Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-09, 12:01
  #1
Medlem
Kära FB.are

Ställer här en fråga som säkerligen blivit ställd förut och som kan uppfattas som störande för vissa, men som jag verkligen söker svar på. Att leta efter en liknande topic kommer, enligt mina beräkningar, ta mig ca 1 ½ timme

Jag sitter nu på en laptop med Intel Celeron 560.
Jag har 2 gig RAMminne
Windows Vista


Vilka spel passar för den här datorn? Jag förstår att spel som Theme hospital (För gammalt för Vista?!) och Worms funkar, men jag söker spel som ligger precis på rätt sida gränsen så att säga.

Några tips?

Tack!
Citera
2010-12-09, 12:08
  #2
Medlem
krang666s avatar
Diablo 1 & 2
Duke nukem 3d
Never winter nights 1 & 2
Worms
GrandTheftAuto 1 & 2
S.W.A.T 1,2,3
Turok
Liero
Heretic,Hexen
Doom 1 & 2

Är några jag kommer på som skulle fungera briljant.
Citera
2010-12-09, 15:22
  #3
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Förhoppningsvis gillar du RPG spel, och där kan du ju spela en hel del riktigt bra spel.

Som snubben ovanför skrev så har du ju Diablo serien och Neverwinter Nights spelen.
Sen har du:

Dungeon Siege
Icewind Dale
Baldurs Gate
Fallout
Arcanum
Dan Dolme
Halo 1 kan du förmodligen spela också men det beror lite på vad du har för grafikort.
Citera
2010-12-09, 16:21
  #4
Medlem
Tack ska ni ha grabbar!

Jag sitter på en lite äldre laptop, överraskar mig stundtals, gör mig besviken oftare.

Grafik: Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family

Finns det några "nyare" spel jag kan lira?

Har riktigt dålig koll på vad jag kan lira me tanke på att mitt grafikkort lär vara av sämsta art(?)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback