2011-04-01, 09:59
Medlem
johannes Xs avatar
Svartsmurfen är roligast idag.
Citera
2011-04-01, 11:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
Bilsmurfen var coolast samt spionsmurfen.

Ogillar alla musiksmurfar samt han med presenten.
Citera
2011-12-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Summer smurf i full 3d kommer 2011 =)).. Kommer bli nice, Movie favorit smurfen är han med röda hängslen stort vitt skägg vem de nu var igen. Minns inte.

Du menar gammelsmurfen? Typ ledarsmurfen?

Gargamel var nog lite av min hatfavorit.

Senast redigerad av T|N|X 2011-12-22 kl. 12:36.
Citera
2023-03-02, 09:30
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X
Svartsmurfen är roligast idag.
Undrar om det hade blivit liv på genus-/PK-/censur-maffian om något sånt här skulle publiceras idag...?

https://i.imgur.com/xW62pGU.jpg
Citera
2023-03-02, 18:10
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Undrar om det hade blivit liv på genus-/PK-/censur-maffian om något sånt här skulle publiceras idag...?

https://i.imgur.com/xW62pGU.jpg
Numera aktar man sig för att svartmåla saker. Purple is the new black som det heter numera, men grön färg kan tydligen också förekomma:

https://imgur.com/a/xhyD0Ht
Citera
2023-03-03, 14:19
Medlem
Man-At-Armss avatar
Var alltid Dumsmurfen helt jävla värdelös?
Citera
2023-03-04, 14:29
Medlem
Glasogonsmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Som de flesta nog gjorde hatade jag livet ur Glasögonsmurfen. Så jävla skönt det var när han åkte på stryk. Jag väntade bara på att han skulle komma ut som bög och inleda ett förhållande med Kokettsmurfen, fast jag egentligen visste att det inte kunde ske (då) i serier som inte var svenska.

Vafalls!?! Nej jag håller helt och hållet med dig. Glasögonsmurfen är det värsta bottenskrap den genuina smurfbyn någonsin har dragits med. Kokettsmurfen är tvärbög utan tvekan.
Citera
2023-03-04, 14:44
Medlem
Jag gillar Smurfan/Smurfette för att hela hennes person är att hon är en hon och reaktionerna detta har potential att väcka hos lättkränkta.

Men vad som missas om man blir kränkt av det är att en ensam kvinna i en manlig miljö slipper skaffa sig en personlighet, hon har ett självklart värde bara i egenskap av hennes kön och det är förmodligen väldigt bekvämt. Det är en trygg manlig miljö, smurfarna blir ju kära och så i henne titt som tätt men smurfar gruppvåldtar inte, blandar inte rohypnol i hennes drink utan de simpar bara i omloppsbana. Så egentligen är det inte en kränkande beskrivning av kvinnor utan smurfan väcker avundsjuka.
Citera
2023-03-13, 19:45
Medlem
Gillade inte den där jävla besserwissern glasögonsmurfen.
Citera
2023-03-13, 21:52
Medlem
Bertil85s avatar
gammelsmurfen.
Citera
2023-03-13, 22:02
Medlem
brianmolkos avatar
Gillade LillSmurfen
Ogillade GlasögonSmurfen
Citera
2023-03-18, 15:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Glasögonsmurfen var outhärdlig med sitt pedanteri och paragrafrytteri. T.o.m. gammelsmurfen ruttnade på honom.

Men värst är Smufina/Smurfelina/Smurfan (minns inte vad hon hette i albumen runt 1980). Gargamel skapde henne för att så split bland smurfarna.

Hon var så klart jobbig från första stund. Det var hennes syfte. Alla smurfarna hatade henne först.

Hon var inte vacker. Så gammelsmurf gjorde henne vecker. Samma jobbiga personlighet fanns kvar dock. Slla smurfarna började älska henne pga hennes utseende (trots att samma taskiga personlighet var intakt) och gjorde vad som helst för henne.

Hon ställde till med en hel del problem, vilket var Gargamels syfte. Som den vackra Smufelina lyckades hon med en hel del för att förstöra för smurfarna. Bland annat förmådde hon en smurf att öppna dammen som skölde över hela byn.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2023-03-18 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in