Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-01-15, 14:51
  #37
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archangelo
Om SD t.ex får mer att säga till om i Sverige, så kan alla cannabisförespråkare säga hej då till alla idéer om legalisering. De vill öka polis-insatserna, mer pengar till polis, vägrar bolla med tanken på sprut-utbytesprogram osv. De har INTE en liberal syn på droger, vilket jag kan tycka är rätt bra, men cannabis hör inte till resten av substanserna där ute.. Det är ju inte bara SD såklart, men de har en rätt hård åsikt angående detta. Precis som moderater, KD osv. Tror väl Vänstern är mest liberal till dessa idéer. Kanske nått jag fått för mig bara.

Tänkte själv rösta på SD, men nu lutar det mer mot Vänstern, så långt ifrån Moderaternas politik man kan komma. Synd att inte de kan vara kritiska till invandringen dock..

Tror det blir svårt med legalisering i Sverige.. Om man iaf kunde sätta en gräns för avkriminalisering. T.ex 5 gram för eget bruk, ger inga konsekvenser..

I en perfekt värld antar jag..
De som jag skulle tro är mest liberala i drogfrågan är Piratpartiet eftersom de vill avkriminalisera allt eget bruk.
Citera
2014-01-15, 16:36
  #38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
De som jag skulle tro är mest liberala i drogfrågan är Piratpartiet eftersom de vill avkriminalisera allt eget bruk.
Japp, så är det. Ytterligare en anledning till att jag kommer att fortsätta rösta på dom. Folk får kalla dom för pajasparti bäst dom vill, jag kan i alla fall stå bakom deras politik vilket är mer man kan säga om dom flesta partier.
Citera
2014-01-15, 16:41
  #39
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Japp, så är det. Ytterligare en anledning till att jag kommer att fortsätta rösta på dom. Folk får kalla dom för pajasparti bäst dom vill, jag kan i alla fall stå bakom deras politik vilket är mer man kan säga om dom flesta partier.


En partikamrat, angenämt det är inte ofta man stöter på en sådan

Läser man PPs partiprogram så upptäcker man snart att det inte är ett sånt pajasparti som många vill ge sken av eller så är jag helt enkelt en pajas.

PP partiprogram

Däremot är det väldigt sorgligt att det inte lyckats göra mer väsen av sig efter Edward Snowdens
avslöjanden och hela NSA-skandalen.
Citera
2014-01-15, 17:19
  #40
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Japp, så är det. Ytterligare en anledning till att jag kommer att fortsätta rösta på dom. Folk får kalla dom för pajasparti bäst dom vill, jag kan i alla fall stå bakom deras politik vilket är mer man kan säga om dom flesta partier.

Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
En partikamrat, angenämt det är inte ofta man stöter på en sådan

Läser man PPs partiprogram så upptäcker man snart att det inte är ett sånt pajasparti som många vill ge sken av eller så är jag helt enkelt en pajas.

PP partiprogram

Däremot är det väldigt sorgligt att det inte lyckats göra mer väsen av sig efter Edward Snowdens
avslöjanden och hela NSA-skandalen.
Här har ni ytterligare en pajas. Inte illa att stöta på två stycken till i samma tråd på det här viset.

Jag skulle dock vilja gå längre och legalisera, bl a på grund av att jag inte anser att organiserad brottslighet ska ta hand om och profitera på drogmarknaden. Men det är ju inte drogfrågan som främst får mig att rösta PP.
Citera
2014-01-15, 17:32
  #41
Medlem
Lime-Islets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Här har ni ytterligare en pajas. Inte illa att stöta på två stycken till i samma tråd på det här viset.

Jag skulle dock vilja gå längre och legalisera, bl a på grund av att jag inte anser att organiserad brottslighet ska ta hand om och profitera på drogmarknaden. Men det är ju inte drogfrågan som främst får mig att rösta PP.

OT men ar det inte markligt att PP inte gor mer vasen av sig med Snowdenavslojandena i ryggen ett valar?
Citera
2014-01-15, 17:41
  #42
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
Hur menar du? Världsdebatten har ju tagit sig in i Sverige ordentligt. Opinionen är mycket större nu. Politiskt kanske det är i stort sett likadant, men sådant kan vända fort.
Politiskt är det exakt likadant och rent konkret har det inte hänt ett skit sedan 2011.
Möjligen har cannabis blivit lite vanligare inom MSM, vilket inte påverkar mig någonting.
__________________
Senast redigerad av 420anonym 2014-01-15 kl. 17:45.
Citera
2014-01-15, 17:52
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Möjligen har cannabis blivit lite vanligare inom MSM, vilket inte påverkar mig någonting.

På sikt kommer det att göra det, eftersom majoriteten av alla röstberättigade i Sverige läser och till stor det litar på det som står i mainstreammedia. Ge det några år, man kan inte anta att decennier av indoktrinering av ett helt folk ska upplösas över en natt.
Citera
2014-01-15, 17:54
  #44
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Islet
OT men ar det inte markligt att PP inte gor mer vasen av sig med Snowdenavslojandena i ryggen ett valar?
Väldigt OT, men om debatten inte kommer igång rejält snart blir jag orolig. Dessutom verkar det som att gemene man tyvärr inte verkar tycka att övervakningen av dem är något problem (rent mjöl-argumentationen).
Nu lägger jag ner denna sidodiskution här med tanke på OT.
Citera
2014-01-15, 17:54
  #45
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xGurkmeja
På sikt kommer det att göra det, eftersom majoriteten av alla röstberättigade i Sverige läser och till stor det litar på det som står i mainstreammedia. Ge det några år, man kan inte anta att decennier av indoktrinering av ett helt folk ska upplösas över en natt.
Självklart kan det göra skillnad på sikt, men just nu, idag, är det 0 skillnad för mig som cannabisrökare mot hur det var 2010-2011.
Citera
2014-01-16, 07:06
  #46
Medlem
klybans avatar
Jag tror piratpartiets namn är avskräckande för många.
Skulle gissa just "pirat" inte känns vidare seriöst för många, och av den anledningen missar röster.

Vad jag gillar med just PP, är att de inte låst fast sig i en politisk färg riktigt.
Att det tar lite från bägge lägren och försöker göra det till nått eget.

Man kan hoppas de raderar SD från jordens yta, genom ta alla deras röster.
Har känslan att det inte är många procent som fattar ens vad SD skulle vilja göra mer.
Än då slänga ut/stoppa invandrare.
Narkotikafrågan är nått de verkligen vill strama upp och verkligen börja sätta "hårt mot hårt".
Sen vad är en bra fråga.
Citera
2014-01-16, 14:50
  #47
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Här har ni ytterligare en pajas. Inte illa att stöta på två stycken till i samma tråd på det här viset.

Jag skulle dock vilja gå längre och legalisera, bl a på grund av att jag inte anser att organiserad brottslighet ska ta hand om och profitera på drogmarknaden. Men det är ju inte drogfrågan som främst får mig att rösta PP.

+1

Tänker lägga min röst hos piraterna även denna gången.

Legalisering tror jag inte det blir tal om än på länge, tror att vi rimligtvis får sikta på en avkriminalisering först.

Röstar inte heller på PP för just denna frågan, främst är det stora vakande ögat som har järnkoll på allt man gör som ska väck. Drogfrågan är bara en bonus.
Citera
2014-01-16, 16:29
  #48
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Skulle säga att inte ett skit är annorlunda nu än 2011.

Jag kan hålla med om att det inte är någon enorm skillnad mot 2011, men man ska absolut inte underskatta den allmänna cannabisopinionen utomlands. Vidare så påverkas faktiskt svenskar av vad som sägs om oss utomlands, och vi vet ju alla hur Beatrice Ask porträtterades i utländsk media.

Centers ungdomsförbund är för en legalisering.

Det kan vända igen, men just nu tror jag att vinden blåser åt rätt håll. Något som skulle ge ordentligt momentum hade varit om en amerikansk presidentkandidat haft en positiv syn. Det var faktiskt inte så länge sedan samkönade äktenskap var allmänt tabu, men så fort opinionen klev över 50% så var det många demokrater som ändrade uppfattning. Nu är opinionen för en legalisering i majoritet!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback