Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-09, 12:34
  #1
Medlem
SmutsigSockas avatar
Tjena, vi har ett hyfsat stort lan och vi har en Tekken 6 turnering.

Alla har bestämt sig för en char som man måste hålla sig till, med chans till ett enda byte.

Jag har valt Yoshimitsu för att jag spelade Tekken 3 när jag var mindre och älskade honom. Men jag har tappat skillsen om man säger så

Så nu undrar jag om någon kan skriva lite lätta och bra moves som jag borde vinna med? (Vet att man måste anpassa sig och så, men någon slags grundstomme med moves?)

Det är ingen som är speciellt superbra heller så..

Andra frågan är om ni kan tipsa om en annan char som är lätt och sedan samma som ovan

Tack och hej!
Citera
2010-12-09, 12:38
  #2
Medlem
FrozenFears avatar
Jag har ingen så stor erfarenhet av Yoshumitsu, är bättre med Kazuya.

Kazuya har väldigt kraftfulla moves men är kanske inte den lättaste att lära sig.

Men annars så minns jag att Eddy är ganska lätt att spela som, eller Hworang
Citera
2010-12-09, 12:41
  #3
Avstängd
MagiskaSvampenss avatar
http://shoryuken.com/f314/tekken-6-q...le-faq-216104/

Kan nog hjälpa dig lite, annars så kan du söka runt på Shoryuken.com du lär nog hitta en del där.

Tycker dock att ni borde köra en Street Fighter turnerning istället
Citera
2010-12-09, 12:41
  #4
Medlem
tjuven018s avatar
A <- B B B -> -> -> A X Y <- -> A B X


Det är en 10 hit combo
Citera
2010-12-09, 12:43
  #5
Medlem
Phosphoruss avatar
Är det på Ps3?

http://www.youtube.com/watch?v=fpLlzOkCzBM Där dom visar några fina moves.
Citera
2010-12-09, 12:44
  #6
Medlem
tältpinnes avatar
Yoshimitsu är en rätt svår karaktär att börja med som nybörjare, även om du nu har lite erfarenhet från tidigare. Iofs har han ju trevliga sparkar, men det räcker kanske inte hela vägen. Varför inte Bryan? om han inte är upptagen.
Citera
2010-12-09, 12:45
  #7
Medlem
SmutsigSockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuven018
A <- B B B -> -> -> A X Y <- -> A B X


Det är en 10 hit combo

Är på Ps3 "/ Får gärna skriva om, om du kan


Tack Phosporus!
Citera
2010-12-09, 12:58
  #8
Medlem
femforfems avatar
Minns att jag tyckte Eddie var en riktig köttare när man gibbade tekken 3 på playstation dock inte spelat på någon annan konsol
Citera
2010-12-09, 13:03
  #9
Medlem
Lassermannens avatar
Höger höger <trekant-rund> <fyrkant-kryss> <trekant-rund> halva hp't borta minst
Citera
2010-12-09, 13:08
  #10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femforfem
Minns att jag tyckte Eddie var en riktig köttare när man gibbade tekken 3 på playstation dock inte spelat på någon annan konsol

Eddy är skitrolig att spela, men extremt svår att spela bra (även om det går), det som gäller med honom (liksom med de flesta andra karaktärer) är de kombos där man kan variera high-mid-low-attacker under kombons gång och på så sätt bli oförutsägbar.

I tekken3 så var väl kanske Forest Law den som var lättast att spela framgångsrikt för en nybörjare så möjligt att farsan hans funkar liknande i tekken6.

Skulle tippa på att det är smart att välja en karaktär med kort recovery time om man inte är så duktig, dock ska man väl undvika de som ger för lite skada (t.ex. Ling Xiaoyu som trots bra snabbhet och kombos är svår att spela framgångsrikt just för att hon ger väldigt lite skada).
Citera
2010-12-09, 13:52
  #11
Medlem
Yoshimitsu är grym! Alla combos finns ju listade i spelet så man kan kolla. Men jag skulle rekomendera att använda svärdet mycket både till vanliga slag och specialarna. Glöm inte att använda healingen heller. Guld värt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback