Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-20, 21:18
Medlem
von Hindenburgs avatar
Hanif är blatte och jag trodde nog ändå att en del av er skulle förstå att sånt är kroniskt så att säga.

Jag tror också att Hanifs engagemang mot Poirier Martinsson bygger på att Hanif är bög. Så där aggressiv är man inte om man är normal såvida det inte är Hanifs blatteblod som kokar igen. Hanif har iofs låtsats vara kvinnokarl tidigare och det skulle ju vara ett bra alibi...
Citera
2011-06-20, 21:25
Bannlyst
Jag gillad dig Hanif. Du är en modern och rakryggad politiker. Hoppas du väljer att stanna länge inom politiken. Sverige behöver politiker som du!
Citera
2011-06-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Jaha, nu är det fel på alla oss svenskar igen. Men det går tydligen bra för oss att rädda Hanifs liv och ge honom en fet lön. Sen ska han spy på oss också.

Han kunde inte hålla sig utan var tvungen att dra igång med äcklig rasism för enkla poäng. Sorgligt.

Visar hur lågt Moderaterna sjunkit.

Vad man än tycker om borgerligheten och moderaterna tvingas man ju konstatera att stora delar av deras tongivande representanter är bögar. Samma bögar som omfamnar nyliberalismen. Va fan har hänt? Hur går det med vår representativa demokrati? Ta tex Stockholms moderata ledning, det är rena HBT nästet, med tillhörande favorisering och nedtystade skandaler. Det är verkligen inte synd om bögarna, inte som det ser ut inom moderterna i alla fall. Men det kanske också blir modertaternas och riksimamen och HBT-kramaren Regnfällts fall, vem vet.
Citera
2011-06-22, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Han skriver ett rasistiskt och sodomitdyrkande inlägg på Newsmill som säkert får Expo att ligga lågt den närmaste framtiden:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/06/20/jag-hade-gl-mt-hur-l-ttkr-nkt-den-vita-heterosexuella-urmannen-r

Jodå, Hanif. Den vite heterosexuella "urmannen" är det fortfarande fullständigt "lämpligt" att vara "generaliserande" och "nedvärderande" kring. Det är så "lämpligt" att jag inte tror att du själv fattar din egen monumentala inkonsekvens och ditt sjuka hyckleri på bara några rader. För visst syftade du med "olämpligheten" att använda "nedvärderande omdömen" på ditt idiotförklarande av Martinsson och inte på ditt i stycket efter generaliserande kring den "vite heterosexuella mannen"?

Fifaan. Där tappade jag direkt den lilla respekt jag byggt upp för den här gossen trodde inte han var helt genomrutten då han hade fått Expo och Afa eftersig, brukar vara inte helt värdelösa människor då, men det motbevisade han ganska snabbt och resolut att jag måste rosta av mig lite, fast det borde jag förstått när jag såg de där bögiga halsdukarna han har burit i kammaren, en man bär inte något sådan om han inte är sodomit, skulle följt min första instinkt, men Herren visar ganska omgående upp vilka som är fienden. Vidare säger det ännu mer om Moderaterna som tar in sånt här folk i sitt parti, snacka om att ruttna inifrån.

Job*36:13 But the hypocrites in heart heap up wrath: they cry not when he bindeth them.
Job*36:14 They die in youth, and their life is among the unclean.

Unclean är det hebreiska ordet qadesh (kaw-dashe') som är detsamma som sodomit för de som inte vet.

För Hanif att kontemplera:
http://wayoflife.org/database/homosexualitylegal.html

han likt resten av kleptokraterna tar något som var bra och har skapat ett riktigt skitsamhälle.
Men det är som man brukar säga de med ambitioner är oftast de som absolut inte ska ha någon makt, blir ju som vi kan se ännu värre än Sodom och Gomorrah.

Det ännu mer fascinerande är att de är blinda för sin egen ondska.

Acts 13:10 And said, O full of all subtilty and all mischief, thou child of the devil, thou enemy of all righteousness, wilt thou not cease to pervert the right ways of the Lord?
Citera
2011-09-30, 23:27
Medlem
Orzions avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/article615345.ece "– Jag skriver inte motioner för det är ett hån mot demokratin. Något förslag man vet att man inte kan få en majoritet bakom ska man inte lägga fram, säger han till Nyheter24 och fortsätter:" - Hanif Bali vad exakt menar du och vill du motivera din ståndpunkt?
Citera
2011-10-24, 22:22
Medlem
Detta inlägg passar inte helt i denna tråd, men jag ville inte öppna en ny tråd med rubrik "Hanif Bali tllrättavisar alla andra partier".

Hanif, i dagens GP, 2011-10-24, säger du att du vill ändra lagen så att personer som t ex den uppmärksammade Ganna från Ukraina ska få stanna om personens familj står för försörjningen.

Vad menar du med stå för försörjningen? Att ge en gammal människa mat och en säng i en bostad man redan har är ju inte så dyrt. Är det det du menar med försörjning?

Som du säkert vet omfattas i dag den som får uppehållstillstånd av samma sociala rättigheter som andra. Det innebär t ex att Ganna skulle få äldreförsörjningsstöd, som är beräknat att även täcka en egen bostad, ca 12 000 kr per månad, att hon skulle bli berättigad till t ex hemtjänst, färdtjänst, medicinsk vård till patientavgift, medicin som är subventionerad, plats på äldreboende, etc.

Är du alltså beredd att ändra lagen så att människor som får stanna mot att familjen står för försörjningen INTE omfattas av ovan nämnda förmåner?

Det verkligt dyra när det gäller äldre är sjukvård. Man förbrukar i genomsnitt 25 % av den sjukvård man konsumerar under sin livstid under de allra sista levnadsåren.

Menar du att familjen som försörjer en invandrad åldring ska stå för den reella kostnaden för sjukvård?
(Det är inget konstigt med det, så är det t ex i USA. Om en svensk på besök i USA blir sjuk eller skadad i USA men inte har hemförsäkring från Sverige får denne/denna betala vården själv intill minsta plåster), men är det detta du har tänkt dig?

Vad händer som familjen inte kan betala sjukvårdskostnaderna? Ska den svenska vården strunta i åldringen, eller kommer det svenska samhället att tvingas betala ändå, trots familjens utfästelser?

Hur många familjer tror du i längden förmår/inte vill betala en plats i äldreboende, 600 000 kr per år?

Om familjen inte kan/vill betala, ska åldringsvården då betalas av det svenska samhället, eller ska åldringen skickas tillbaka till sitt hemland?

Jag vill gärna ha svar på dessa frågor, så jag får en klarare föreställning om hur du har tänkt.
Citera
2011-10-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Detta inlägg passar inte helt i denna tråd, men jag ville inte öppna en ny tråd med rubrik "Hanif Bali tllrättavisar alla andra partier".

Hanif, i dagens GP, 2011-10-24, säger du att du vill ändra lagen så att personer som t ex den uppmärksammade Ganna från Ukraina ska få stanna om personens familj står för försörjningen.

Vad menar du med stå för försörjningen? Att ge en gammal människa mat och en säng i en bostad man redan har är ju inte så dyrt. Är det det du menar med försörjning?

Som du säkert vet omfattas i dag den som får uppehållstillstånd av samma sociala rättigheter som andra. Det innebär t ex att Ganna skulle få äldreförsörjningsstöd, som är beräknat att även täcka en egen bostad, ca 12 000 kr per månad, att hon skulle bli berättigad till t ex hemtjänst, färdtjänst, medicinsk vård till patientavgift, medicin som är subventionerad, plats på äldreboende, etc.

Är du alltså beredd att ändra lagen så att människor som får stanna mot att familjen står för försörjningen INTE omfattas av ovan nämnda förmåner?

Det verkligt dyra när det gäller äldre är sjukvård. Man förbrukar i genomsnitt 25 % av den sjukvård man konsumerar under sin livstid under de allra sista levnadsåren.

Menar du att familjen som försörjer en invandrad åldring ska stå för den reella kostnaden för sjukvård?
(Det är inget konstigt med det, så är det t ex i USA. Om en svensk på besök i USA blir sjuk eller skadad i USA men inte har hemförsäkring från Sverige får denne/denna betala vården själv intill minsta plåster), men är det detta du har tänkt dig?

Vad händer som familjen inte kan betala sjukvårdskostnaderna? Ska den svenska vården strunta i åldringen, eller kommer det svenska samhället att tvingas betala ändå, trots familjens utfästelser?

Hur många familjer tror du i längden förmår/inte vill betala en plats i äldreboende, 600 000 kr per år?

Om familjen inte kan/vill betala, ska åldringsvården då betalas av det svenska samhället, eller ska åldringen skickas tillbaka till sitt hemland?

Jag vill gärna ha svar på dessa frågor, så jag får en klarare föreställning om hur du har tänkt.

Dina antaganden är korrekt. Om det är så att vi anser att svensk välfärd inte har råd med vissa typer av anhöriginvandring så tycker jag att de anhöriga kan ta på sig att ta den fulla kostnaden. Har de inte råd?

Tough luck.
Citera
2011-10-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanif
Dina antaganden är korrekt. Om det är så att vi anser att svensk välfärd inte har råd med vissa typer av anhöriginvandring så tycker jag att de anhöriga kan ta på sig att ta den fulla kostnaden. Har de inte råd?

Tough luck.

OK, vi är överens. Jag trodde nog också att du har en viss verklighetskontakt.

Men i GP 2011-10-24 verkar du stödja linjen att lagen ska ändras så att alla Gannor ska få stanna. Om du blir intervjuad igen, kommer du att säga det du skriver ovan?
Citera
2011-10-30, 20:07
Medlem
Hej Hanif!

Jag ser att du skriver på Newsmill:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/10/29/pascalidou-har-ingen-r-tt-att-kalla-mig-homofob

Där skriver du bl a att du har/har haft (man kan tolka din formulering på båda sätten).

Vi har tidigare diskuterat dina företag litet. Det verkar ju för det första inte ha varit särskilt framgångsrika företag (man har inte kunnat leva på dem), för det andra är det inte bara du utan även dina kompisar som drivit dessa företag.

Jag skulle nu vilja ha mer detaljerad information om de företag du varit verksam i:

1) verksamhet?

2) omsättning för de år företagen varit aktiva

3) har omsättningen ökat?

4) lönsamhet

5) är något/några av företagen fortfarande i verksamhet?

Innan du fler gånger framställer dig som lyckad företagare bör du redovisa detta
Citera
2011-11-07, 02:03
Medlem
Citat:
OK, vi är överens. Jag trodde nog också att du har en viss verklighetskontakt.

Men i GP 2011-10-24 verkar du stödja linjen att lagen ska ändras så att alla Gannor ska få stanna. Om du blir intervjuad igen, kommer du att säga det du skriver ovan?

Nej, det var de orden jag använde när jag blev intervjuad av reportern. Att hon inte har med det är hennes val.
Citera
2013-02-08, 16:35
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanif
Nej, det var de orden jag använde när jag blev intervjuad av reportern. Att hon inte har med det är hennes val.
Nu hann jag precis se svt debatt över nätet och det gick väl rätt skapligt det där.
Se upp för att flina motståndaren tillbaka, om jag inte missminner mig helt fel är det någon form av härskarteknik. (Förminskning)
Eller om du nu flinade för du reagerad på någon politik som du uppfattar som ett skämt. Nämen, försök bit dig i tungen när du känner att du inte kan låta bli att flina.

Visserligen fick du ju Rossana att gå upp i högvarv och det kanske inte var helt fel.

Nåväl. Nu har ni knappt 1 1/2 år på er att "ordna" integrationsfrågan. Gör ni inte det kommer det bli parlamentariskt kaos 2014 om ni benhårt står fast vid ert ickesamarbetsavtal.
Citera
2013-02-09, 00:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hej Hanif!

Jag ser att du skriver på Newsmill:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/10/29/pascalidou-har-ingen-r-tt-att-kalla-mig-homofob

Där skriver du bl a att du har/har haft (man kan tolka din formulering på båda sätten).

Vi har tidigare diskuterat dina företag litet. Det verkar ju för det första inte ha varit särskilt framgångsrika företag (man har inte kunnat leva på dem), för det andra är det inte bara du utan även dina kompisar som drivit dessa företag.

Jag skulle nu vilja ha mer detaljerad information om de företag du varit verksam i:

1) verksamhet?

2) omsättning för de år företagen varit aktiva

3) har omsättningen ökat?

4) lönsamhet

5) är något/några av företagen fortfarande i verksamhet?

Innan du fler gånger framställer dig som lyckad företagare bör du redovisa detta

Det mest lönsamma "företaget" är att sitta i Sveriges riksdag. 58 300 i månadslön (ok det kallas arvode)är mer än många företagare kan drömma om i lön. Pensionsavtalet lika så... Arbetslinjen gäller tyvärr inte politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in