Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-13, 14:20
  #1
Medlem
Idunas avatar
Sverige har under ganska år tagit emot ganska många invandrare/flyktingar från muslimska länder, såväl troende muslimer som kristna och ateister och indifferenta avseende religion. Är det då inte fullständigt idiotiskt att skicka soldater till muslimska länder för att bli springpojkar åt NATO? Jag menar, det är ju som att binda ris åt sin egen röv. Det var ju bara tidsfråga innan detta skulle hända! Och ju mer krig Sverige deltar i, desto fler terrorattentat kommer vi att få. Borde inte såväl Alliansen och sossarna ställas till svars för den bedrivna politiken? Det är faktiskt deras fel. De har ju varit överens om att föra USA:s opiumkrig i Afganistan. Fast man säger såklart att det handlar om att befria den afganska kvinnan!...joooo, morsning. Är det inte det så är det "kärnvapen i Irak", "bekämpa hemska diktaturer" i latinamerika etc. Som alla tänkande varelser begriper så är ju det där bara pretexter. Det handlar bara om pengar och makt. USA har ju uppenbarligen både lett statskupper mot demokratiska stater och tillsatt och stöttat diktaturer. Man stöttade Saddam med pengar och vapen under många år för att denne skulle föra krig mot Iran; den religiösa regimen Iran har ju nämligen egen kontroll över landets oljeresurser och det var den autonomin USA ville bryta.

Vad tycker ni? Är det Alliansens och sossarnas fel att det har blivit så här? För, jag är övertygad, detta är bara början...
Citera
2010-12-13, 14:37
  #2
Medlem
Frågan är fortfarande varför alla kommer hit sen om det tagits inför många eller inte kan ja ej svara på.
Citera
2010-12-13, 14:44
  #3
Avstängd
fysikmotors avatar
https://www.flashback.org/sp27538813

Deltagandet i Afghanistan påverkade nog också mycket.
Samtidigt så är detta även ett trendbrott. Idén om att spränga sig bland folk sprider sig bland fanatiker och extremister. Speciellt uppmärksamhetshoror vill spränga sig och komma på tv, bli kända som martyrer och åt det hållet; likt SS soldaten som ville strida för Hitler / rasen eller något *var det snabbaste exempel jag kom på, därför tog jag det*. En övertygelse spelar även den stor roll.

Och självklart försvarar jag inte detta dåd, utan tvärt om, och självklart anser jag att det ska motbekämpas på bästa möjliga sätt *finns mycket whiners på fb, så man måste vara tydlig*.

Inte heller så har jag skrivit --i länken eller här-- vad man ska, eller inte ska göra, utan bara vad jag tror inte hjälper eller påverkar så mycket.

Så hur minskar/bekämpar man terrorismen [attacker på svensk mark] på bästa sätt?
__________________
Senast redigerad av fysikmotor 2010-12-13 kl. 14:47.
Citera
2010-12-13, 16:59
  #4
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fysikmotor
https://www.flashback.org/sp27538813

Deltagandet i Afghanistan påverkade nog också mycket.
Samtidigt så är detta även ett trendbrott. Idén om att spränga sig bland folk sprider sig bland fanatiker och extremister. Speciellt uppmärksamhetshoror vill spränga sig och komma på tv, bli kända som martyrer och åt det hållet; likt SS soldaten som ville strida för Hitler / rasen eller något *var det snabbaste exempel jag kom på, därför tog jag det*. En övertygelse spelar även den stor roll.

Och självklart försvarar jag inte detta dåd, utan tvärt om, och självklart anser jag att det ska motbekämpas på bästa möjliga sätt *finns mycket whiners på fb, så man måste vara tydlig*.

Inte heller så har jag skrivit --i länken eller här-- vad man ska, eller inte ska göra, utan bara vad jag tror inte hjälper eller påverkar så mycket.

Så hur minskar/bekämpar man terrorismen [attacker på svensk mark] på bästa sätt?

Genom att inte kriga i bl.a. Afganistan...enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback