Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-15, 23:41
  #25
Avstängd
martiennes avatar
Spanien och Algeriet - vad snackar ni om?
Den här informationen går direkt till Echelon (USAs projekt). SV är numera knappt mycket mer än en amerikansk lydstat. När USA säger "jump" säger Bildt "How high?". Patetiskt.

Man kan nog skydda sig litegrann genom att använa proxy och VPN men frågan är hur mycket de kan dekryptera. Det är inte svårt att få reda på vem som köpt proxytjänster.
Detta är såklart inte något problem för "Svensson" men för den som är revolutionär kommunist, anarkist eller islamsympatisör kan det skapa problem. Eller naturligtvis industrispioner eller såna som surfar efter barnporr.

Se bara hur lätt de tog killen som lett Anonymous attacker på copyright maffian.

Läs TORRENTFREAK för att hänga med i denna debatt.
Citera
2011-01-05, 02:17
  #26
Medlem
first-pilot-Salladins avatar
Har någon tagit upp det här med att det finns en och annan som kanske tycker om att unna sig en gås på Fredagkvällen, vilket i detta land är kriminellt, eller kanske att man drar ner torrents etc.? Jag tror att det finns en hel del människor som oroar sig över det. Man behöver inte planera en stöt eller mörda någon för att vara kriminell.

Hade vart trevligt om ett kriterium för att något ska vara straffbart är att det ska finnas ett offer, men nu är det ju inte så.
Citera
2011-05-06, 15:58
  #27
Medlem
villesons avatar
Även om man har rent mjöl i påsen så vill man ändå inte att några andra ska läsa e-posten.Det är viktigt att få ha en privat svär.
FRA-lagen påminner om hur man i gamla DDR spanade på folk.För att inte tala om Rumäniens gamla diktator.Han skule ha gillat den nya tekniken.Det är ta mig tusan inte bättre här.Vi är numera totalt övervakade och det är tragiskt.
Citera
2011-05-06, 22:15
  #28
Medlem
oväntat, dom idioterna som faktiskt trodde skulle FRA skulle vara vattentätt och aldrig missbrukas ÄR HELT JÄVLA DUMMA I HUVUDET.

ALLT som kan brukas kan missbrukas och kommer alltid till slut att göras det, det är bara en fråga om tid.
Citera
2011-05-07, 12:12
  #29
Medlem
Fishnchips avatar
Fan va sjukt
Citera
2011-05-07, 21:33
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann

2. Antagligen inte mer än de flesta, men hindrar det någon att ha en åsikt? Jag tror inte heller att du vet mer i frågan, men det hindrar ju uppenbarligen inte dig att vädra dina åsikter.

TS åsikt är att integriteten inte bör kränkas. Hans motdebattör menar att det är ointressant eftersom innehållet saknar intresse. TS ställningstagande är således inte beroende av vad för information som spridits medan motargumenten baseras på innehållet.

Ibland undrar jag om folk helt saknar förmåga att läsa det som skrivs.
Citera
2011-05-23, 11:58
  #31
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfrooDite
Är man förvånad? Nej inte det minsta.. Inger René säger att dom kommer ta synpunkterna "på allvar och kommer att följa upp dem". Jag hoppas verkligen att detta kommer följas upp och att det blir skärpta kontroller av FRA. Av tidigare erfarenheter så brukar oftast såna här ärenden "läggas åt sidan" och sedan är allt som förut.


Det kommer inte hända ett jävla skit. Vi är redan rövknullade av hela riksdagen i denna fråga.
Citera
2011-07-12, 09:58
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villeson
Även om man har rent mjöl i påsen så vill man ändå inte att några andra ska läsa e-posten.

FRA lagen är förjävlig ja, men är inte just det där med e-posten överspelat?

Absoluta majoriteten epostservrar tycks numera använda kryptering vid utbytet utav mail mellan varandra. (Kolla gärna headers i valfritt mail.)

Å andra sidan, skickar man till någon stor aktör som Google har de väl en direktlina in till FRA.
Citera
2011-09-18, 19:38
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snefylla
Men seriöst hur viktiga tror ni att ni är? "åhh gud nu kan dom se min webhistorik i spanien!"
Vem fan bryr sig? Tror knappast att det kommer förändra någons liv.. kliv av pedestalen god dammit

det handlar ju ganska mkt om globalisering.information ska såklart spridas,om det är nyttig och användbar.
men att nån i spanien sitter och kollar in vad jag gjort är ett tecken på att man inte kan ha ett skit ifred längre,samt att det är kränkande
Citera
2011-09-23, 17:13
  #34
Medlem
jag bryr mig inte alls om dom kan se vad jag sysslar med på datorn.. men detta kommer utvecklas precis som allt annat, det gör överstyr redan imo
Citera
2011-09-26, 16:31
  #35
Medlem
grithors avatar
http://img689.imageshack.us/img689/818/okwiththis.png
Citera
2011-11-29, 07:05
  #36
Medlem
nickeheaads avatar
En film som symboliskt visar om bl.a. Avlyssning och illegalt samarbete med Usa.

http://www.youtube.com/watch?v=hUJbCUrJocA
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback