Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-02-05, 19:09
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Believe.simply
Ok kan du pm dessa? Hittade denna är det något att ha ipoffshore.com

Kort i EUR eller USD är hårt reglerade och kräver licens som lägst inom EU eller USA eller alla fall land som har USD. Så går inte komma runt reglering riktigt där.

Sedan finns det massa länder i världen med egen valuta som har prepaid kort med väldig svag reglering, har inga vettiga förslag rakt av och inte alltid smidigt lyckas få tag i i kort.

UnionPay finns annars, svåra är använda kortet inom EU och även svårare få tag i ett kort. Krävs oftast lite resor till Kina eller grannnländer eller om man pratar kinesiska lite lättare få tag på andra sätt.

Finns fåtal inom EU som sitter på prepaid kort med gamla avtal som inte tvingade helt följa regleringar ännu eller dom inte riktigt bryr sig om. Sitter fortfarande själv på hög kort som levereras i bulk varje år som jag inte behöver registrera vem som har kort. Men ändå inte något som blir kvar i framtiden.

Finns fortfarande massa lösningar idag men blivit väldig komplicerat och dyrt istället.
Citera
2017-02-05, 20:07
  #50
Medlem
Hir dyra enkla är dessa lösningar? Kommer kanske inom en framtid ta emot runt 75tkr på mitt konto varje månad som jag vill få ut i kontanter då en del används till jobbet. Vill inte höra några moraltanter, dessa pengar kommer ej från rån knark osv
Citera
2017-02-06, 10:11
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Believe.simply
Hir dyra enkla är dessa lösningar? Kommer kanske inom en framtid ta emot runt 75tkr på mitt konto varje månad som jag vill få ut i kontanter då en del används till jobbet. Vill inte höra några moraltanter, dessa pengar kommer ej från rån knark osv

75k inte så mycket i grunden, dock hög summa ta ut ut i ATM i Sverige varje mån. Kommer flaggas som fan om är så varje månad under längre period.

Väldigt många utredningar och förslag på starkare reglering på prepaid kort med, så kortsiktigt funkar det väl kanske fortfarande men om 5 år framåt skulle jag inte lita på det.

Enda lösning som i grunden är rätt vattentät och inte blir föremål för AEOI är öppna freezone bolag i UAE och fixa residency här. Tillgång öppna företagskonton som inte rapporteras och möjlighet ta ut obegränsad kontanter här i Dubai utan det är konstigt.

Finns även prepaid kort här i UAE men kräver residency här för få.

Men visst kostar 100-120k första året, sedan 70-80k per år. 75k per mån är 900k om året, så blir runt 10% kostnad genomsnitt för denna lösning. Runt samma kostnad hade ändå kostnad betala någon tvätta pengar i Sverige åt dig.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback