Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-13, 21:07
  #1
Medlem
Bakteriens avatar
Till min forvoning har jag bara hittat intensiva matematik B kurser som kostar (alltso det kostar forutom materialet). Borde ju finnas genom Komvux gratis? Nogon? Yep jag har googlat, o hittade faktiskt ingenting
Citera
2010-12-13, 21:25
  #2
Medlem
NTI har kurser du läser in på 4 veckor. Det har jag gjort.
Citera
2010-12-13, 21:34
  #3
Medlem
TengilJrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
NTI har kurser du läser in på 4 veckor. Det har jag gjort.

Betyder det här att du efter 4 veckor på sommaren får ditt betyg i ämnet du läst upp innan hösten?
Citera
2010-12-13, 21:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TengilJr
Betyder det här att du efter 4 veckor på sommaren får ditt betyg i ämnet du läst upp innan hösten?
Jag läste in ett ämne på 4 veckor, hade betygsnack med läraren (via telefon då det sker via distans) och sedan skickade hon betyget till Komvux, som jag sedan hämtade ut det och om jag minns rätt så skickade jag in en kopia på betyget till VHS så att de såg att jag hade fått Godkänt (och över) och att jag hade kompletterat.
Citera
2010-12-13, 21:59
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Till min forvoning har jag bara hittat intensiva matematik B kurser som kostar (alltso det kostar forutom materialet). Borde ju finnas genom Komvux gratis? Nogon? Yep jag har googlat, o hittade faktiskt ingenting


Du ska kolla det som din kommun erbjuder, det är dem som betalar. Det är de priserna som du ser på utbildningsanordnarens hemsidor. Kontakta din kommun.
Citera
2010-12-14, 00:56
  #6
Medlem
bluecafes avatar
Kolla på tekniska högskolor, de har ofta gratis matteundervisning som du säkert kan delta i, sen när du lärt dig det du behöver skriver du ett kursprov genom komvux och får ett betyg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback