2011-11-15, 23:09
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Någon som såg kvällens dokumentär på 1an? Riktigt bra, och den där doktorn är fan inte skyldig

Bara jag som reagerade starkt på hur michael jacksons "hemliga" rum såg ut? Fysatan så sluskigt och kort med små barn på väggen, sova med en docka osv.....

Någon som vet vart man kan finna bilder från det rummet? Skulle vara intressant att se mer än vad man fick se i dokumentären.

Kollade också på den! Den var riktigt bra, men blev lite väl sentimentalt i slutet när Murray började gråta.

Hojtade också till när de visade "hemliga rummet", även när Murray berättade att MJ var en sängvätare.. Stackars individ alltså. Blev så förbannad på alla sjuka amerikaner som stod och tjöt av glädje när domen föll.

/Tyri
Citera
2011-11-15, 23:15
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Kollade också på den! Den var riktigt bra, men blev lite väl sentimentalt i slutet när Murray började gråta.

Hojtade också till när de visade "hemliga rummet", även när Murray berättade att MJ var en sängvätare.. Stackars individ alltså. Blev så förbannad på alla sjuka amerikaner som stod och tjöt av glädje när domen föll.

/Tyri

Exakt, ta reda på fakta innan ni pratar jävla apor

Dåliga bilder från rummet:

Citera
2011-11-15, 23:28
Medlem
LemPicas avatar
Jag vet inte om jag tror han är skyldig eller ej, men han gav ett väldigt osympatiskt intryck i dokumentären.
Avbröt intervjuaren hela tiden, svarade inte ordentligt på frågorna utan svamlade på om helt andra saker.
Tycker också han verkade aggressiv och mest tycka synd om sej själv.

Att han säger att MJ var sängvätare betyder ju inte att det var sant.
Och om han nu var det, hur kunde han vara så säker på att det var psykologiskt?
Hade han undersökt honom för att fastställa att det inte var sjukdomsrelaterat?

Dockan som låg i sovrummet kan ju lika gärna ha tillhört hans barn.
Sovrummet såg riktigt ofräscht ut dock.

Troligt att MJ var missbrukare och huruvida Murray är skyldig eller ej är väl mer en samvets/moralfråga.
Citera
2011-11-15, 23:41
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag vet inte om jag tror han är skyldig eller ej, men han gav ett väldigt osympatiskt intryck i dokumentären.
Avbröt intervjuaren hela tiden, svarade inte ordentligt på frågorna utan svamlade på om helt andra saker.
Tycker också han verkade aggressiv och mest tycka synd om sej själv.

Att han säger att MJ var sängvätare betyder ju inte att det var sant.
Och om han nu var det, hur kunde han vara så säker på att det var psykologiskt?
Hade han undersökt honom för att fastställa att det inte var sjukdomsrelaterat?

Dockan som låg i sovrummet kan ju lika gärna ha tillhört hans barn.
Sovrummet såg riktigt ofräscht ut dock.

Troligt att MJ var missbrukare och huruvida Murray är skyldig eller ej är väl mer en samvets/moralfråga.

Han hade ju trots allt varit i nära kontakt med MJ i 5 år och till och med bott tillsammans med honom, så en liten inblick lär han väl ha haft. Tror inte att han tjänar på att ljuga ihop massa skitsnack om MJ två år efter att han har dött. Håller med om att han verkade osympatiskt, men å andra sidan så förstår jag honom, enligt han själv så gjorde han helt rätt, han älskade Michael och gjorde antagligen allt han kunde för att rädda honom, ändå blir han smutskastad av hela världen.

/Tyri
Citera
2011-11-15, 23:58
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Han hade ju trots allt varit i nära kontakt med MJ i 5 år och till och med bott tillsammans med honom, så en liten inblick lär han väl ha haft. Tror inte att han tjänar på att ljuga ihop massa skitsnack om MJ två år efter att han har dött. Håller med om att han verkade osympatiskt, men å andra sidan så förstår jag honom, enligt han själv så gjorde han helt rätt, han älskade Michael och gjorde antagligen allt han kunde för att rädda honom, ändå blir han smutskastad av hela världen.

/Tyri

Jag tvivlar inte på att han hade insikt i MJ´s liv, jag tvivlar dock på om han talar sanning.
Han har all anledning att ljuga.
Han sa ju själv att hela världen är ute efter honom och då är det inte jättekonstigt om han friserar sanningen till sin fördel?
Hela hans framtida karriär hänger ju på vad omvärlden tror verkligen hände.

En liten aning om hur Murray verkligen känner inför det hela tycker jag kunde anas när han sa att han blev snärjd från det att han satte sin fot innanför MJ´s väggar.
Det utlägget var det enda som kändes någorlunda ärligt och det andades inte kärlek enligt mej.

Förstå mej rätt, jag säger inte att han ljuger eller inte ljuger, men jag tycker han gav ett väldigt osympatiskt och själviskt intryck i dokumentären.
Det är ju lite skumt med tanke på att denna dokumentären var vinklad till hans fördel.

Som jag sa tidigare så tror jag absolut MJ hade en del problem vi inte var medvetna om och huruvida Murray är skyldig är väl mer en moralfråga än juridisk.
Citera
2011-11-16, 17:27
Bannlyst
ÄVEN OM MJ var galen, kissade i sängen, sov med dockor, hade bilder på barn på väggen osv.. Vem bryr sig?
Faktum kvarstår! Dvs: Michael är den största artisten genom tiderna! Ingen har mer talang och har vairt mer banbrytande än MJ, bara Elvis kan jämföras med legenden. MJ var större än Beatles, han är större än Beatles. De försöker att framställa legenden som psykiskt störd dåre.. Även om nu var det så kvarstår det faktum att han är störst.

Även om MJ var peddo så skiter jag helt i det, han är fortfarande störst, han är fortfarande större än The Beatles. Ingen artist, inget band är/var som MJ.. MJ hade något extra, något som de andra inte hade.. Bra låtar har många gjort, bra sångare finns det många av, bra dansare finns det också många av världen över.. Men det finns ingen som MJ, han var magisk, han hade något man inte kan sätta ord på.. Han brukar säga att en artist har DET. MJ hade mer än DET!

Låt inte denna magiska artists storhet drunkna i annat skit, de vill dra ner legenden. Men vi kommer alltid veta att MJ är den största artisten planeten har skådat.
Senast redigerad av demalgiana 2011-11-16 kl. 17:56.
Citera
2011-11-17, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demalgiana
ÄVEN OM MJ var galen, kissade i sängen, sov med dockor, hade bilder på barn på väggen osv.. Vem bryr sig?
Faktum kvarstår! Dvs: Michael är den största artisten genom tiderna! Ingen har mer talang och har vairt mer banbrytande än MJ, bara Elvis kan jämföras med legenden. MJ var större än Beatles, han är större än Beatles. De försöker att framställa legenden som psykiskt störd dåre.. Även om nu var det så kvarstår det faktum att han är störst.

Även om MJ var peddo så skiter jag helt i det, han är fortfarande störst, han är fortfarande större än The Beatles. Ingen artist, inget band är/var som MJ.. MJ hade något extra, något som de andra inte hade.. Bra låtar har många gjort, bra sångare finns det många av, bra dansare finns det också många av världen över.. Men det finns ingen som MJ, han var magisk, han hade något man inte kan sätta ord på.. Han brukar säga att en artist har DET. MJ hade mer än DET!

Låt inte denna magiska artists storhet drunkna i annat skit, de vill dra ner legenden. Men vi kommer alltid veta att MJ är den största artisten planeten har skådat.

Jag tycker nog att han snarare är världens mest överskattade artist. Visst, han var säkert bra inom sitt område(popmusiken) men fler hyllningar och man vill kräkas.
Citera
2011-11-17, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Jag tycker nog att han snarare är världens mest överskattade artist. Visst, han var säkert bra inom sitt område(popmusiken) men fler hyllningar och man vill kräkas.

Överskattad?
På vilket sätt är han överskattad?

Han är underskattad i västerländsk media!
De framställer honom bara som ett freak, dåre, stolle.. Så fort exempelvis SVT ska visa något om MJ så handlar det om hans galenskaper och hela freakshowen..
Men så fort det handlar om Elvis, Beatles, Stones osv, då visar man hur genialiska de var, hur bra de var.. De vill bara dra ner Michael hela tiden.. De vill förminska legendens storhet.

Hur ofta ser vi något från Bad-tour på tv? Hur ofta ser vi något från Victory tour? De(media) tar bara upp massa skit.. Vill du/ni veta varför MJ är störst, här har ni:

1. Utsedd till tidernas bästa sångare. Hamnade före: Elvis, Sinatra, Lennon, Freddy Mercury, Celine Dion, W Houston.

2. Utsedd till hela 1900-talets största entertainer/artist

3. Thriller är den överlägset största skivan genom tiderna

4. MJ är den överlägset mest nedladdade artisten på nätet

5. Den mest prisade artisten genom tiderna, ingen annan har fått fler utmärkelser

6. Hans talang var enorm, rösten, dansen, låtarna/musikskapandet, beatboxandet.

7. Skapade en av världen kändaste låtar, WE ARE THE WORLD

8. Sålde ut de största arenorna världen över, i varje land han kom till.. Exempelvis: Tunisen, Thailand, Sydafrika, Indien, Sverige, Polem, Brasilien, Japan, England, Mexiko osv..

9. antas vara den artist som har flet fans världen över.. Beatles rår inte på honom om man räknar med Afrika, Asien och Sydamerika.. Då är han överlägsen.

10. Skapade genialiska låtar i klass med Prince, exempelvis: Will you be there och Muscles(till Diana Ross) .

Överskattad är han inte..
Senast redigerad av demalgiana 2011-11-17 kl. 11:49.
Citera
2011-11-17, 12:25
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demalgiana

Överskattad är han inte..
Men kanske peddo? Men det spelar ingen roll för dig, för han har ju gjort så mycket bra musik och sålt så många skivor?
Citera
2011-11-17, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Men kanske peddo? Men det spelar ingen roll för dig, för han har ju gjort så mycket bra musik och sålt så många skivor?

Precis, det spelar ingen roll..
Älskar honom fortfarande lika mycket.
MJ är showen, han är tidernas största stjärna, alla kategorier! Den stjärnan kommer aldrig dö..

Om han sov med en docka skiter jag helt i, det är upp till han.. Om han var en pundare så var han, vem bryr sig?
Han kommer alltid att vara tidernas legend..

Han var inget peddo dock..
Senast redigerad av demalgiana 2011-11-17 kl. 15:15.
Citera
2011-11-17, 15:24
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2

Det där är just vad du tycker. Särskilt överskattad är han inte om man börjar gräva lite i vad han har gjort och betytt för musikvärlden. Man behöver inte vara något större MJ-fan för att förstå det.

För att fylla på listan du fick:

- Första svarta artisten att spelas på MTV.

- Han lade ribban högt för andra artister. Nu var det genast inte okej att stå still i musikvideos eller på scenen och sjunga rakt upp och ned. Här blev de genast tvungna att dansa (och sjunga!). Darin, Justin Timberlake, Usher, Justin Bieber, Britney Spears... Hur många tror du har hämtat inspiration av MJ och hur många tror du jämförs med honom? Varför jämförs de med honom och varför sneglar andra artister mot MJ?

- Tror fan inte jag hört talas om någon konsert han haft som inte sålt slut på biljetter. Konserten This is it skulle ha slagit en lång rad rekord, vilket visade att han fortfarande var väldigt het. Lite synd att den inte blev av.

Freak, peddo, idiot, omusikalisk - kalla honom vad du vill, men särskilt överskattad är han inte.
Citera
2011-11-17, 16:50
Bannlyst
Vad gör Michael så unik om man bortser från hans enorma talang?

Jo, han förenar alla. Svarta och vita, killar och tjejer, homofober och homosexuella, ung och gammal, fattiga och rika osv.

Sedan så är det fascinerande hur denna(om det nu stämmer) tillbaknadragna personen som sover med dockor och kissar i sängen pga psykiska problem/rädsla, hur han bara kan ställa sig på en scen och ge världen alla dessa uppträdanden..
På scenen är han en cool och jävligt vass artist som ger oss alla dessa klassiska och geniförklarade nummer som inspirerat en hel värld.

Han har liksom inspirerat all dessa "coola" grabbar från USAs värsta/farligaste gangsterkvarter med sin dans, musik och artisteri.. När han drog sin "robotdans" som barn i Jackson 5 för första gången på scenen så fick han barn och andra unga över hela USA att börja försöka göra den på gatorna och torg, i skolor..
Samtidigt som han är denna stora megastjärnan(som egentligen borde ha en personlighet mer lik Axel Rose) så är han denna mystiska/helt annorlunda/"freakiga" personen..

Det är något som gör honom så stor.
Senast redigerad av demalgiana 2011-11-17 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in