Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-14, 09:01
  #1
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Man tittar på tv4, de påstår att självmordsbombaren kan ha kopplingar till Al-Qaeda efter ha snackat med en utrikes expert som vi aldrig har hört talas om. Det är ju såklart jobbigt att vänta på svar från vår egen säkerhetspolis utan man drar egna slutsatser.

1, Bombmannen kan ha varit styrd av egna motiv, egna känsloargument och initierade en attack för sin sak.

2, Detta var ett initiativ av en utländsk terrororganisation som han kan ha kommit i kontakt med.

Det är allmänt känt att Sverige är ett lågprioriterat land, och kommer fortsätta vara det till USA och England är ödelagda.

Min yttring i det här som kanske kan diskuteras till något är att det är en så jädra stor skillnad om bombmannen tar sitt eget beslut att bomba mitt i julshoppingen än att det var ett planerat beslut av en terrororganisation.

Folk skriker Al-Qaeda, folk skriker krigshandling emot Sverige! Och en massa annat strunt utan någon fakta till hands. Nej, det som har hänt som vi vet som verkligen har skadat oss folk, det är och kommer bli politikerna som kommer utnyttja denna situation till sin fördel, antingen utsöka FRA, signalspaning och annan övervakning. Kanske öka närvaron i Afghanistan, allt pga sina egna motiv som nu de har en ursäkt för. Svenska folket är lurade och dumma och tar in rädsla och tror på krigshandlingar hit och dit, medan det är vi själva,politikerna som smider planer istället.

Jag ber folk att vara klarsynta, kritiska och sluta tro på rykten som fakta.
Citera
2010-12-14, 09:12
  #2
Medlem
darktriads avatar
Jo bara för att det skedde i Sverige och vår bombman var totalt inkompetent, så betyder det självklart att det var en konspiration.
Jag gissa på ett samarbete mellan sionisterna,illuminati och CIA...eller det är ju en och samma sak.
När jag tänker efter så kan även frimurarna ha ett finger med i spelet.
Foliehatt på.
Citera
2010-12-14, 09:17
  #3
Avstängd
Watchmans avatar
Du vet att det finns väldigt många fler muhammadanska terrorgrupper än bara al-qaida?

Här ett antal (dock inte alla)
http://www.cdi.org/terrorism/terrorist-groups.cfm
här ett par till:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._organizations

Den här banjospelande djäuvlsdyrkaren sägs nu vara en medlem av:
Islamiska Staten i Irak
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...orgrupp-i-irak

de är inte al-qaida. Som sagt finns en hel uppsjö djävulsdyrkar (muslimsk) terrorgrupper.
Citera
2010-12-14, 09:19
  #4
Medlem
Dumb__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner
Man tittar på tv4, de påstår att självmordsbombaren kan ha kopplingar till Al-Qaeda efter ha snackat med en utrikes expert som vi aldrig har hört talas om. Det är ju såklart jobbigt att vänta på svar från vår egen säkerhetspolis utan man drar egna slutsatser.

1, Bombmannen kan ha varit styrd av egna motiv, egna känsloargument och initierade en attack för sin sak.

2, Detta var ett initiativ av en utländsk terrororganisation som han kan ha kommit i kontakt med.

Det är allmänt känt att Sverige är ett lågprioriterat land, och kommer fortsätta vara det till USA och England är ödelagda.

Min yttring i det här som kanske kan diskuteras till något är att det är en så jädra stor skillnad om bombmannen tar sitt eget beslut att bomba mitt i julshoppingen än att det var ett planerat beslut av en terrororganisation.

Folk skriker Al-Qaeda, folk skriker krigshandling emot Sverige! Och en massa annat strunt utan någon fakta till hands. Nej, det som har hänt som vi vet som verkligen har skadat oss folk, det är och kommer bli politikerna som kommer utnyttja denna situation till sin fördel, antingen utsöka FRA, signalspaning och annan övervakning. Kanske öka närvaron i Afghanistan, allt pga sina egna motiv som nu de har en ursäkt för. Svenska folket är lurade och dumma och tar in rädsla och tror på krigshandlingar hit och dit, medan det är vi själva,politikerna som smider planer istället.

Jag ber folk att vara klarsynta, kritiska och sluta tro på rykten som fakta.

Menar du nu att med detta att Flashbacks-användare inte ska tro på allt som svensk media säger? Du har inte tänkt på att du skriver detta på ett utav de mer kritiska forumen i Sverige?
Citera
2010-12-14, 09:22
  #5
Medlem
zigenarpacks avatar
Folk skriker för att de är rädda. Folk är rädda för att de inte känner igen sig i sitt eget land. Jag bor i en kommun utanför Malmö där man för tre decennier sedan inte behövde låsa dörren till sitt hus. Denna kommun ligger nu i sverigetoppen för inbrottstatistiken sammansatt av Villagarna:

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...statistik.html

Jerzy Sarnecki kommer börja pladdra om väderframkallad kriminalitet, vänsterpartiet kommer skylla på den sänkta A-kassan och Jan Björklund vill ha betyg i lekskolan för att stävja buset i sin linda.

Talar man i vanlig samtalston så är man rasist, skriker man så är man dum i huvudet. Stäng gränserna nu! Ta hand om svenskar och invandrare tills vi har ett samhälle där människor inte får panik av vardagshändelser som självmordsbombande pack och laserskyttar.

Frågan är: ska vi bota symptomen (skrikandet) eller skadan (en förljugen och fullständigt absurd invandringspolitik)?

En negerboll någon?
Citera
2010-12-14, 10:23
  #6
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Krim => Terrorism //Mod
Citera
2012-10-29, 14:26
  #7
Medlem
SteelPizzas avatar
En ensamkommande självmordsbombare greps idag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15688589.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback