2010-12-10, 15:46
Medlem
Ja, som trådens titel, varför är kändisar med i tv-shop? Visst, man ser många kändisar i reklamer; Ryan Renolds för Hugo Boss, James Franco för Gucci and so on. Men dessa reklamer och märken har ju aningen högre klass än tv-shop. De kändisar och produkter jag syftar på är bland annat:

Jamie Lee Curtis och LeAnn Rimes, Något sminkpreparat/concealer

Katy Perry - Finnar

Stacy Keibler - Zumba

Finns säkert många fler, men dessa är dom jag kan komma på just nu. In my opinion så är tv-shop så lågt man kan komma när det gäller marknadsföring, för det riktar sig till dom riktigt dumma/feta/fula/desperata människorna, så varför ställer kändisar med relativt hög status (och inkomst) upp på sådant, för en lön som inte kan överstiga 100k, vilket dom ändå tjänar in på en vecka? Jag anser även att alla tv-shop-produkter är bluff helt och hållet, annars hade dom inte sålts via tv-shop.

/D
Citera
2010-12-10, 15:48
Medlem
Dr.Elmos avatar
Allt handlar om pengar, och det är pengar som sträcker sig långt över 100k. Kändisar säljer.
Citera
2010-12-10, 15:49
Medlem
N-dawgs avatar
dom tjänar grova pengar!
Citera
2010-12-10, 15:54
Medlem
Men hur mycket pengar kan det verkligen ligga i en tv-shop-reklam? Visst, hörde något att George Clooney fick 11 mille för kaffe-reklamen, men jag tvivlar starkt på att tv-shop-företagen sträcker sig så långt Och om det nu är som ni säger, that they are in it for the money, så är dom greedy bastards hela bunten, eftersom att man måste ljuga i en tv-shopreklam.
Citera
2010-12-10, 15:56
Medlem
För att dom sålt sin själ förstås.
Citera
2010-12-10, 15:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasnafd
Men hur mycket pengar kan det verkligen ligga i en tv-shop-reklam? Visst, hörde något att George Clooney fick 11 mille för kaffe-reklamen, men jag tvivlar starkt på att tv-shop-företagen sträcker sig så långt Och om det nu är som ni säger, that they are in it for the money, så är dom greedy bastards hela bunten, eftersom att man måste ljuga i en tv-shopreklam.

då hörde du fel, det var julia roberts som fick 11 mille för att se dum ut hållandes en kopp med lavazza.
Citera
2010-12-11, 01:59
Medlem
Tranquility Bass avatar
Med tanke på att Arne Weise fick 100 000 kr och Carola 300 000 kr för att ställa upp i PPMens reklam för några år sedan så får nog dessa kändisar rätt höga belopp.
Citera
2010-12-11, 06:53
Medlem
morkfromorks avatar
Susan Sommers(?) som under flera decennier gjort reklam för allehanda träningsredskap har nog inga 100K, utan mångdubbelt, tydligen fungerar konceptet. Och samma reklamfilm kan användas i kanske hundra länder så om den kostar en mijon eller tio spelar kanske ingen roll.
Citera
2010-12-15, 19:12
Bannlyst
Inget annat att göra.
Citera
2010-12-16, 13:15
Medlem
Mr-T i den där grill-reklaman på TV-Shop
Citera
2010-12-16, 13:53
Medlem
Det är bra att synas oavsett sammanhang. Syns man inte finns man inte i någons tankar. Och finns man inte i någons tankar tänker ingen på en när man behöver nya jobb eller vill synas lite mer.
Citera
2010-12-24, 06:15
Medlem
Jag läste någonstans att Justin Bieber fick 6,5 miljoner för att vara med i reklamen för Proactiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in