Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-11, 22:06
  #1
Avstängd
boontings avatar
leonardo är en shortstackfisk, hans stats är ca 30/40ish. Har tidigare dubblat sin shortstack med A4os

Seat 1: Hero ($17.05)
Seat 2: Donatello ($42.25)
Seat 3: Splinter ($43.55)
Seat 4: Michaelangelo ($18.85)
Seat 5: Raphael ($12)
Seat 6: leonardo ($4.75)
Splinter posts the small blind of $0.25
Michaelangelo posts the big blind of $0.50
leonardo posts a dead small blind of $0.25
leonardo posts $0.50
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [Kc As]
Raphael folds
leonardo has 8 seconds left to act
leonardo raises to $1
Hero raises to $1.50
Donatello folds
Splinter has 8 seconds left to act
Splinter folds
Michaelangelo folds
leonardo calls $0.50
*** FLOP *** [Qh 9h 3d]
leonardo has 8 seconds left to act
leonardo checks
Hero bets $0.50
leonardo calls $0.50
*** TURN *** [Qh 9h 3d] [8s]
leonardo checks
Hero bets $1
leonardo calls $1
*** RIVER *** [Qh 9h 3d 8s] [2d]
leonardo has 8 seconds left to act
leonardo checks
Hero has 8 seconds left to act
Hero bets $1 (korrekt när FI check/synar alla gator?)
leonardo has been disconnected
leonardo calls $1
leonardo has reconnected
__________________
Senast redigerad av boonting 2010-12-11 kl. 22:08.
Citera
2010-12-12, 11:58
  #2
Medlem
Det enda jag tänker är att du inte kan få värde ur en sämre hand. Tror han har ngt svagt pp som han vill se en billig showdown med.
Citera
2010-12-12, 12:10
  #3
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowPonny
Det enda jag tänker är att du inte kan få värde ur en sämre hand. Tror han har ngt svagt pp som han vill se en billig showdown med.
Ja men när FI inte leder ut på floppen och synar flop och turn så kan denne sitta med vilket drag som helst. tänker mest på att FI postar en död sb från MP1 (första position) och försvarar den så det är i princip ett kasst pp, KJ och Ax denne synar med (hade dock föredragit att leda ut med pp oop för att se vart jag ligger på q-högbräde). Händer jag tänker på mest är Axos (tror FI är för dålig för att hålla Axs) och KJ liknande skit. Min personliga tanke bakom min bet är nog ändå mest för att FI vill ha potkontroll hela vägen till showdown.

edit: Sen borde villain cappa eller folda pp pre-flop (när han bara har typ 8bb kvar) därav min tanke att denne inte har nåt pp. Sen så kan ju idioten lika gärna syna ner med AA-KK, man vet aldrig med jänkare och deras onda slowspeltaktiker.
__________________
Senast redigerad av boonting 2010-12-12 kl. 12:12.
Citera
2010-12-12, 13:05
  #4
Medlem
Aberaths avatar
Tror du att du får syn av A eller K hög?
Citera
2010-12-12, 14:04
  #5
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Tror du att du får syn av A eller K hög?
Ja eftersom shortstacken är potcommited och dynamiken i spelet (jag raisade big stack varje gång denne var bb med any-two och har tidigare setts i showdown med händer som 82os som jag självklart vinner om jag går till showdown med ^^) och i den här handen kör jag min vanliga range från MP2 men shortstackaren har ingen aning om det, dessa tre faktorer gör att han kommer syna med A-K hög, tror jag.
  • MP1 är potcommited
  • Jag spelar rags
  • Shortstacken hade lett ut på floppen om denne träffat, 8 på turn och 2 på river hjälper knappast hans range heller för den delen, möjligtvis 88 i hans range men den faller ju bort efter min turnbet
Är det anledningar nog att v-betta AK-hög?

edit: En annan viktig faktor för mig är att om villain foldar här till 100% så behöver jag inte ge ut infon om vilken hand jag satt på.
__________________
Senast redigerad av boonting 2010-12-12 kl. 14:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback