutom Casa Mia (i stan, alla som jobbar är ursprungliga italienare, de anställer ingen svensk eftersom de bland annat fokuserar sig på pasta) här får du god mat och du blir mätt, priserna är värda (100-140:- för en huvudrätt). En annan restaurang som många uppskattar är Mando (som också ligger i stan) som har sålt över 800'000 plakstekar (sedan de öppnade 1963~. Jag anser det vara en medioker restaurang eftersom jag gillar att få mitt kött stekt medium-rare, dock så tycker jag inte de har de kvalificerade kunskaperna för det och jag har varit tvungen att skicka tillbaka mitt kött. (priser från 140-240, huvudrätt).

Har ätit flertal gånger på Årstiderna, Skeppsbron och Casa mia och de är på topp 5 listan av mina restauranger i Malmö. Jag brukar basera 90% av mina bedömningar på maten och 10% på servicen, de uppfyller dina förväntningar till 100% kan jag lova.
Citera
2010-12-18, 11:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
Jag är en finsmakare och har i princip ätit på alla restauranger i Malmö. Så när du menar "Vettig restaruang med fin mat" talar vi då om 1a klass, 2aklass eller 3e klass?

Om du verkligen vill ha fina restauranger (1a klass) så kan jag gott rekomendera "Restaurang Årstiderna" (ligger mitt i stan) och Skeppsbron (ligger typ vid stan med). Dessa har en högre prisklass än "vanliga" restauranger dock är det värt om du nu är en finsmakare.

En restaurang som är mycket trevlig är dessutom Casa Mia (i stan, alla som jobbar är ursprungliga italienare, de anställer ingen svensk eftersom de bland annat fokuserar sig på pasta) här får du god mat och du blir mätt, priserna är värda (100-140:- för en huvudrätt). En annan restaurang som många uppskattar är Mando (som också ligger i stan) som har sålt över 800'000 plakstekar (sedan de öppnade 1963~. Jag anser det vara en medioker restaurang eftersom jag gillar att få mitt kött stekt medium-rare, dock så tycker jag inte de har de kvalificerade kunskaperna för det och jag har varit tvungen att skicka tillbaka mitt kött. (priser från 140-240, huvudrätt).

Har ätit flertal gånger på Årstiderna, Skeppsbron och Casa mia och de är på topp 5 listan av mina restauranger i Malmö. Jag brukar basera 90% av mina bedömningar på maten och 10% på servicen, de uppfyller dina förväntningar till 100% kan jag lova.

Tack för dina tips!

Jo jag gillar finsmakeri jag med och känner till de du nämner men har bara ätit på casa mia, det lutar åt skeppsbron tror jag, antar att de har bra vinlista?
Annars gillar jag ju St Markus vinkällare men där var vi sist.
Citera
2010-12-18, 20:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
Tack för dina tips!

Jo jag gillar finsmakeri jag med och känner till de du nämner men har bara ätit på casa mia, det lutar åt skeppsbron tror jag, antar att de har bra vinlista?
Annars gillar jag ju St Markus vinkällare men där var vi sist.

St.markus vinkällare föll mig inte riktigt i smaken, det var förmodligen för att jag tyckte servicen var dålig och lite ohövlig så kunde inte avnjuta min måltid.
Restaurang årstiderna och skeppsbron har samma vinlista (samma ägare) dock så anser jag utbudet vara otroligt bra. Jag är inte riktigt en vin-människa, brukar oftast prova mig på champange men som jag säger i ovanstående, deras vinlista har ett stort utbud så du kommer nog att uppskatta skeppsbron!

När hade du tänkt äta där, du måste ju komma med din feedback!
Citera
2010-12-18, 22:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
St.markus vinkällare föll mig inte riktigt i smaken, det var förmodligen för att jag tyckte servicen var dålig och lite ohövlig så kunde inte avnjuta min måltid.
Restaurang årstiderna och skeppsbron har samma vinlista (samma ägare) dock så anser jag utbudet vara otroligt bra. Jag är inte riktigt en vin-människa, brukar oftast prova mig på champange men som jag säger i ovanstående, deras vinlista har ett stort utbud så du kommer nog att uppskatta skeppsbron!

När hade du tänkt äta där, du måste ju komma med din feedback!

Tråkigt att ditt besök på ST markus vinkällare inte föll väl ut, jag har alltid fått bra bemötande där.
Har kollat upp vinlistan p skeppsbron och den är kanon;
http://www.skeppsbron2.com/drickbart

sen har de olika menyer som är lockande;
http://www.skeppsbron2.com/menyforslag

Jag hade tänkt att fylla hela julhelgen med olika händelser och skeppsbron ligger bra till på Juldagen!
Citera
2010-12-19, 02:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenment
Tråkigt att ditt besök på ST markus vinkällare inte föll väl ut, jag har alltid fått bra bemötande där.
Har kollat upp vinlistan p skeppsbron och den är kanon;
http://www.skeppsbron2.com/drickbart

sen har de olika menyer som är lockande;
http://www.skeppsbron2.com/menyforslag

Jag hade tänkt att fylla hela julhelgen med olika händelser och skeppsbron ligger bra till på Juldagen!

Mmm, vattnas i munnen av deras meny! Glöm inte att boka redan imorgon om de har plats till på juldagen! Kan vara lite tight men det ska väl vara chans att ordna!
Citera
2010-12-19, 03:28
  #12
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
KB (18-20års gräns) (kulturbolaget) är en nattklubb där det aldrig förekommer blattar eller araber, sjukt trevligt folk och det blir aldrig bråk där.. Väldigt lätt att skaffa sig ett fling här med!



DU har inte varit på KB mycket hör jag. Nu flydde jag förvisso Skåne för cirkus ett halvår sedan men har vart på KB i ett antal år och bråk är ganska vanligt där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback