• 1
  • 2
2004-07-18, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Icke att förglömma när vi pratar lammkött är alla goda grytor man kan göra. Under hösten och vintern blir det lammgryta varje vecka. Lammcurry eller gryta baserad på passerade tomater eller vin och buljong. I med grönsaker, ärtor/bönor och potatis/pasta mot slutet så har du allt i ett.
Jag vill komma hem till dig på middag någon kulen höstdag! Mums!

Citat:
Ni som gillar lamm, vad tycker ni om killing?
Har tyvärr aldrig haft möjligheten att prova, men skulle gärna vilja göra det.
Citera
2004-07-18, 23:33
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Jag älskar också lammkött och jag kan inte låta bli att följa den här tråden. Jag har inga direkta recept att bjuda på men medan ni väntar på att steken går klart i ugnen tycker jag ni ska ta ett glas rött och läsa:

La Cucina, En roman om bordets fröjder och köttets lusta. Av Lily Prior.

Sorry OT:t

Citera
2004-07-18, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag älskar också lammkött
Din lilla hebefil

Jag rekommenderar "Kitchen Confidential" av Anthony Bourdain. Han berättar om sin tid som kock på högklassiga restauranger i framför allt New York (har jag för mig att det var). Ni kommer aldrig att se på mat på samma sätt...
Citera
2004-07-18, 23:55
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Kör det gamla vanliga.
hugger den lille jäkeln en 10-12 ggr och knölar in halverade vitlöksklyftor i hålen, gnider in med salt,svartpeppar och stött timjan
Edit: (kan även vara rosmarin. Är apatrött, och orkar inte gå och nosa i kryddskåpet för att korrigera.)
Citera
2004-07-19, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Kör det gamla vanliga.
hugger den lille jäkeln en 10-12 ggr och knölar in halverade vitlöksklyftor i hålen, gnider in med salt,svartpeppar och stött timjan
Edit: (kan även vara rosmarin. Är apatrött, och orkar inte gå och nosa i kryddskåpet för att korrigera.)
Det går bra med vilket som, eller både och. Rosmarin är väl den vanligaste lammkryddan, följd av timjan.

Förresten, gå och lägg dig
Citera
2004-07-19, 10:19
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Har tyvärr aldrig haft möjligheten att prova, men skulle gärna vilja göra det.

Jag har haft turen att växa upp i en familj av köttimportörer, som barn var mina favoriträtter grodlår och fasanstek.

I Frankrike äter många familjer killing till påsk, när jag var liten fick jag följa med till slaktaren och välja ut killingen. Många äter även ögonen men det har jag aldrig vågat prova.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in