Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 19:20
  #121
Medlem
Scifibukkakes avatar
När jag fortfarande körde centralstimulantia föredrog jag alltid amfetamin. Från början av samma anledning som många säger, pga kvalitén i Sverige. Har tagit betydligt bättre ladd i Belgien, Holland, Tyskland och Spanien, än det som återfinns här. Har även haft "turen" med bekanta som satt på "bra ladd" i Sverige, som var i princip Berlin-nivå. Måste säga att jag ändå föredrar amfetaminet.

Dels kostnaden, dels det korta ruset. Jag föredrar att dra en lina och en bomb, och sen inte behöva tänka på återdosering på ett tag. Pga ångestproblematik tycker jag avtändningen inte är så farlig, det är typ skönt att veta vad ångesten beror på... Fast kul är det ju inte. Tycker dock inte att det är så farligt så länge man kommer ihåg att dricka vatten, äta lite och hålla sig till max tre dygn. Lite benzo att landa på är ju alltid trevligt, funkar ju annars med sprit i nödfall...
Citera
2017-05-17, 23:24
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvelKnievel
På kokain blir du störst, bäst och snyggast. Självförtroendeboost rakt in i ryggmärgen.
På amfetamin blir du mer undercover finurlig, smartast, ödmjuk och entusiastisk.

Kokain tar du innan du enligt TheGame-principer raggar på krogens finaste blondin med sillisar.
Amfetamin tar du innan du väl planerat och nyanserat sitter å försöker tala dig in i hjärtat på estetbruden på samma krog.

Jag tycker skillnaden i ruseffekter är stor. Jag skulle föredra amfetamin nästan varje gång även om priset vore detsamma för drogerna.

Ett starkt skäl till att många föredrar kokain är att man vanligtvis kan somna in framåt småtimmarna utan eller med knapphändiga medel. På amfetamin måste dom flesta sitta vaken och sliten fram till nästa kväll för att kunna sova utan en näve benso.
Kunde inte ha uttryckt det bättre själv. Mkt bra skrivet!
Citera
2017-05-18, 02:24
  #123
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadrunnerGTX
Amfetamin sägs ju vara fattigmannens kokain. Däremot tycker jag tjack slår ladd på alla plan. Mycket billigare, håller i längre samt enligt mig ett behagligare rus av att blir lite speedad men ändå fokuserad.

Håller med. Har testat så jävla mycket olika ladd i Sverige och alla har sugit kuk.
Erfarna ladd pundare har sagt "det här e fetaste fet skit" och de har blivit helt fucked på det men jag har som vanligt knappt kännt någonting.
Kola är så in i helvete överskattad skit drog IMO.
Och anledningen till att jag inte känner AT på ladd är ju framförallt för att jag inte känner ett skit överhuvudtaget i princip och då har jag tagit stora mängder också.
Nä fan tjacket slår kola på alla plan.
Precis som du säger det är billigt, ger ett fett mycket skönare rus (IMO) fucking älskar känslan på tjack. Avtändningen får man helt enkelt dras med, det som går upp måste ju komma ner såklart.
Sen att tjack har en sådan skit status skiter jag i.
Egentligen när man tänker efter, varför i helvete anses tjack pundigare än ladd? Varför har den så dåligt rykte?
Menar absolut inte att tjack är bra då det såklart är skit egentligen menar bara att ladd är minst lika skit, om inte mer skit då den dels knullar din plånbok och är mycket enklare att dö på.
__________________
Senast redigerad av PappaPundare 2017-05-18 kl. 02:27.
Citera
2017-05-19, 02:34
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Håller med. Har testat så jävla mycket olika ladd i Sverige och alla har sugit kuk.
Erfarna ladd pundare har sagt "det här e fetaste fet skit" och de har blivit helt fucked på det men jag har som vanligt knappt kännt någonting.
Kola är så in i helvete överskattad skit drog IMO.
Och anledningen till att jag inte känner AT på ladd är ju framförallt för att jag inte känner ett skit överhuvudtaget i princip och då har jag tagit stora mängder också.
Nä fan tjacket slår kola på alla plan.
Precis som du säger det är billigt, ger ett fett mycket skönare rus (IMO) fucking älskar känslan på tjack. Avtändningen får man helt enkelt dras med, det som går upp måste ju komma ner såklart.
Sen att tjack har en sådan skit status skiter jag i.
Egentligen när man tänker efter, varför i helvete anses tjack pundigare än ladd? Varför har den så dåligt rykte?
Menar absolut inte att tjack är bra då det såklart är skit egentligen menar bara att ladd är minst lika skit, om inte mer skit då den dels knullar din plånbok och är mycket enklare att dö på.
Håller helt med där!
Det finns ju oxå en anledning till att amfetamin ekvivalent används alltmer idag i rent medicinskt syfte av läkare som skrivs ut på recept till exempelvis personer med ADHD diagnos. Då funkar de plötsligt alldeles utmärkt både både socialt o på en vanlig arb.plats. Mig veterligen har man inte sett några lång tids biverkningar av dess användning hos dessa patienter. De får en helt annan nivå av konc.förmåga o funktionalitet.
Givet att det handlar om låga kontrollerade doser, men verkningsämnet i medicinen är snarlik det som finns i rent tjack!

Inget drog el medicin är nyttigt i överdrift så klart, inte ens Alvedon! Men det ä en stor skillnad mellan brukare samt missbrukare med tjack o dess bieffekter jmf med nästan alla andra droger...så personligen anser jag att tjacket har ett oförskämt o orättvist dåligt rykte i sammanhanget. Själv föredrar jag tjack före kola alla dagar i veckan!

Sen är jag en nyfiken själ o skulle vilja testa lite annat oxå bara för å få en jämförelse känsla och se om det ä nåt för mig el inte...men såna kontakter saknar jag helt tyvärr då jag inte ingår i den naturliga kretsen där...så bra tips från andra välkomnas o mottages tacksamt t ex via PM😉
Citera
2017-05-26, 06:45
  #125
Medlem
Har provat amfetamin av några olika lev och batcher som skall vara av någorlunda kvalité ..

Samma visa samma gång mår helt okey ett par timmar runt (0.1-0.15 G) innan det går över till huvudvärk, svettningar och lätt yrsel. Mår inte alls bra alltså och dom gånger jag tagit efter 12 på förmiddag är kommande nattsömn förstörd, har även provat att fylla på lite och se om man mår fint istället men icke då börjar käften och tungan ticksa ur och tjack runkandet är igång. Dagarna efter känns avtrubbade även på en liten skitdos. Riktigt pissdrog som jag ej kommer ta mer, alla är vi olika som reagerar olika och amfetamin är inte min grej.

Kokain däremot är schysst om man har hyfsad kvalle men kort rustid och ett bedrövligt pris drar endå ner rejält på betyget använder det då och då när det är fest på gång. Sömn och AT är inget jag känner av efter en helkväll runt 0,5-1G

Mvh
Citera
2017-05-27, 10:59
  #126
Medlem
Amfetamin är gudomligt att använda som eget bruk för kreativitet!
Kokain är kungen för handeln dock, så är det din grej, do it!
Men seriöst, tar du kokain över amfetamin så blir du bara mer känslokall och mer distansierad ifrån dig själv, helt galet knullad i skallen kan du bli...
Har aldrig tagit amfetamin och blivit ett svin...
Men! Skall du ta något en helg?
-Kokain!
Citera
2017-06-07, 17:01
  #127
Medlem
robertlus avatar
Då jag vart riktigt nere i skiten på tjack borde jag säga kola, men väljer att inte göra det endå.

1, Kola sliter i längden mer fysiskt på kroppen. Hjärta, blodtryck m.m.

2, Ruslängden är allt för kort på Kola.

3, Fyllan kan ta över under ett kolarus, vilket medför att du återdoserar helt jävla tokigt och dör.

4, 80-90% av kolan i Sverige är skit (utbankad ). Tjack är bara dåligt om du köper det från tjackpundare. Har du en bra tjackkran så är det till 99% oftast bra (iaf för mig).

Kollar man på statistik så är det fler som dör av Kola OD än tjack. Tjack dödar också,i längden då ens liv ofta blir kaos (iaf för mig) och du sliter ner din kropp på grund av dålig sömn, dåliga matvanor och ofta med ett blandmissbruk (alkohol, benz) vilket medför hjärtproblem, stroke m.m.

Nu är det ju fler som använder tjack än kola så nummermässigt är det fler som dör på tjack, men är man inte helt tom i huvudet så fattar man vad jag menar.
Citera
2017-06-08, 00:55
  #128
Medlem
gillar tjack mycket bättre än kola.
De få gånger jag har tagit på senaste har dock bara varit kola för att kunna sova efteråt och slippa komma ner med hjälp av benzo eller vara vaken något dygn haha.
men annars tycker jag tjack är så mycket bättre på fester för kola blir man ju nykter på haha
Citera
2017-06-13, 19:05
  #129
Medlem
Gaspedalas avatar
Jämförelsen substanserna emellan tycker jag är intressant av flera anledningar. Rent generellt är det så fruktansvärt många parametrar som spelar in i frågan om "vilken som är bäst" och svaren torde vara nästan lika många som det finns brukare.

Dels har vi ju det faktum att den ena anses finare än den andra, dels är det ju till syvende och sist bara en fråga om tycke och smak. Din upplevelse är din. Min är min. Och så vidare.

Helt irrationellt kan jag tex tycka att det känns festligare om det bjuds koks på festen än om det serveras tjack. Inte för att jag tycker att det förra är bättre eller ger mig ett trevligare rus, men kanske mest bara för att kokain lever på gamla meriter. Löjligt? Gud ja. Men däri min poäng - det är så mycket som spelar in.

Ja, ja. Nog om det. Rent krasst tycker jag A slår K i varje gren förutom i de sexuella aktiviteterna där kokain är en fruktansvärd stämningshöjare.
Citera
2017-07-06, 17:31
  #130
Medlem
Denoms avatar
Föredrar affe eftersom jag tycker kicken av kokain IV bara gör mig efterblivet spänd. Med opiater funkar kola bättre.
Citera
2017-07-06, 17:52
  #131
Medlem
snuptiks avatar
I Sverige: kvalitén på tjack är för bra jämfört med den usla kolan. Däremot kan jag ta kola enbart för att slippa vakenheten som ändå håller i sig bra mycket längre än utekvällen/festiviteterna. Tycker jag inte känner av svensk (OBS!) cola mer än som ett bakgrundsrus som kompletterar fyllan helt eminent. Man är lite vassare, äger stället lite mer än vanligt, får ragg lite lättare osv men att ducka för vakter man inte känner eller om man inte är bundis med personalen så blir det ett jävla smygande på toan vilket tar charmen ur det hela. Absolut inte värt priset heller, men trevligt. Tjack måste jag nästan vara lite inkörd på för att uppskatta ruset fullt ut dock. Har jag inte tagit tjack på ett tag får jag nästan fler biverkningar än vad det är värt. Blir mer stirrig på fult.

Utomlands behöver jag nog inte utveckla så mycket vad jag föredrar. Fin cola är ett helt annat nöje än det man är van vid i Stockholms uteliv. Marknaden måste hitta lite ramar att stå på för nu är det lite hit-and-miss, gällande vad man får. Random storstadsladd i USA har bättre standard än det finaste bästa svenskladdet är min uppfattning. Amerikaner som provar ladd i Sverige skäms å edra vägnar typ. Många rutinerade utlandsfödda som bott här länge tycker colan är ett skämt. Säger väl allt.
__________________
Senast redigerad av snuptik 2017-07-06 kl. 18:06.
Citera
2017-11-03, 14:10
  #132
Medlem
Hur tycker ni det fungerar att dra lite tjack tidigt på dagen för att sedan gå på laddet under själva festen.

Finns det risk för att eller att man börjar må kefft när tjacket går ur trots att man drar ladd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback