2004-07-18, 22:51
Bannlyst
Koka pasta (tagliatelle passar bäst). Jag kokar den i en teflonklädd kastrull, då kan jag nämligen laga hela rätten med ett enda kärl (spara disk ).

Under tiden öppnar du en burk tonfisk, strimlar några sallads-/vårlökar, skivar ett par vitlöksklyftor och hackar några soltorkade tomater.

När pastan är al dente så häll av den i ett durkslag. Spola genast med kallt vatten och låt den rinna av. Då kommer den inte att klibba.

Ställ tillbaka kastrullen på plattan, hög värme. Häll i en skvätt olivolja och ner med tomaterna. Låt fräsa en liten stund. Häll i tonfisken och låt den fräsa ordentligt. Rör om då och då. När tonfisken blivit ordentligt fräst så är det dags att lägga i löken, röra runt, salta och peppra. Häll tillbaks pastan i kastrullen och rör om så att allt blandar sig. Fortsätt röra försiktigt då och då tills pastan är varm igen.

Servera!
Citera
2004-07-18, 23:22
Awaiting Email Confirmation
Man kan även tillsätta ägg till tonfisken jättegott
Citera
2004-07-18, 23:45
Medlem
ssXs avatar
Låter ju gott, enkelt å ganska billigt
Citera
2004-07-20, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Koka pasta (tagliatelle passar bäst). Jag kokar den i en teflonklädd kastrull [....] Fortsätt röra försiktigt då och då tills pastan är varm igen.

Servera!

Lite sambal oelek på det där så.. Låter mumsigt, nyttigt och mättande!!

<edit>
Testade och lagade till det igår natt..sjukt mumsigt och lättlagat. Hade i massa vitlök, sambal oelek och lite paprikapulver..
</edit>
Citera
2004-07-20, 19:59
Medlem
Annars är blå bands cyrrysås med en burk tonfisk i ett mkt gott och snabbt alternativ till pastan! enjoy!
Citera
2004-07-20, 20:41
Medlem
Namblas avatar
Finemang ju! Måste prövas ikväll.
Citera
2004-07-20, 22:57
Medlem
Testade det där ikväll och kan bara säga att det var super mumsigt.
Tack Caine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in