Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-14, 23:40
  #1
Medlem
Halloj där!

Tänkte bara kolla med er vilket spel ni tycker är det ultimata customize spelet, alltså ett spel där man får fixa och hålla på med så mycket som möjligt. Spel där man kan göra allt ifrån skapa personliga karaktärer med olika skills och liknande, ha hur mycket olika items som möjligt, bygga städer precis som man vill ha dem etc.

Så vad blir det? The Sims? Sim City? Eller lutar det mer åt Oblivion eller kanske Fallout?
Vad tycker ni?
Citera
2010-12-14, 23:46
  #2
Medlem
Pong!
Citera
2010-12-14, 23:47
  #3
Medlem
Haris82s avatar
Utan tvekan Ultima Online. En blandning av Sims, Oblivion och world of warcraft. Har spelat det i över 10 år och kan inte påstå att jag gjort allt man kan göra i spelet än.
__________________
Senast redigerad av Haris82 2010-12-14 kl. 23:50.
Citera
2010-12-14, 23:52
  #4
Medlem
Paladias avatar
http://armorgames.com/play/3955/upgrade-complete

Där kan du till och med uppgradera grafikmotorn eller menyn. Annars kan man göra väldigt mycket i Minecraft, bygga hus precis som man vill, gå runt i en värld som är större än jorden, till och med bygga en fungerande dator.
Citera
2010-12-14, 23:55
  #5
Medlem
I Spore så bygger du ju upp och styr lite som du vill...
Citera
2010-12-15, 00:12
  #6
Medlem
DetBallarUrs avatar
Spelat Garrys Mod? Med tillägget Wire mod kan du bygga i princip vadsomhelst, göra dina egna gamemodes, och genom andra program dina egna modeller, textures, skins, you name it! Kan vara lite komplicerat till en början, men också sjukt kul
Själv har jag utan någon riktig insats typ lyckats göra ett flygplan, och tusentals diverse fällor till mina enorma fästningar som jag så älskar att bygga Ska du lana med några polare, så är verkligen GM ett måste enligt mig.


Annars ska Dwarf Fortress vara ett sådant spel, någon har byggt en fullt fungerande dator vad jag vet. Detta har jag dock inte prövat än, och det verkar inte vara så kul.

Spelet All points bullentin hade faktiskt både enkla, lättlärda men samtidigt relativt djupa anpassningsverktyg, man kunde göra bilar, karaktärer m.m.

Spelen TS tog upp som exempel tycker jag verkligen inte alls platsar in här
Citera
2010-12-15, 01:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBallarUr
Spelen TS tog upp som exempel tycker jag verkligen inte alls platsar in här

Exakt därför tråden skapades, kommer inte på något själv så här på kvällskvisten och frågar därför efter lite råd
Citera
2010-12-16, 00:19
  #8
Medlem
spore e rätt roligt haha.
Men om du är kreativ så rekomenderar jag garrys mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback