Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-07, 10:47
  #1
Medlem
Har träffat en kille på en nätdejtingsajt. Vi har träffats 2 ggr. Jag stängde ner min sida där redan innan vi träffades, för jag tyckte inte att det fanns så många intressanta killar. Men han jag dejtar är fortfarande kvar där. Kan man kräva att han ska pausa sin sida medans man dejtar? Kanske inte efter 2 dejter, men efter hur många dejter då? Kan ju vara så att han inte dejtar andra samtidigt, utan bara kikar runt på sidan, men man vet ju aldrig....Jag skulle aldrig dejta flera samtidigt, och vill inte heller att den jag dejtar gör det.
Citera
2010-12-07, 10:49
  #2
Medlem
candyfleshs avatar
... när det börjar bli lite mer seriöst än bara dejtande, kanske?
Citera
2010-12-07, 10:51
  #3
Medlem
MrInks avatar
Fråga nästa gång ni träffas.
Han kommer garanterat att bli generad.
Är han seriöst plockar han bort profilen.
Grattis till lyckad nätdejting!
Citera
2010-12-07, 11:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Het80
Har träffat en kille på en nätdejtingsajt. Vi har träffats 2 ggr. Jag stängde ner min sida där redan innan vi träffades, för jag tyckte inte att det fanns så många intressanta killar. Men han jag dejtar är fortfarande kvar där. Kan man kräva att han ska pausa sin sida medans man dejtar? Kanske inte efter 2 dejter, men efter hur många dejter då? Kan ju vara så att han inte dejtar andra samtidigt, utan bara kikar runt på sidan, men man vet ju aldrig....Jag skulle aldrig dejta flera samtidigt, och vill inte heller att den jag dejtar gör det.

Han kanske dejtar flera samtidigt, har ni pratat om det här? Alla kanske inte tycker det e så viktigt när man bara dejtar..
Citera
2010-12-07, 12:15
  #5
Medlem
ZoeQues avatar
Jag tycker inte att krav på att stänga sin sida är på sin plats. Däremot kan man tycka att om han vors seriös åtminstone ändrade status för söker". Men efter blott 2 dater så är inget säkert. Om han fortfarande är aktiv, loggar in ofta, skulle jag tro att han inte funnit vad han söker. Personligen väljer jag att inte besöka min sida under dejter, oavsett. Anser det vara lite respektlöst.
Citera
2010-12-07, 12:27
  #6
Medlem
Zijns avatar
Tja man har väl inte så mycket att kräva från den andra partnern efter 2 dejter, speciellt inte att döma efter din andra tråd.

Vissa anser att man bara dejtar en i taget, andra har kontakt med flera samtidigt. Innan ni är ett par finns det väl inte så mycket att göra åt saken egentligen...

Om det stör dig jättemycket så ta upp det med honom så får vi se vad han säger.
Citera
2010-12-07, 12:29
  #7
Medlem
Zijns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoeQue
Jag tycker inte att krav på att stänga sin sida är på sin plats. Däremot kan man tycka att om han vors seriös åtminstone ändrade status för söker". Men efter blott 2 dater så är inget säkert. Om han fortfarande är aktiv, loggar in ofta, skulle jag tro att han inte funnit vad han söker. Personligen väljer jag att inte besöka min sida under dejter, oavsett. Anser det vara lite respektlöst.

Körde med samma stil faktiskt och tyckte det var en OK kompromiss. Jag fokuserade på dejten i sig tills jag visste om det var nåt att "hänga i julgranen" och efter det får man ju ta ett annat beslut.

Nät dejting har fått sverige att bli mer som USA, man kan dejta flera samtidigt utan att vara exklusiva - vilket iofs är på gott och ont.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback