Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-19, 08:20
  #133
Medlem
Dax att hoppa på tåget nu bois!
Citera
2020-10-16, 13:34
  #134
Medlem
Kirobas avatar
Det här är en argumenterande text med syfte att påverka. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna.

Intressant råkade i vilt meningsutbyte på Börssnack om CLS.
Även Placera ABs skribenter ligger helt fel på det.

Ett världsledande bolag inom neurokirugi med ett brilliant navigationssystem (nackdelen med det systemet är att de det behövs en MRI anläggning, gissa vad en MRI kostar i installations kostnad och driftskostnad. Jämför gärna kostnaden med traditionell ”krona” och CT bilds navigation).

Sanningen är att CLS anlitat det här stora bolaget som CRO.
CLS har kontaktat bolaget för att utföra ett arbete.
Att då dra slutsatsen att det stora amerikanska bolaget efter slutfört CRO arbete ska inkludera CLS som beståndsdel i sitt navigationssystem är befängd och skulle verkligen det bli aktuellt sker det efter avslutat CRO uppdrag om sisådär 5 år (tidigast).

En sådan är Haussning, lägg en länk och skriv allt tyget håller och hoppas ingen läser länken och inser att det inte är den kopplingen haussaren påstår.
Godnatt CLS.
Ser vi samma kursutveckling på 9 år sikt som på de senaste 9 åren?
__________________
Senast redigerad av Kiroba 2020-10-16 kl. 13:36.
Citera
2020-12-03, 13:51
  #135
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Det här är en argumenterande text med syfte att påverka. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna.

Intressant råkade i vilt meningsutbyte på Börssnack om CLS.
Även Placera ABs skribenter ligger helt fel på det.

Sötebrödsdagarna för medtech börjar ta slut.
Tidigare räckte det med CE markering som inte innebar mycket mer än en definierad ”tillvekningsstandard”.
När CLS försöker sälja in sig som en behandlingsmetod snarlik läkemedel går det inte att hävda att en laserfiber är huvudkomponenten och att något sjukhus har gjort en liten försöksserie utan dubbelblindning med kontrollgrupp.

”Enkel” medtech kommer inte beröras av det här men ”avancerad” medtech kommer få studiekostnader och 10-15 års studietider likt läkemedel.

CLS är därmed tillbaka på ruta 1.

”Enligt kliniska studier vid sjukhusen i Verona och Marseille kunde Imilt-behandling användas endast i ett begränsat antal fall.
"Det är inte möjligt att dra några statistiskt säkrade vetenskapliga slutsatser baserat på så begränsade data. De lovande resultat vi sett avseende överlevnad efter behandling kvarstår, men behöver verifieras med ytterligare data. Hänsyn till dessa erfarenheter tas med i en uppdatering av kommande multicenterstudie avseende Imilt", säger Mats Ekelund, medicinsk chef på CLS.”

https://www.avanza.se/placera/telegr...eu-regler.html
Citera
2020-12-03, 14:33
  #136
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Det här är en argumenterande text med syfte att påverka. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna.

Intressant råkade i vilt meningsutbyte på Börssnack om CLS.
Även Placera ABs skribenter ligger helt fel på det.

Tydligen "åsikts" modererar Börssnack felaktiga inlägg om CLS.

"Inga trådar matchar det valda filtret"

Dagens Industri börjar få varningsflagga, då de även låter frilans journalisten Sven Nordenstam återigen skriva en sågande artikel där det verkar som om de tillfrågade experternas svar parats ihop med annorlunda frågeställning. 2 svenska experter + en USA expert. Sista sågningen råkade Immunicum ut för.
Citera
2021-03-03, 13:14
  #137
Medlem
Kirobas avatar
Tycker det kan vara dags att ”återigen” ta en titt på Dagens Industris haveri med Börssnack.
Som ni ser var jag så kritisk att Börssnacks moderatorer föredrog att banna mig från fortsatt skrivande.
Givetvis baserades moderatorernas beslut på att övriga sektmedlemmar i CLS hade en annan åsikt.

Jag hävdar att jag hade rätt i framtidsutsikterna för CLS.

Samma sak hände mig 2 ggr hos Placera AB när jag bedömde WNTs framtid. Då kostade WNT runt 20 SEK.
Placera ABs externa moderatorer InterAktiv säkerhet gav WNTs sekt rätt trots att de hade fel.

Jag hävdar därmed att moderatorernas ingripande med påföljande banning varit felaktig 2 ggr.

Som ni säkert inte missat har jag jagat ett 3dje bolag senaste tiden utifrån ett omotiverat högt marknadsvärde i förhållande till preparatets studiefas.

Ska jag få rätt en tredje gång ?

Låt mig påminna om oddsen:

”Läkemedel i fas I: 10,4% chans att nå marknad
Läkemedel i fas II: 16,2% chans att nå marknad
Läkemedel i fas III: 50% chans att nå marknad
Läkemedel i fasen för marknadsgodkännande: 83,2% chans att nå marknad”

Vi kan även ta med nr 4 i listan över rätt bedömning.
DMYD har enligt Diagnode-2 100% chans att nå signifikant resultat för primär end-point i Diagnode-3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback