2010-12-09, 23:12
Medlem
perspicaciouss avatar
Varje dag i månader tvingas jag se Robyns nuna i samband med någon kvasinyhet på våra stora dagstidningars websidor. I högerspalten ligger annonsen/låtsasnyheten sida vid sida med dagens nyhet om "hemlös vann en miljard men tackade nej"! Bottennapp i DN, SvD, Aftonblad m fl! Dessutom är Robyn produktplacerad på var och varannan kultursida i pappersmedia också. Duktiga marknadsförare - eller inte - jag tror att folk tycker det börjar luktar skunk.
Citera
2010-12-09, 23:19
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perspicacious
Varje dag i månader tvingas jag se Robyns nuna i samband med någon kvasinyhet på våra stora dagstidningars websidor. I högerspalten ligger annonsen/låtsasnyheten sida vid sida med dagens nyhet om "hemlös vann en miljard men tackade nej"! Bottennapp i DN, SvD, Aftonblad m fl! Dessutom är Robyn produktplacerad på var och varannan kultursida i pappersmedia också. Duktiga marknadsförare - eller inte - jag tror att folk tycker det börjar luktar skunk.
Vad är det som vi skall diskutera?
Citera
2010-12-09, 23:26
Som vanligt slickar svensk media röv på våra internationella kändisar.
Citera
2010-12-10, 04:27
Medlem
perspicaciouss avatar
Vad jag undrar är om detta är betald annonsering eller är det vänskapskorruption. Det ser ut som redaktionellt material men samtidigt verkar det ju orimligt att Robyn skulle vara så het att hon slår allt annat månad efter månad...

Så jag undrar vad det är jag ser.
Citera
2010-12-26, 19:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squattat
Som vanligt slickar svensk media röv på våra internationella kändisar.
Är Håkan Hellström internationellt känd?

Robyn Revisited:
Det är fascinerande det här med Robyn. Jag kan inte komma på nån annan artist det råder sån konsensus kring. Jo Håkan Hellström. Samma hovsamma intervjuer. Fem plus innan skivorna kommit ut. Och samma oförståelse varje gång nån uttrycker en avvikande åsikt.
Bloggposten bjuder även på godsaker åt FBs feminister. God Jul på er!
Citera
2010-12-27, 16:06
Medlem
Colberts avatar
Här är en fin "bildextra" från aftonbladet med åtta bilder: http://www.aftonbladet.se/sofismode/article8277495.ab
Först en pliktskyldig expose över hennes karriär på tre (!) bilder, sen kommer vesäntligheterna...
Citera
2010-12-27, 21:04
Medlem
perspicaciouss avatar
Jag har Adblock, så jag slipper nästan all reklam, särskilt den blinkande varianten. Då framträder redaktionell annonsering desto tydligare. Till och med i The Guardian har Robyns marknadsförare lyckats klämma in henne - och sedan hänvisar man i svenska annonser - förlåt - i svenskt redaktionellt material till vår stora internationella stjärna. Som sagt - vad kostar en sådan här lansering? Det måste väl vara en avspegling av att Robyn är på fallrepet, ingen köper väl hennes skivor, och att detta är sista försöket ...
Citera
2011-01-07, 12:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
I Gårdsförsäljning, visst låter det sympatiskt? av Natalia Kazmierska (AB 4/1-11) fanns det en liten slutkläm som inte fick följa med ut på nätet:
Sin egen väg?

Sammanfattningen av kulturåret 2010: "Robyn går sin egen väg". Popstjärnan prydde tidningsomslag, toppade listorna och utnämndes till årets svensk. Men gick sin egen väg. Är det någon som har färdats längs en snöröjd motorled genom karriären så är det väl Robyn. Som dotter till en välrenommerad Dramatenregissör stod hon redan som barn på stora scenen. Hennes väg till rampljuset och kultursidorna har sedan dess snarare varit en snitslad bana...

...precis som för Änglagård-aktuella Molly Nutley, artisten Lykke Li eller klanen Skarsgård, alla infödda i en ny sorts kulturadel där kändisskap och framgång verkar gå i arv. Mitt råd till alla vanliga ungdomar som tar dyra studielån för att gå på teaterhögskolor är: glöm det. Sluta drömma. Det enda som betyder något numera är att pappsen regisserar.
Citera
2011-01-24, 23:14
Medlem
MRLOXs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Bi1Dt3ikWb0

Hon är ju ett geni på att produktplacera själv, 30 minuter Toyotareklam på bästa sändningstid i SVT!
Citera
2011-01-25, 01:00
Avstängd
tramsebyxans avatar
Jag känner inte en enda människa som äger eller har ägt en robyn-skiva. Folk i USA har ingen aning om vem hon är. Jag får konvulsioner när jag ser henne och jag tycker att hennes musik är riktigt, riktigt dålig.

Så jag håller med TS och undrar också - hur blev det så här? Jag har verkligen svårt att tänka mig att hon skulle ha charmat sig fram till all denna obegripliga uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in