Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-24, 02:15
  #709
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Flashback segar varje dag. Funkar varannan minut eller inte alls upp till en halvtimme. Sveriges sämsta tillgänglighet?!
2017-10-12, 14:51
  #710
Medlem
blobben!!!s avatar
Flashback nere/långsamt?

Är det någon annan som märker av att flashback är otroligt segladdad senaste timmen? Testat olika nätverk och datorer men problemet är det samma. Hittar inte heller något speciellt om uppdateringar eller liknande i 'viktiga meddelanden'.
2017-10-12, 15:09
  #711
Moderator
Arne.Ankas avatar
Det har noterats att vissa individer har lite problem att komma åt flashback medans andra inte har några problem alls.
2017-10-12, 15:32
  #712
Medlem
JetSocietys avatar
Jag kommer in med Telia kabel och halebop mobilnät.
Men inte 3s mobilnät.
2017-10-12, 15:36
  #713
Moderator
Arne.Ankas avatar
Teknikerna har tittat på saken och det verkar som problemet ligger utanför forumet, att vissa vägar till forumet inte riktigt fungerar medans andra vägar fungerar felfritt så det är bara att avvakta tills problemet är löst.
2017-10-12, 15:55
  #714
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
2017-10-12, 19:44
  #715
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Är det någon annan som märker av att flashback är otroligt segladdad senaste timmen? Testat olika nätverk och datorer men problemet är det samma. Hittar inte heller något speciellt om uppdateringar eller liknande i 'viktiga meddelanden'.
Jag har märkt detta också och jag har heller inte kunnat komma in här alls sista timmarna men nu gick det till slut. Jag märkte samma sak redan igår och tittade efter nån tråd för att se om andra rapporterade samma sak men hittade inget om att någon annan var drabbad. Vet inte om bara jag var drabbad igår eller om andra bara inte skrev om det här.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Teknikerna har tittat på saken och det verkar som problemet ligger utanför forumet, att vissa vägar till forumet inte riktigt fungerar medans andra vägar fungerar felfritt så det är bara att avvakta tills problemet är löst.
Jag befinner mig utomlands, långt från Sverige och vägen härifrån in till forumet fungerar uppenbarligen väldigt dåligt. Ser fram emot en lösning på problemet. Som jag skrev ovan så upplevde jag samma problem redan igår men såg inte att någon annan sa nåt om att dom upplevde samma sak. Kanske är vägen in till forumet extra dålig härifrån, där jag befinner mig nu (jag är i Sydamerika)?
__________________
Senast redigerad av Bdonk 2017-10-12 kl. 19:47.
2017-10-12, 19:55
  #716
Medlem
StigAllans avatar
Har inte funkat här sedan 10 tiden på ett ungefär.
Kollade http://isitdownrightnow.com/flashback.org.html
Och då var forumet nere för alla för ett par timmar sedan.
Men nu fungerar det med sirap.
2017-10-12, 22:16
  #717
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag har märkt under dagen att jag haft svårt – för att inte säga omöjligt – att få sidor att ladda när jag surfar via VPN-proxy. När jag kopplar ned proxyn och surfar naken laddar det fint (men det känns lite otryggt ).
2017-10-13, 00:29
  #718
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag har märkt under dagen att jag haft svårt – för att inte säga omöjligt – att få sidor att ladda när jag surfar via VPN-proxy. När jag kopplar ned proxyn och surfar naken laddar det fint (men det känns lite otryggt ).
du är inte ensam om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag befinner mig utomlands, långt från Sverige och vägen härifrån in till forumet fungerar uppenbarligen väldigt dåligt. Ser fram emot en lösning på problemet. Som jag skrev ovan så upplevde jag samma problem redan igår men såg inte att någon annan sa nåt om att dom upplevde samma sak. Kanske är vägen in till forumet extra dålig härifrån, där jag befinner mig nu (jag är i Sydamerika)?
Det finns inte mycket flashback kan göra åt detta då felet ligger utanför men vad du kan göra är att surfa via flashback vpn till exempel, då tar du en annan väg in till forumet som iallafall för mig fungerar klockrent, 5 timmars gratis prövotid för nyregistrerade.
2017-10-13, 08:35
  #719
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det finns inte mycket flashback kan göra åt detta då felet ligger utanför men vad du kan göra är att surfa via flashback vpn till exempel, då tar du en annan väg in till forumet som iallafall för mig fungerar klockrent, 5 timmars gratis prövotid för nyregistrerade.
Ok, tack för tipset. Nu funkar det dock klanderfritt för mig att komma in här men jag lägger ditt tips på minnet, utifall jag skulle behöva det vid något annat tillfälle.
2017-10-15, 19:18
  #720
Avstängd
segt ikväll

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback