2012-11-06, 19:36
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Det har du faktiskt rätt i. Fast Tove, gör hon något? Har för mig att hon släppt ungefär två "hittar" som spelas på repeat i MixMegapol.
Tove har släppt en platta, ifjol spelade hon på några festivaler och i år skulle hon göra det också men hon ställde in sin turne pga sjukdom, dvs hon är knäckt helt enkelt.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15044231.ab

Angående Jay så spelas deras musik inte antagligen pga den inte passar på Radio, alternativ det är ingen som vill höra dem. Rix FM verkar ju ha samma låtar om och om igen. På bandit är dem väll inte tillräckligt önskade för att spelas ofta.
Citera
2012-11-06, 20:07
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
såg han i somras på donken i göteborg när det var bruce-konsert.

såg nerpundad ut och hade blitt rätt spinkig, han va ju rätt stabil innan. nu såg han ut som en vandrande pinne.

for the record: couldnt care less.

haha då kanske jag såg dig, för det var där jag såg honom också. Såg du den snygga kvinnan han gick med? Mjau
Citera
2012-11-06, 20:11
Medlem
Spyrrans avatar
Ser att några jämför olika idol-deltagare med Jay, och vilka som har lyckas bra. Ni glömde nog Ola och Darin va? Nåja, det finns idoldeltagare som har lyckas rätt så bra. Ser att folk har nämnt Tove Styrke och EMD, men jag skulle inte påstå att det har gått bra för dem. Det har gått bättre för Danny än för hela EMD.

Skitsamma, poängen är att många idoldeltagare har försvunnit. Vilket är ganska lustigt eftersom Idolvinnarna skulle vara Sveriges nästa stjärna. Ändå är det bara Agnes som det har gått bra för. Jay och resten har det gått sämre för.

Jag tror inte det enbart är del på musiken. Det skulle kunna bli radiovänlig och nå en större massa. Men Jay har fått för mycket negativa rubriker, och frågan är väl hur många i musikbranschen som vill satsa på en sådan person. Det handlar inte bara om droger. Det finns band och artister som har problem med alkohol, droger eller annan form av missbruk men ändå lyckas bli framgångsrika. Så jag är ingen moralkärring på det viset. Sedan är det många idoldeltagare överlag som fort blir bortglömda. Inte bara Jay.
Citera
2012-11-06, 21:05
Medlem
Horbofs avatar
Borta. Precis som alla andra Idolkändisar, good riddance!
Citera
2012-11-06, 21:20
Medlem
Senast jag såg Jay smith var i lördags då han uppträdde på tatueringsmässan i karlstad på nöjesfabriken!
Citera
2012-11-06, 21:49
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Måste vara svårt att vara i Jay Smiths läge ändå.

Han är ju mer känd än 99% av alla andra som drömmer om att han bli musiker.

Men han är nog ändå inte tillräckligt känd/bra för göra en karriär av det.

Slutar man med musiken och satsar på vanlig karriär trots att man redan är nationellt känd eller satsar man på musiken?
Citera
2012-11-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Måste vara svårt att vara i Jay Smiths läge ändå.

Han är ju mer känd än 99% av alla andra som drömmer om att han bli musiker.

Men han är nog ändå inte tillräckligt känd/bra för göra en karriär av det.

Slutar man med musiken och satsar på vanlig karriär trots att man redan är nationellt känd eller satsar man på musiken?

För att svara på din fråga så tror jag han satsar på musiken/drogerna.
Citera
2012-11-06, 22:06
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Musik - Allmänt --> Kändisskvaller
/Moderator
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2012-11-08, 22:58
Medlem
eller så kan det vara såhär - bandet har haft paus pga familjehändelser för några av medlemmarna som barn, bröllop osv.. under tiden har Jay gjort ett stort antal akustiska spelningar runt om i landet som exv Kristianstad, Stockholm, Landskrona, Vetlanda, Säffle, Karlstad, Västerås, en utsåld egen show på Wallmans i Helsingborg, återinbjuden för ny spelning i Säffle i slutet av månaden, sedan Stockholm, lång intervju i radio, blivit helt ren från allt vad löpsedlar tidigare skrivit, jobbat på nytt material och faktiskt, bandet spelas inte bara på Bandit utan t.ex. en fransk bandit-liknande station har haft dem med varje vecka på spellistan hela våren och sommaren 2012... Von Benzo spelar även med Bonafide i Helsingborg i mellandagarna ... så kan det också vara ...om man tar reda på fakta och inte lever på löpsedlar och skvaller från flera år tillbaka... kul iallafall att den som startade tråden hade en seriös fråga

over n out
Citera
2012-11-09, 09:04
Medlem
En bekant såg honom på något köpcenter i trakten för ett par veckor sedan och blev illa berörd. Han såg tydligen helt nedgången ut.
Citera
2012-11-15, 21:31
Medlem
eller så kan man ju bara söka på vilken som helst av senare videos på Youtube - som Karlstad för ett par veckor sedan så ser man att han mår hur bra som helst, är vältränad och sjunger precis lika bra som alltid.. .. gå och se honom nästa helg om du är i Värmlandstrakten, 8 dec i Stockholm eller på tivoli med Bonafide i Helsingborg 28e december... liite skillnad från att "ha hört från min grannes kusins katt i ett köpcentrum"

Hej fact checking!
Citera
2012-11-15, 21:33
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plague81
eller så kan man ju bara söka på vilken som helst av senare videos på Youtube - som Karlstad för ett par veckor sedan så ser man att han mår hur bra som helst, är vältränad och sjunger precis lika bra som alltid.. .. gå och se honom nästa helg om du är i Värmlandstrakten, 8 dec i Stockholm eller på tivoli med Bonafide i Helsingborg 28e december... liite skillnad från att "ha hört från min grannes kusins katt i ett köpcentrum"

Hej fact checking!

Fast vaddå, musikvideos är väl i regel inte direkt en sannare bild än att se människan i verkligheten? I videos är han ju sminkad och uppumpad på alla möjliga sätt för att se fräschare ut än han egentligen är.

Sluta håll honom om ryggen för fan, han är ett vrak, OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in