• 1
  • 2
2010-12-14, 01:04
Medlem
HOLLASAURUSs avatar
Nu är det såhär att jag har fått kåtslag på HTC.
Jag älskar verkligen Android & allt men börjar nu ångra mig.
"Köpte" en HTC Legend med abonnemang och en bindningstid på 24 freakin månader hos TRE till råga på allt (dom hade ett bra erbjudande som var billigare än att köpa mobilen kontant) och ångrar nu mig.

Har sedan alltid varit motståndare mot apple & hela den här iphonehetsen men har nu börjat ångra mig.
Har polare som har den nya fyran nu & den är faktiskt ruskigt bra.
Även fast jag hatar själva företaget & operativsystemet så är ändå själva telefonen bra, även fast Android är bättre.

I VILKET FALL

Jag har nu kanske ca 22 månader kvar av mitt helvetes abonnemang men vill bli av med det för att kunna köpa en iphone 4.
Hur ska man gå tillväga då?

Är det sant att man kan överlåta abonnemanget till någon annan om man skriver under massa papper?
Eller måste jag betala resten av den återstående skiten och sen sälja den till nån annan och få pengar för det som jag kan köpa iphonen med?

Vad kan man göra? Help.

Hoppas ni förstår, men vetinte riktigt hur jag ska formulera mig efter en sömnfri helg.
Fråga annars.
Hoppas det är rätt tråd också för den delen.
Citera
2010-12-14, 01:08
Medlem
DomdeagsKossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOLLASAURUS
Nu är det såhär att jag har fått kåtslag på HTC.
Jag älskar verkligen Android & allt men börjar nu ångra mig.
"Köpte" en HTC Legend med abonnemang och en bindningstid på 24 freakin månader hos TRE till råga på allt (dom hade ett bra erbjudande som var billigare än att köpa mobilen kontant) och ångrar nu mig.

Har sedan alltid varit motståndare mot apple & hela den här iphonehetsen men har nu börjat ångra mig.
Har polare som har den nya fyran nu & den är faktiskt ruskigt bra.
Även fast jag hatar själva företaget & operativsystemet så är ändå själva telefonen bra, även fast Android är bättre.

I VILKET FALL

Jag har nu kanske ca 22 månader kvar av mitt helvetes abonnemang men vill bli av med det för att kunna köpa en iphone 4.
Hur ska man gå tillväga då?

Är det sant att man kan överlåta abonnemanget till någon annan om man skriver under massa papper?
Eller måste jag betala resten av den återstående skiten och sen sälja den till nån annan och få pengar för det som jag kan köpa iphonen med?

Vad kan man göra? Help.

Hoppas ni förstår, men vetinte riktigt hur jag ska formulera mig efter en sömnfri helg.
Fråga annars.
Hoppas det är rätt tråd också för den delen.

Om 22 månader kan du köpa en iPhone 6 typ.
Citera
2010-12-14, 01:11
Medlem
MaRcizcos avatar
Ja, du kan göra en överlåtelse. Det är helt beroende på de olika operatörerna, vad de har för avtal osv. Så snacka med Tre om hur man kan göra en överlåtelse av abonnemanget, sen säljer du luren till någon.

(Lite OT): Gillar dock inte att du går över till iOS från Android...
Citera
2010-12-14, 01:22
Medlem
rhymenocerouss avatar
Är telefonen på avbetalning också? Annars är det bara att ta simkortet med abonemanget och köra det på en iphone? svårare än så äre ju inte.
Citera
2010-12-14, 01:29
Medlem
skramses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenocerous
Är telefonen på avbetalning också? Annars är det bara att ta simkortet med abonemanget och köra det på en iphone? svårare än så äre ju inte.

Det här funkar om man har microsim som används i iphone. Om man inte har det går det att beställa ett tvillingkort från operatören.

Men jag tror TS vill bli av med sin lur för att ekonomiskt ha råd med en iphone?

Kolla med 3 om du kan låsa upp din lur TS sälj eller byt den sedan. Det finns många på blocket som byter mobiler men var inte korkad! se till att vara på plats och kontrollera att telefonen funkar annars är det stor risk att du blir lurad.

Och ja det går att överlåta abonnemang iaf hos vissa operatörer, har aldrig haft tre så jag vet ej med dem
Citera
2010-12-14, 01:44
Medlem
Sourons avatar
ja visst... iphone 4 laddar ner ett avlyssningsprogram utan att du vet det. du kommer hamna i wikileaks papper!
Citera
2010-12-14, 01:49
Medlem
brasskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Souron
ja visst... iphone 4 laddar ner ett avlyssningsprogram utan att du vet det. du kommer hamna i wikileaks papper!
Är du seriös?
Citera
2010-12-14, 01:54
Medlem
niXys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Souron
fraPhone 4 eller?
Citera
2010-12-14, 03:25
Medlem
HOLLASAURUSs avatar
Alla här har väl rätt på sitt sätt tror jag.

MaRcizco: Okej, ska kolla upp. Och jag gillar det inte heller. Synd att Android inte fanns för iPhone hahaha lol.

rhymenocerous & skramse: Men ja, det är både telefon och abonnemang på avbetalning (tror jag?) eller kanske inte för jag fick mobilen för 0:- om jag tecknade abonnemang på 24 månader så vad göra? Om jag låser upp luren måste jag ändå betala för de resterande månaderna I think, inte så kul... Och självklart kollar man såna grejer lite extra, internet är ingen pålitlig plats direkt, tack för rådet men jag är inte dum

Souron: Fett. Har absolut inget emot Wikileaks, om det nu skulle vara så.
Citera
2010-12-14, 03:46
Bannlyst
Vad är det som är bättre med iphone4 som du missar tycker du? Jag har nämligen bara sett försämringar inom alla områden om man kollar Galaxy vs iphone4. Nu är ju dock Desire lite äldre och sämre men hade ändå hellre tagit den än ip4 alla dagar.
Citera
2010-12-14, 16:03
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz
Vad är det som är bättre med iphone4 som du missar tycker du? Jag har nämligen bara sett försämringar inom alla områden om man kollar Galaxy vs iphone4. Nu är ju dock Desire lite äldre och sämre men hade ändå hellre tagit den än ip4 alla dagar.

Och vilka är dessa försämringar?

Jag kommer ihåg att det var ett jääävla liv när iPhone inte hade blixt till sin kamera, men när det handlar om Android Mobiler (i det här fallet Galaxy S) så säger ingen ett skit. Konstigt iPhone 4an har t.ex. skärmen med högst upplösning också med den bästa touchen osv osv.
Det ända dåliga är att flash inte finns. Jag stör mig inte på det, men ändå, man borde ändå kunna välja att ha det än att inte ha möjligheten att välja alls...

@TS - som andra redan har sagt, prata med din operatör och se om du kan skriva över abonnemanget till någon eventuell köpare
Citera
2010-12-15, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Och vilka är dessa försämringar?

Jag kommer ihåg att det var ett jääävla liv när iPhone inte hade blixt till sin kamera, men när det handlar om Android Mobiler (i det här fallet Galaxy S) så säger ingen ett skit. Konstigt iPhone 4an har t.ex. skärmen med högst upplösning också med den bästa touchen osv osv.
Det ända dåliga är att flash inte finns. Jag stör mig inte på det, men ändå, man borde ändå kunna välja att ha det än att inte ha möjligheten att välja alls...

Tex så är ios väldigt instängt jämfört med Android. Det finns många olika androidlurar och många olika tillverkare, bättre och sämre, men skulle aldrig ta en ip4 över galaxy iaf.

Det där med blixt håller jag med om det var lite löjligt. Dock suger ju blixt pung på alla mobiler så det är ju lugnt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in