2010-12-10, 16:17
Medlem
Hej, behöver hjälp för att komma in på användaren på en Windows Server 2003 RC2 dator. Jag kommer in till datorn genom fjärrhjälp på en annan dator men hur ska jag kunna komma in i användaren? När jag kör nbtstat -a 192.168.5.14 så kommer det här:
Anslutning till lokalt nätverk:
Nod-IP-adress: [195.196.232.60] Scope-ID: []

Det gick inte att hitta värddatorn.

Vet bara nätverks adressen till den, inte namn. Ping fungerar iallafall bra. http://data.fuskbugg.se/dipdip/__IMG_0088.JPG sådär ser det ut när jag är inne på datorn genom fjärrhjälp. Tack på förhand..
Citera
2010-12-10, 16:25
Medlem
Likbingos avatar
Jag förstår inte problemet om du har användarnamn och lösenord vill säga?

Vad är det du vill ha gjort?

//Likbingo
Citera
2010-12-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likbingo
Jag förstår inte problemet om du har användarnamn och lösenord vill säga?

Vad är det du vill ha gjort?

//Likbingo
Jag är inloggad på en annan dator som har Novell Client 4.91 SP 5 och jag är bara inne på den där datorn med fjärrhjälp, jag vill veta om det går att få fram användarnamnet och lösenordet till den. Eller om det går göra på något annat sätt, datorn är på samma nätverk.
Citera
2010-12-10, 16:36
Medlem
Likbingos avatar
Du vill alltså komma in på fjärrdatorn även fast du inte vet vilket användarnamn eller lösenord du ska använda?
Citera
2010-12-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likbingo
Du vill alltså komma in på fjärrdatorn även fast du inte vet vilket användarnamn eller lösenord du ska använda?
Jag kommer in på datorn men inte på själva användaren i datorn eftersom att den är utloggad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in