Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-15, 21:41
  #13
Medlem
Tokkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Men när denna hacker ändrar lösenord så får jag confirmation på skräppost. Men när jag ändrar så läggs det i vanliga inkorgen.

Är inte det konstigt?

Det är väldigt vanligt att det kommer ca 1-5 skam-mail per dag till din skräppost, som säger att du har bytt password - och att du ska in på siten de länkar för att inte bli hackad etc. Så försök att granska varje mail du får ifrån Blizzard innan du bestämmer dig, om det är verkligen är ifrån dem.
Citera
2010-12-15, 21:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eclpsN
Det kan vara så att det är spammail bara, som vill få dig att ändra. Brukar få sådana mail ibland, dock har det aldrig hänt något allvarligt. Bara en tanke. Kolla ifall det skickas från samma mailadress.
Hmm... tidigare fick jag också sådana mail när mitt lösenord ändrades. Det kanske kan va så att jag gick in då på en av länkarna? (kommer inte ihåg)
Citera
2010-12-15, 21:47
  #15
Medlem
eclpsNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Hmm... tidigare fick jag också sådana mail när mitt lösenord ändrades. Det kanske kan va så att jag gick in då på en av länkarna? (kommer inte ihåg)

Mycket möjligt, ifall du scannat och inte hittat något så tror jag det är lugnt. Ändra lösenordet som sagt och ta bort mailen, jag får fortfarande flera sådana om dagen
Citera
2010-12-16, 07:03
  #16
Medlem
Det är ju inte säkert att du har något på datorn, du kan ju lika gärna ha varit dum när du varit ute och surfat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback