2018-04-30, 03:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Nojjar man får man väl skapa många konton. Jag är redan outad för några IRL(sagt det själv) och bryr mig inte värst. Vem som helst med lite information om den riktiga drinkycrow hade kunnat lista ut det om de gick igenom mina tusentals inlägg. Jag hade mest blivit impad de orkade.

Går ju inte bevisa någonting. Skrivit massa om att sälja knark och det ena och det andra, inte som att det kan användas som bevis ändå, kan ju bara säga att jag låtsades för att verka tuff, att fler hade tillgång till kontot eller vad som helst.

De enda försiktighetsåtgärder jag åtar är att inte skriva ut min hemstad, ålder eller ladda upp någon bild. Om jag drar till Barbados och skriver om det på flashback kanske jag skriver Grenada, om jag överhuvudtaget ska resa och det nämns här kommer jag ljuga om datum.

Om man inte tänkte utföra terrorbrott eller smuggla in ett ton kokain så tror jag inte polisen orkar. Skulle bli smickrad om någon brydde sig nog att luska ut det.

Men ja skriver man om narkotikasmuggling och nämner sin ålder, hemstad och datum så får man ju skylla sig själv kan jag tycka.

Jag skäms inte för något jag skrivit och jag vet att det inte skulle hålla i rättegång så skitsamma.
Jag har postat massor av bilder på mig själv, skrivit en enorm mängd inlägg om droger och har ju dessutom ett par klipp på Youtube. På allt detta så är det ingen som helst hemlighet hur gammal jag är eller ens i vilken stadsdel jag bor i. Inte fan har polisen velat prata med mig för det.
Citera
2018-04-30, 03:28
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har postat massor av bilder på mig själv, skrivit en enorm mängd inlägg om droger och har ju dessutom ett par klipp på Youtube. På allt detta så är det ingen som helst hemlighet hur gammal jag är eller ens i vilken stadsdel jag bor i. Inte fan har polisen velat prata med mig för det.

Ja det är ju upp till var och en det där. Jag håller mig relativt anonym för säkerhetsskull. Men du har säkert rätt att inget skulle hända. Reser för mycket för att det skulle kännas helt okej. Vill inte bli stoppad av tullen varje gång jag kommer till Sverige.

Lika bra att ljuga om vissa detaljer även om det är långsökt att något skulle hända.

Vänliga hälsningar från... Barbados.

Jag vet andra svenskflaggade båtar häromkring blivit stoppade av tullen och minns hur jävla hårt svenska polisen försökte sätta de där kokainsmugglarna för 10 år sen eller vad det kan vara(operation playa). Nu har jag inte bollar(eller kontakter) att slänga i ett och ett halvt ton kokain i båtfan och segla själv över atlanten men jag slipper gärna bli stoppad av tullen oavsett.
Citera
2018-04-30, 03:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Ja det är ju upp till var och en det där. Jag håller mig relativt anonym för säkerhetsskull. Men du har säkert rätt att inget skulle hända. Reser för mycket för att det skulle kännas helt okej. Vill inte bli stoppad av tullen varje gång jag kommer till Sverige.

Lika bra att ljuga om vissa detaljer även om det är långsökt att något skulle hända.

Vänliga hälsningar från... Barbados.

Jag vet andra svenskflaggade båtar häromkring blivit stoppade av tullen och minns hur jävla hårt svenska polisen försökte sätta de där kokainsmugglarna för 10 år sen eller vad det kan vara(operation playa). Nu har jag inte bollar(eller kontakter) att slänga i ett och ett halvt ton kokain i båtfan och segla själv över atlanten men jag slipper gärna bli stoppad av tullen oavsett.
Hemligheten ligger ju i att vara personlig men inte privat.
Citera
2018-04-30, 03:37
Medlem
f30malmos avatar
Allt du gör online finns kvar för alltid.

Det finns ingen total säker lösning.

Jag förstår att det är problematiskt om man säljer droger typ, men jag bryr mig i övrigt inte längre om vad folk tycker. Har slösat så många år på det tidigare.
Citera
2018-04-30, 04:37
Medlem
Policys avatar
Ifall du inte vill bli kopplad till ditt flashback-konto så kan du lägga ut små vilseledande (men för innehållet irrelevanta) spår i ditt postande. Exempelvis så kan du nämna en sambo någonstans trots att storyn egentligen berör din vän. Ifall du berättar om en resa du gjort så kan du skriva att den skedde för 2 år sedan istället för två veckor sedan. Har du ingen syster? Nämn din "syster" någonstans på flashback, et cetera.

Skapa tveksamhet att kontot skulle vara ditt, om någon du känner skulle bli misstänksam.
Citera
2018-04-30, 04:38
Medlem
Jag brukar själv gå efter regeln ''skulle jag kunna stå för detta utanför internet?'', är svaret nej så skriver jag inte. Känns bara dumt då. Oavsett hur anonym man är så lagras ju allt, år efter år, och ingen vet vad som händer i framtiden, det ska man tänka på. Vi är fortfarande bara i början av internet-revolutionen, det finns inget som säger att internet ska och kommer vara som det är idag eller tidigare.
Citera
2018-04-30, 08:44
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Vill man inte att folk skall kunna koppla samman vad man säger med ens person så är det väl inte svårare än att man tänker efter först innan man skriver något så att man inte sitter och skriver saker spontant i ren aggression eller andra känslor som kan göra att man avslöjar för mycket om sig själv.

Ta ett steg tillbaka från hetsiga diskussioner och tänk efter ett tag om det du tänker säga verkligen är så smart att säga ur anonymitetens synvinkel.

Fördelen med diskussioner över nätet är ju att man kan göra så, till skillnad från verkliga livet.
Personligen så försöker jag hålla mina känslor i styr här inne.
Hade jag haft de diskussioner med meningsmotståndare IRL som jag haft här inne så är risken stor att det hade slutat på ett helt annat sätt tyvärr.
Jag kan säkert verka lugn och tålmodig här inne, men i verkliga livet är jag betydligt hetsigare.
Citera
2018-04-30, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det där kommer ju inte hjälpa direkt. För framtiden där de kommer ha sökprogram som kommer gå igenom allt och matcha efter bara hur man skriver. Dvs hur du stavar, hur du uttrycker dig etc sedan hitta att detta stämmer upp till 100%. Det kommer räcka att de bara har en liten text som man vet är skriven av just dig sedan är det bara att jämföra denna med allt som finns sparat inkl då detta som sparas just för Flashback.

Så om man vill åtminstone försvåra för framtidens sökalgoritmer så är ett tips att försöka variera sitt språkbruk, stava fel osv ibland även om det i sig säkert bara just försvårar.

Vadå framtiden?
Detta görs redan idag.
Citera
2018-04-30, 10:38
Medlem
ALLA människor har hemligheter och dom flesta av oss har pinsamma problem som vi kanske nojjar över. Det som jag en gång i tiden trodde var så bra med flashback var att det var en plats där man kunde känna sig säker och prata om ALLT med andra. Det sorgliga är att Flashback inte fungerar så.

Jag har precis som alla andra flera användarnamn här. Just detta konto mrolson är mitt "halv anonyma" konto. På det här kontot skriver jag saker som inte är rumsrena och kanske ca 50% sanningsenliga. Men bara det faktum att det krävs att man är tvungen att skapa flera användare för att kunna känna sig säker säger ganska mycket om flashback. Ska man verkligen behöva ett användarnamn här för varje nyans av sin personlighet? Varför ska det vara så krångligt?

Varför kan det inte räcka med att alla bara har ett användarnamn och kan själv bestämma om man vill vara anonym eller inte när man skriver något?

"Yttrandefrihet på riktigt" är flashbacks slagord.....

Vilken jävla frihet???????
Citera
2018-04-30, 14:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Någon som varit medlem i tretton år borde ju veta var man postar trådar.

Jag har själv bara ett konto.

Övervakning och integritet --> Flashback
/Moderator
Citera
2018-04-30, 14:22
Medlem
Flamsans avatar
Jasså "måste" man ha flera användare, har ingen talat om gör mig.
Har haft detta sedan jag gick med här för hundra år sedan.

Folk vet att jag hänger här och jag har inga problem med det.

Fadt det är klart jag är ju bara en väldigt vanlig "svensson" som inte hänger i drogforumet eller är kriminell.
Citera
2018-04-30, 15:13
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Som ganska ny på fb så tycker jag inte att det verkar farligare här än på andra forum.
Det är ju en bra säkerhetsventil för vissa som uppenbarligen bara måste dela med sig av sådant som de flesta håller tyst om irl.
Min säkerhet beror ju på mig och jag lägger inte över ansvaret för min egen säkerhet på någon annan. Därför håller jag tyst om vissa saker även på forum och kan känna mig fullkomligt säker utan att behöva lita på någon annan.
Det som förvånar mig med fb är att istället för som ryktet går att detta skulle vara ett tillhåll för rebeller så upplever jag stället som tråkigt byråkratiskt.
Men...ibland har man inget annat för sig så man kan ju kasta bort en timme på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in