Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 17:38
  #4537
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Den stora frågan är om ännu ett Zombie spel är på tapeten just nu hos spelarna.
Det kommer en del multiplayer med liknande tema nu i höst.
Ja, frågan är ju om OTWD lyckas få in en stadig bas nu. Om man lyckas med det så har jag stor tilltro till att man kan hålla kvar de och växa spelarbasen med DLCs och uppdateringar vilket Overkill blivit mästare på efter Payday. OTWD är lite mer nischat och hardcore än de andra zombiespelen, och vi får se om det blir bra eller flopp.

Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Call of Duty Black ops 4 har zombies med erbjuder dessutom Battle Royal och vanligt multiplayer shooting.
Du kan inte ställa CoD zombiemode mot OTWD.
OTWD är som sagt skapat för en hardcore publik främst, medan CoD zombiemode är barnvänligt och casual.

Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Att man släpper TWD i episoder efter 4 års produktion säger en hel del om hur långt efter de ligger.
De var ju tvungna att nästintill börja om utvecklingen när de bytte spelmotor för lite över ett år sedan. Har man detta i åtanke så känns det ändå som att de kan förbättra spelet rejält i några år framöver, med tanke på att de tagit fram nuvarande spel snabbt efter spelmotorbytet.

Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Sen är nog många extremt trötta på Bo.
Det ryktas att han är en riktig skitstövel/översittare även mot sina anställda.
Har sagt det förut och säger det igen, Bo platsar inte som VD. Han bör nedgraderas till en position där han gör nytta och inte kan fortsätta implodera Starbreeze på samma sätt som han gjorde med Grin.
Citera
2018-10-15, 16:47
  #4538
Medlem
Evil_Santas avatar
OTWD trendar jättedåligt försäljningsmässigt jämfört med PD2 som också släpptes på ett liknande sätt där man kunde förköpa PD2:Career criminal edition och få tillgång till betan.

Payday 2 höll sig top 10 nio dagar i sträck och var uppe på första platsen flera dagar efter beta släppet. Under denna tiden var Starbreeze börsvärde typ en tiondel av vad det är just nu. OTWD spenderade inte särskilt långt tid på top 10 listan, just nu ligger det t.om. utanför top 25 vilket delvis beror på att betan endast är spelbar i "faser".

Aktieägare får hoppas att försäljningen tar fart ordentligt när fullversionen OTWD släpps. För att pulsförsäljning av DLC:s ska fungera bra är man beroende av att många äger grundversionen av spelet.
__________________
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-10-15 kl. 16:57.
Citera
2018-10-15, 22:39
  #4539
Medlem
OTWD luktar tokflopp. Ligger endast på plats 68 på steam. Delägarna tycker det är sååååååååååååååå bra.
Citera
2018-10-18, 02:19
  #4540
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Nu har kinesiska GAEA Interactive köpt 20% av Behaviour Interactive... Något jag alltid sagt att Starbreeze borde göra, om inte köpa upp hela studion.

Istället sålde man rättigheter till Dead by Daylight, som bara växer större o större och går som ett jävla tåg.

Citera
2018-10-18, 19:39
  #4541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Nu har kinesiska GAEA Interactive köpt 20% av Behaviour Interactive... Något jag alltid sagt att Starbreeze borde göra, om inte köpa upp hela studion.

Istället sålde man rättigheter till Dead by Daylight, som bara växer större o större och går som ett jävla tåg.

köpte in mig på under 7 imorse och tror att starbreeze bara kan gå upp härifrån nu. Snart släpp av deras största titel och de tjänar fortfarande pengar på sina andra titlar. 2019 är året då SB får sin revanch
Citera
2018-10-19, 02:20
  #4542
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
köpte in mig på under 7 imorse och tror att starbreeze bara kan gå upp härifrån nu. Snart släpp av deras största titel och de tjänar fortfarande pengar på sina andra titlar. 2019 är året då SB får sin revanch
Vilka andra titlar? Deras enda inkomstkälla är Payday som är 5 år gammalt.

OTWD har fått mixade reaktioner och kan mycket väl lyckas men det är en ren chansning just nu. Spelet släpps nu samtidigt som RDR2, CoD, BF, AC Odyssey och en massa andra.
Prislappen ligger på 50 dollar, vilket är i samma prisklass som dessa spel ovan, vilket skapar en ännu större risk att försäljningen inte tar fart.
Floppar spelet så väntar otroligt tuffa tider.

StarVR blöder pengar. Hela VR-utvecklingen gör det. Man kommer ha svårt att finansiera detta framöver, och det kan ta många år innan detta ens blir lönsamt (om det ens lyckas).

Man publishar 10 Crowns, System Shock och Psychonauts. Dock kommer dessa tidigast nästa år, och samtliga har begränsad uppsida rent försäljningsmässigt. De kommer sannolikt sälja bra, men det kommer inte bli några GaaS-spel som Payday.

Crossfire och Payday 3 kommer aldrig ens påbörjas om inte OTWD gör succé, trots att Redeyes 'kompetenta' analytiker har med Crossfire i sina beräkningar. Dessa trodde även på allvar att OTWD skulle sälja flera miljontals exemplar (tror det var 15 miljoner?) även efter E3-floppen...

Du får gärna förklara för mig hur du tänker kring ditt case "kan bara gå upp", för det finns en stor nedsida kvar enligt mig.
Citera
2018-10-19, 08:00
  #4543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Vilka andra titlar? Deras enda inkomstkälla är Payday som är 5 år gammalt.

OTWD har fått mixade reaktioner och kan mycket väl lyckas men det är en ren chansning just nu. Spelet släpps nu samtidigt som RDR2, CoD, BF, AC Odyssey och en massa andra.
Prislappen ligger på 50 dollar, vilket är i samma prisklass som dessa spel ovan, vilket skapar en ännu större risk att försäljningen inte tar fart.
Floppar spelet så väntar otroligt tuffa tider.

StarVR blöder pengar. Hela VR-utvecklingen gör det. Man kommer ha svårt att finansiera detta framöver, och det kan ta många år innan detta ens blir lönsamt (om det ens lyckas).

Man publishar 10 Crowns, System Shock och Psychonauts. Dock kommer dessa tidigast nästa år, och samtliga har begränsad uppsida rent försäljningsmässigt. De kommer sannolikt sälja bra, men det kommer inte bli några GaaS-spel som Payday.

Crossfire och Payday 3 kommer aldrig ens påbörjas om inte OTWD gör succé, trots att Redeyes 'kompetenta' analytiker har med Crossfire i sina beräkningar. Dessa trodde även på allvar att OTWD skulle sälja flera miljontals exemplar (tror det var 15 miljoner?) även efter E3-floppen...

Du får gärna förklara för mig hur du tänker kring ditt case "kan bara gå upp", för det finns en stor nedsida kvar enligt mig.

Hade ett 'tror' framför kan bara gå upp. Har du läst de senaste rapporterna så vet du att de har fler intäkter än bara payday. Visst floppar OTWD så ser det tungt ut men en entry på runt 7 tycker jag är en bra risk/rekord för mig. Men snart så vet vi. Nästkommande rapporter ska bli väldigt intressanta och avgöra SB framtid. Ägt SB aktier tidigare kortare perioder men denna gången har jag tänkt ligga lång till iaf i vår. Om du inte tror på SB just nu rekommenderar jag inte dig att köpa. Mvh
Citera
2018-10-19, 15:09
  #4544
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Hade ett 'tror' framför kan bara gå upp. Har du läst de senaste rapporterna så vet du att de har fler intäkter än bara payday. Visst floppar OTWD så ser det tungt ut men en entry på runt 7 tycker jag är en bra risk/rekord för mig. Men snart så vet vi. Nästkommande rapporter ska bli väldigt intressanta och avgöra SB framtid. Ägt SB aktier tidigare kortare perioder men denna gången har jag tänkt ligga lång till iaf i vår. Om du inte tror på SB just nu rekommenderar jag inte dig att köpa. Mvh
Den enda andra inkomstkällorna är väl Dhruva som bara drar in några ynka miljoner per kvartal. DBD har de ju sålt.

Jag skulle iallafall inte ha investerat just nu. Skulle ha väntat och se hur OTWD går först. Just nu är företaget en lottsedel.
Citera
2018-10-19, 20:01
  #4545
Medlem
Windchesters avatar
Vilka kommer vara med i nyemissionen?

Som jag förstår det kan det bara gå bättre efter OTWD. Visst 99% av det som bolaget rör vid floppar men nu kan det inte gå sämre. Grymt case.
__________________
Senast redigerad av Windchester 2018-10-19 kl. 20:03.
Citera
2018-10-24, 19:47
  #4546
Medlem
Spelet kan gå bra eller också inte, det spelar dock mindre stor roll på sikt för företaget med den situation de har.
Ledningen behöver förnyas. Just nu verkar det vara viktigare "att få vara VD" (grovt förenklat) än att återskapa marknadens förtroende och säkra bolagets framtid.
Citera
2018-10-24, 21:23
  #4547
Medlem
eggshellss avatar
Ligger så fett back, är de värt att fylla på eller kastar man bara bensin på elden?
Citera
2018-10-24, 22:50
  #4548
Medlem
Det är en spekulativ situation.
Håll i åtanke att VD´n sålde när kursen gick upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback