Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2010-12-22, 11:44
  #13
Medlem
d0pefishs avatar
Tycker väl att det var en hyffsad rapport, inte så mycket händelser
Citera
2010-12-23, 21:44
  #14
Medlem
Pentium8: Troligtvis vågar jag inte röka det. Det känns inte som att jag vill utsätta mig för det igen, det är seriöst den enda riktigt dåliga tripp på psykadelia jag haft. Eller dålig var den inte, men den var inte behaglig.

nakedjunkie: Värre än allt annat jag provat i alla fall. Jag tyckte det var ytterst obehagligt. Verkligen ingen höjdare enligt mig.

d0pefish: Det är för att det inte hände så mycket. Jag trodde jag skulle dö och övervägde till och med ett tag att ringa ambulans, därför så hände ännu mindre. Jag försökte ju minska risken för att flippa ut och behålla lugnet genom att vara 'passiv'.
Citera
2010-12-29, 22:49
  #15
Medlem
Reality81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nino-Soldado
5-MeO-DMT

Ålder: 25 år
Tidigare erfarenheter: "Allt", alla vanliga centralstimulerande (amfetamin, ritalin, mefedron, desoxypipradrol ...), psykadelia (LSD, svamp, diverse RC:s), opiater (heroin, subutex, morfin, tramadol, ...), lugnande (valium, alprazolam, sobril, nitrazepam, ...) cannabis med mera. Jag gillar mest centralstimulerande och psykadelia, skyr opiater (även om jag varit tvungen att prova de!), cannabis och annat som gör en neråt.

Jag hade för några dagar sen fått hem 100mg 5-Meo-DMT genom en webshop och hela dagen gått och tänkt att jag skulle prova. Efter en medioker dag på jobben som mest var som vanligt kom jag hem vid 16:00, degade ner mig vid TV:n och kände mig nöjd över att helgen var kommen.

Strax för halv fem så tog jag fram ett CD-fodral och höftade till ~10-20mg 5-MeO-DMT, krossade det till ett fint fint pulver som så många gånger förr med ett kreditkort. Därefter så togs en sedel fram ur plånbok och rullades ihop, tankarna började gå "Ska jag verkligen göra det? Det går ju att göra något annat och det går att spara till ett senare tillfälle" var mest det som cirkulerade i huvudet.

Beslutade mig för att ändå göra det, tog sedeln mot näsan och andades långsamt in pulvret genom näsan. Det första jag märkte var att det inte alls var så farligt som jag trott med näsan, jag hade läst om hur pass hemskt det skulle vara. Men det var nästan behagligt i jämförelse med andra substanser som bränt ordentligt i snoken. Beslutar mig för att sätta på lite Shpongle medan det kickade in, vilket skulle visa sig vara en enormt dum idé senare.

Medan "Dorset Perception" började spela lade jag mig i sängen och slappnade av, jag brukar få en hemsk bodyload på många psykadelia och befarade att jag även skulle få det nu. Ligger och tänker "Hmm borde inte något hända snart?" medan musiken spelar på. Beslutar mig för att lyssna på mitt hjärta.

Dunk-dunk-dunk-dunk-dunk lät hjärtat allt snabbare och jag tänkte "Helvete! Så här brukar aldrig hjärtat bete sig. Tänk om jag dör?", aldrig förr har jag blivit så orolig för mitt hjärta. Känner hur hjärtslagen dundrar i hjärnan, så som det inte ens gör under en kanonpåtändning av amfetamin. Ligger kvar och tankarna snurrar ännu snabbare, "det här var verkligen verkligen en dålig idé! Jag ska aldrig mer ta något, det är dumt att spela roulette med kroppen!". Musiken känns sjukt jobbig och jag tänker "Varför i helvete satte jag på sån här musik som man trippar iväg på totalt och inte något som man kan relatera till på ett enkelt sätt?", stänger därför av förstärkaren. Och det känns genast bättre.

Beslutar mig för att jag inte ska dö och inte är döende, tar några djupa andetag och fokuserar på att bara andas. Det gör hela saken bättre, och jag börjar tänka mer tankar om att jag borde ta hand om mig själv mer. Att jag borde äta bättre och verkligen bry mig om hur jag mår och inte bara fortsätta gå i samma spår. Trippen blir bra nu, jag kommer på massor med intressanta tankar om mänskliga relationer och hur saker och ting beter sig.

Jag fortsätter tänka och beslutar mig för en del saker jag ska göra med mitt liv, och varför jag inte gjort det hittills. Allt känns fantastiskt och hjärtat beter sig lugnt. I stället så känner jag hur varje andetag pulserar på ett skönt sätt, som att min andning var i samklang med "kosmos". Trippen börjar nu klinga av, ganska så abrupt känner jag mig relativt normal utan alltför flummiga tankar.

Beslutar mig för att värma till lasagnen jag tänkt äta till middag och slår på lite Family Guy. Njuter långsamt av maten, istället för att kasta i sig den som jag så ofta gör. Känner mig nöjd över tillvaron, och tänker att det här var nog bland det mest konstiga trippmedel jag provat.

Så här i efterhand kan jag säga att jag aldrig varit så rädd för att dö och att 5-MeO-DMT är ingen jag skulle rekommendera till någon utan starkt psyke. Jag tycker mig klara av starka psykadeliska droger, men DMT:n var för mycket. Jag tänker inte prova igen, trots att det givit mig starka insikter.

+ Positiva erfarenheter som känns som kommer göra mig gott.
+ Kort trip, den intensitet som det var när det var som bäst/värst är inget jag skulle vilja vara med om längre tider
- Värsta rädslan för att dö någonsin
- Hjärta som dunkade värre än vad jag någonsin varit med om

Jag ger det 4/5 och tänker just nu att 5-MeO-DMT tar jag aldrig nog aldrig mer igen. Jag känner att det var extremt nära att jag sneade ut och därför blir det nog inte 5-MeO-DMT igen. Det var mycket mer intensivt än något annat jag någonsin provat.

för att undvika paniken över hjärtslagen lägg dig raklång på sängen då blir blodcirkulationen bättre. Ta även djupa andetag, ger mer syre till kroppen och du kommer slappna av. ligga ner och andas. kort och gott
Citera
2010-12-31, 18:08
  #16
Medlem
Well, det är just att hamna i mellanläget som är läskigt eftersom du har ganska kraftiga effekter men är fortfarande fullt medveten om saker och ting. Röker man en större mängd så är man inte medveten om någonting förrän man är tillbaka till verkligheten och då är man otroligt lycklig + man har otroligt mycket att reflektera över vad som precis hänt.
Citera
2011-01-03, 22:14
  #17
Medlem
Cyandroids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Har du verkligen rökt 20mg av 5-meo-dmt? Det låter inte riktigt som det... Redan vid 15mg är världen ett minne blott. Den existerar inte, jaget existerar inte. Allt bara är och ändå inte är samtidigt. Liksom hur kan man veta att man är paralyserad, eller att hjärtat slår efter att ha rökt 20mg? Går inte riktigt ihop.

Ja, jag har rökt doser större än 20mg också (dock dumt gjort men var så insöad på MDMA och tjack så jag inte visste vad jag gjorde). Jag kommer inte ihåg någonting av den upplevelsen, det enda jag minns var att jag såg ett vitt ljus, inga visualer). Sedan är det individuellt hur man reagearar på 5-MeO-DMT. Vissa upphör att existera vid 5 mg. Jag behöver större doser än det för "ego death".

Nuförtiden föredrar jag faktiskt att snorta i stället. Då man röker är upplevelsen så intensiv att det är svårt att hantera, man lär sig ingenting om upplevelsen är för intensiv. Hjärtklappningarna och dödsångesten (som man egentligen aldrig kommer undan om man inte upphör att existera s.a.s.) är frånvarande och man har tid att reflektera över trippen mer. Det som jag gillar mer med rökande är afterglowen, det måste vara den bästa afterglow som existerar.

Få njuter av 5-MeO-DMT. Enligt mig är det ingen substans att bara ha skoj med, det behövs en mening med trippen. Har förundrat mig över de Youtube-videor där folk har filmat (oftast unga, helt oerfarna) folk som röker Salvia Divinorum och bara ligger och skrattar. Vore intressantare att se hur dessa personer skulle hantera 10+mg på 5-MeO-DMT och paniken, hjärtklappningarna och dödsångesten, att på allvar tro man dör. Kanske vore en lärdom för dessa fjortisar att psykoaktiva substanser inte är något att leka med. Salvia i all ära, men enligt mig finns inget intensivare än 5-methoxy-dimethyltryptamin (var bara tvungen ).
__________________
Senast redigerad av Cyandroid 2011-01-03 kl. 22:20.
Citera
2011-01-03, 22:46
  #18
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
Tråkigt att det gick så dåligt! Har varit intresserad av denna drog och liknande ganska länge. Tror du att lägre doser vid upprepade tillfällen skulle kunna ge bättre resultat vid högre dos (20-30 mg)?
Tror du att man kan vänta sig annorlunda resultat genom att variera intagsmetod?
Citera
2011-01-03, 23:04
  #19
Medlem
Cyandroids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasiga.krukaN
Tråkigt att det gick så dåligt! Har varit intresserad av denna drog och liknande ganska länge. Tror du att lägre doser vid upprepade tillfällen skulle kunna ge bättre resultat vid högre dos (20-30 mg)?
Tror du att man kan vänta sig annorlunda resultat genom att variera intagsmetod?

Låga doser vid upprepade tillfällen funkar inte, eftersom toleransen byggs upp nästan direkt. Ex. att röka 5 mg och upprepa det 1 timme efter ger inte alls samma upplevelse.

Nu blir det nästan tjatigt men som sagt - det går utmärkt att snorta. Oralt funkar inte (kräver stora mängder MAOI:s plus löjligt stora doser av DMT:n för att alls funka, i praktiken uteslutet). Det finns alltså bara två alternativ.
Citera
2011-05-17, 15:34
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyandroid
Låga doser vid upprepade tillfällen funkar inte, eftersom toleransen byggs upp nästan direkt. Ex. att röka 5 mg och upprepa det 1 timme efter ger inte alls samma upplevelse.


Jag hade precis haft den sjukaste, mest visuella dmt trippen någonsin(K-hole,egodeath,you name it), när en vännina till mig skulle röka. Hon får en riktigt bra trip också(Fast utan att tömma stopet). Så när vi diskuterat om tripparna i 20 min ungefär, så får jag för mig att tömma bongen(tänkte för lite open-eyes flum). Men när jag börjar suga på bongen så ser jag direkt på askan att den börjar skifta form, glöden blir starka...
BAM, tillbaka på exakt samma ställe som en stund tidigare... Rökte Changablad, infuserade ca30% dmt.15mg första trippen. 1 timmes väntan ca sedan SLUTET på kompisens 15mg stop, ca 2-5mg?
Så när du landat om man inte fäster sig så mycket till verkligheten så är det nog inga problem att få en lika intensiv upplevelse igen..
Citera
2011-07-11, 04:06
  #21
Medlem
eenoks avatar
kanske man skulle skjuta i sig en 02a e-meo-dmt

Nej skämt åt sido, jag ska testa det här och jag är van vid starka och ihållande psycadeliska droger, har nog upplevt alla peakar som går mörka som ljusa. men denna sort får man alltså inga visuella effekter av, vad är då meningen?
Citera
2011-07-11, 15:46
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyandroid
Låga doser vid upprepade tillfällen funkar inte, eftersom toleransen byggs upp nästan direkt. Ex. att röka 5 mg och upprepa det 1 timme efter ger inte alls samma upplevelse.

Det funkar visst. Har rökt 1-3mg flera gånger på en kväll för att uppnå ett lustgasliknande rus som håller i sig längre.

Håller dock med dig i ditt tidigare inlägg; 5-meo-dmt tar man bäst med inställning att utforska universum/sig själv, inte att ha kul.
Citera
2011-07-11, 15:48
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eenok
kanske man skulle skjuta i sig en 02a e-meo-dmt

Nej skämt åt sido, jag ska testa det här och jag är van vid starka och ihållande psycadeliska droger, har nog upplevt alla peakar som går mörka som ljusa. men denna sort får man alltså inga visuella effekter av, vad är då meningen?

Meningen är att dö och återfödas.
Citera
2018-02-03, 11:27
  #24
Medlem
uh-huhs avatar
Jaha,då vet man vad som komma skall iallafall
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback