Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-08, 18:32
  #1
Medlem
Jag fick höra att en vän till mig hade hittat en annan vän på en datingsite. Jag gick därför in och kollade lite om man kunde hitta fler man kände för att se vad de skrev om sig själva.

Jag hittade inga fler vänner däremot blev jag mycket förvånad när jag såg att en mycket stor del av alla tjejer antingen hade skrivit något om hästar i sin presentation eller hade bilder där de rider.

Varför är tjejer så pass överrepresenterade som de är? Beror det på att de slänger bort sina liv på sina äckliga hästar eller för att man helt enkelt blir dum i huvudet av att rida och kan inte skapa normala relationer med normala människor och måste därför vända sig till Internet för att hitta sällskap?

Hade varit intressant att även höra hästtjejers perspektiv och inte bara deras expojkvänner.
Citera
2010-12-08, 18:36
  #2
Medlem
vattholmas avatar
prova att bjuda en häst på ett par sockerbitar så kommer du förstå...
Citera
2010-12-08, 18:39
  #3
Medlem
xXkajalXxs avatar
Förmodligen är faktumet att de flesta häst tjejerna är antingen rika eller bor på landet, de som bor på landet bor ju på landet, finns inte särskilt många killar att välja mellan där skulle jag tro. Därför vänder de sig väl till diverse dejtingtjänster för att fiska på nytt vatten.
Citera
2010-12-08, 18:42
  #4
Medlem
paulsharks avatar
Jag har ingen erfarenhet av att prata med hästtjejer på internet, däremot så har jag genom året lärt känna en del hästtjejer i person. Måste säga att dom allihop är rätt snarlika på ett fåtal punkter, just det där du nämnde om svårigheten att skapa normala relationer.

Jag säger inte att jag till 100% håller med men du är något på spåret även om jag själv inte riktigt kan formulera vad det är jag menar. Hästtjejer, i min erfarenhet, är rätt skumma och har aningen udda syn på människor och relationer.
Citera
2010-12-08, 18:42
  #5
Medlem
Qnazels avatar
Antagligen så beror det på att ifall man är hästtjej rakt igenom (med egen häst) så tar det upp all fritid. Jämför med att spela WoW. De träffar inga killar, de har inte riktigt tid helt enkelt. Och så är de vänner med andra hästnördar, och i de kretsarna är det lite killbrist.
Citera
2010-12-08, 18:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazel
Antagligen så beror det på att ifall man är hästtjej rakt igenom (med egen häst) så tar det upp all fritid. Jämför med att spela WoW. De träffar inga killar, de har inte riktigt tid helt enkelt. Och så är de vänner med andra hästnördar, och i de kretsarna är det lite killbrist.

Huvet på spiken!
Citera
2010-12-08, 18:46
  #7
Medlem
nintendokungens avatar
Hästtjejer är kär i sina Hästar och kommer alltid sätta dem i första rummet. Som kille kommer man i andrahand
Citera
2010-12-08, 18:46
  #8
Medlem
Hästar och ridning är en tidskrävande hobby. Jag har själv haft häst och stall att ta hand om en gång i tiden och tro mig, man har fan inte mycket tid över till annat. Många av dom stalltejerna/kvinnorna jag stött på lever mer eller mindre för sina hästar och unnar sig inget annat än att vara i stallet och ta hand om sin häst. Att dejta, festa och träffa annat folk än sina stallkompisar var ganska uteslutet för många, så jag kan tänka mig att det är därför många testar dejtingsiter istället. Plus att stallfolk över lag har en tendens till att vara lite speciella. En hel del av dom iallafall
Citera
2010-12-08, 18:49
  #9
Medlem
Disco-Mannens avatar
Cicciolina och hästen det är bra grejer
Citera
2010-12-08, 18:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazel
Antagligen så beror det på att ifall man är hästtjej rakt igenom (med egen häst) så tar det upp all fritid. Jämför med att spela WoW. De träffar inga killar, de har inte riktigt tid helt enkelt. Och så är de vänner med andra hästnördar, och i de kretsarna är det lite killbrist.

Stämmer ganska bra, det jag känner som har häst åker till hästen med en gång efter jobbet för att mocka och allt vad dom gör, varje dag.
Citera
2010-12-08, 19:01
  #11
Medlem
Från egen erfarenhet så har jag märkt att "hästtjejer" ofta har väldigt hög sexlust, väldigt vältränade ben och väldigt vilda av sig.
Citera
2010-12-08, 19:18
  #12
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilratt
Jag fick höra att en vän till mig hade hittat en annan vän på en datingsite. Jag gick därför in och kollade lite om man kunde hitta fler man kände för att se vad de skrev om sig själva.

Jag hittade inga fler vänner däremot blev jag mycket förvånad när jag såg att en mycket stor del av alla tjejer antingen hade skrivit något om hästar i sin presentation eller hade bilder där de rider.

Varför är tjejer så pass överrepresenterade som de är? Beror det på att de slänger bort sina liv på sina äckliga hästar eller för att man helt enkelt blir dum i huvudet av att rida och kan inte skapa normala relationer med normala människor och måste därför vända sig till Internet för att hitta sällskap?

Hade varit intressant att även höra hästtjejers perspektiv och inte bara deras expojkvänner.

Jag har ridit sen jag var riktigt liten och tävlat mycket och alltid haft egen häst.
Det tar massa tid. Iaf om man tävlar, då är det typ det enda man hinner med.
När jag var 18-19 var jag visserligen ute 2-3 kvällar i veckan och festade ändå men just då hade jag dragit ner lite på tävlandet. Annars är det rätt svårt att hinna med att vara social.
Jag brukar inte nämna direkt att jag har häst för folk jag inte känner för första frågan är alltid ifall jag/mina föräldrar är rika och det är inget jag vill skylta med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback