Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-07, 06:23
  #1
Medlem
MrInks avatar
I april 2008 registrerade jag mig på sexdating.se, men har aldrig varit aktiv där.

Men så 2010-09-11 fick jag ett mejl skickat från sexdating.se. En 28-årig kvinna från Ryssland som sökte kontakt. Jaja, scam tänkte jag direkt och det tänker ni också. Men bilden hon skickade "på sig själv" var ju fin. Inget "porrigt", utan en helt vanlig bild när hon sitter på huk och håller i några stora gula löv. Jag var uttråkad och tänkte jag skulle stjäla lite tid från scammern. Kanske man kunde få se lite fler bilder om man har tur?

Så jag skickade ett jävligt kort mejl, där jag sa hur gammal jag är, längd osv. Jag avslöjade inte mitt riktiga namn.

Anyway, tid gick och vi har mejlat lite fram och tillbaka. Hon skickar en ny vanlig bild i varje mejl. Jag har aldrig skickat någon bild på mig till henne ännu. Alla bilder hon skickat är helt vanliga bilder i vanlig vardagsmiljö. Man ser tydligt att det är i Ryssland också. Bilar, hus, klädstil osv ser ut att passa in där hon säger att hon bor.

Hon har aldrig frågat om pengar. Dom här datingscamsen brukar gå ut på att dom ber om pengar för att lösa olika problem. T.ex. säger dom att dom vill besöka offret och ska köpa biljett + betala för visum. Fortfarande efter tre månader och 16 mejl har hon aldrig frågat om pengar eller andra gåvor.

Hennes engelska suger alla tiders. Mejlen är långa och jag orkar aldrig läsa hela dem. Man får bara ont i skallen. Jag misstänker att hon skriver på ryska och sen översätter med Google Translate eller liknande.

När kommer scammen om det är en scam?

Jag hittade sidan http://www.tineye.com/ där man laddar upp bilder och sajten söker efter samma bild på nätet. Ingen av de 15 bilder hon skickat har någon träff.
Fungerar tineye då? Jag plockade några random porrbilder från nätet och laddade upp på tineye. Oh yeah. Tineye fungerar visst, den hittade massvis med dubletter.

Sen började jag googla och söka efter henne på sajter som varnar för datingscams. Hon finns inte där. Hennes emejladress hittas inte av Google.

Hon har faktiskt msn också och vi har chattat två ggr där. Det märks tydligt att hon använder Google Translate, för när hon ska svara så liksom försvinner hon och sen när hon kommer tillbaka skriver hon 2-5 rader på 0,2 sekunder.

Iaf läste jag lite om hur man avslöjar en scam. Finns guider på dom där datingscammers-sajterna om det. Man ska självklart aldrig skicka pengar. Ett tips var att man skulle skicka pengar till en resebyrå som kunde fixa visum/biljetter, så att scammern kunde känna sig blåst på pengarna iaf.

Ett annat tips var att fråga efter telefonnumret. Scammers är nästan alltid män och dom kan ju inte gärna lämna ut ett nummer. Frågar man efter nummer får man alltid till svar att hon inte har någon telefon osv. Så nu i senaste mejlet frågade jag efter hennes telefonnummer och hemadress, för jag skulle skicka en "christmas gift" ... och vad tror ni? ... Jora, hon hade telefon och jag fick numret och även en adress!

Tänkte jag skulle ringa snart och kolla äktheten ... vad tror ni?
Kommer jag att bli blåst eller ... hur kommer jag att bli blåst?

Här är lite bilder på Larisa:
http://img84.imageshack.us/img84/6396/dsc08290.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/8818/dsc00032qx.jpg
http://img573.imageshack.us/img573/7...o128418812.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/1179/dsc00245t.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/3219/90072574.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/7982/75057893.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/8391/139w0.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/164/256365.jpg
http://img249.imageshack.us/img249/7340/img0742bk.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/5792/img0751o.jpg

Vad tror ni?
Citera
2010-12-07, 06:44
  #2
Medlem
DjPuttes avatar
JA du skulle nog säga scam så det ryker om det hela, För sände hon ett mail via sexdating eller kom det till din mail??
Nej snart så kommer tugget om pengar tex kan du betala min flygbilijett el jag har inte så mycket pengar efter kollat vad den kostar, Hade ett liknade som du har just nu men jag avslöjade henne rätt snabbt efter hon skulle köra pengar med western union till ett mans namn så.....
mitt råd avsluta skiten och finner du en ryska ta det genom en vanlig datingsite som är speciellt för dem!
Citera
2010-12-07, 07:11
  #3
Medlem
bilderna är säkert taget från någons facebook
Citera
2010-12-07, 07:17
  #4
Medlem
De ser till att ha dig rejält på kroken innan de börjar tigga pengar.
Jag fördrev tiden lite med en scamtjej för ett tag sen.
Kännetecken är att när du ställer konkreta frågor så svarar hon aldrig direkt på dem utan du får långa standardmail om blahablaha.
När ni sedan börjar prata om att ses ska du insistera på att hälsa på henne vilket hon givetvis inte är intresserad av.
Citera
2010-12-07, 08:06
  #5
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
bilderna är säkert taget från någons facebook
Mycket möjligt...
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
JA du skulle nog säga scam så det ryker om det hela, För sände hon ett mail via sexdating eller kom det till din mail??
Nej snart så kommer tugget om pengar tex kan du betala min flygbilijett el jag har inte så mycket pengar efter kollat vad den kostar, Hade ett liknade som du har just nu men jag avslöjade henne rätt snabbt efter hon skulle köra pengar med western union till ett mans namn så.....
mitt råd avsluta skiten och finner du en ryska ta det genom en vanlig datingsite som är speciellt för dem!
Det kom via sexdating.se - mejl/pm/meddelande som skickas till en användare på sexdating kommer till användarens e-mail, alltså inte till någon inkorg på sajten.

Snart kommer tugget om pengar. Jo, men jag tycker det är konstigt att det dröjt 3 månader och 16 mejl nu. Är dom inte snabbare än så?
Citat:
Ursprungligen postat av Dowy
De ser till att ha dig rejält på kroken innan de börjar tigga pengar.
Jag fördrev tiden lite med en scamtjej för ett tag sen.
Kännetecken är att när du ställer konkreta frågor så svarar hon aldrig direkt på dem utan du får långa standardmail om blahablaha.
När ni sedan börjar prata om att ses ska du insistera på att hälsa på henne vilket hon givetvis inte är intresserad av.
Det är inga standardmejl. Jag ställer unika frågor hela tiden, som hon snällt svarar på.

Planen är att ringa henne på fredag. Då får vi se om hon svarar... och kan svara på frågor om våra mejl osv.

Sen så om det blir att vi ska träffas så åker jag dit. Kollade på Expedia och en flygresa dit t.o.r var inte alls dyrt. Sjyssta hotell till okay priser. Jag kan absolut tänka mig en semestervecka där i sommar.

Dessutom kan man styra upp några fler dejter via någon dejtingsida, så har man garderat sig.
Citera
2010-12-07, 08:32
  #6
Medlem
Starfuckers Incs avatar
Svårt att säga om det är fejk eller inte. Hon ser ju onekligen bra ut om det är hon på bilderna...
En bekant till mig träffade en ryska på en nätdejtingsajt, hon var så jävla snygg en riktig 10-poängare faktiskt.

I början var allt bra mellan dem, hon flyttade hit till stan men sen kom det fram att hon misshandlade honom och var en riktig jävla sol och vårare som "jobbade" med skenäktenskap och dylikt bara för att få pengar. Man borde ju ha anat ugglor i mossen när han som aldrig haft ett förhållande plötsligt skaffade värsta bruden men men samtidigt var man ju glad för hans skull.

Jobbig story blev det iaf och han mådde skit i många år efteråt.

Jag tycker iaf att du ska fortsätta maila henne och se vad som händer, du kan ju testa att be henne ta en bild på sig med något speciellt typ på någon plats eller med något föremål som kanske inte finns på bilder så ofta. Tex be henne ta en bild på sig och ett djur om hon har ett eller någon sevärdhet i hennes stad (vem som bor i samma städer brukar ha bilder på sig när de poserar vid statyer etc)

Hursom lycka till, tänker följa denna tråd.
Citera
2010-12-07, 08:33
  #7
Medlem
Starfuckers Incs avatar
vilken stad bor hon i?
Citera
2010-12-07, 08:40
  #8
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starfuckers Inc
Svårt att säga om det är fejk eller inte. Hon ser ju onekligen bra ut om det är hon på bilderna...
En bekant till mig träffade en ryska på en nätdejtingsajt, hon var så jävla snygg en riktig 10-poängare faktiskt.

I början var allt bra mellan dem, hon flyttade hit till stan men sen kom det fram att hon misshandlade honom och var en riktig jävla sol och vårare som "jobbade" med skenäktenskap och dylikt bara för att få pengar. Man borde ju ha anat ugglor i mossen när han som aldrig haft ett förhållande plötsligt skaffade värsta bruden men men samtidigt var man ju glad för hans skull.

Jobbig story blev det iaf och han mådde skit i många år efteråt.

Jag tycker iaf att du ska fortsätta maila henne och se vad som händer, du kan ju testa att be henne ta en bild på sig med något speciellt typ på någon plats eller med något föremål som kanske inte finns på bilder så ofta. Tex be henne ta en bild på sig och ett djur om hon har ett eller någon sevärdhet i hennes stad (vem som bor i samma städer brukar ha bilder på sig när de poserar vid statyer etc)

Hursom lycka till, tänker följa denna tråd.
En gammal klasskompis från grundskolan träffade en skitsnygg ryska när han pluggade på högskolan. Han friade och dom gifte sig. Osv osv. Men efter ett tag upptäckte han att hon rensat bankkontot på en kvarts miljon (hans besparingar) och dragit. Snopet.
Han blev inte sig lik efter det.
Citat:
Ursprungligen postat av Starfuckers Inc
vilken stad bor hon i?
Irkutsk. Södra Sibirien. http://sv.wikipedia.org/wiki/Irkutsk

Jag ska be henne att ta en bild på sig själv där hon håller upp en skylt/lapp med en hälsning till mig.
__________________
Senast redigerad av MrInk 2010-12-07 kl. 08:43.
Citera
2010-12-07, 10:30
  #9
Medlem
paulausters avatar
Spännande.

Som tidigare svar visat så verkar ryskorna kunna gå långt för att få dina pengar...
Se till att vara 100% på tjejen innan ni börjar något seriöst (om hon faktiskt finns!)
Citera
2010-12-07, 12:48
  #10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
I april 2008 registrerade jag mig på sexdating.se, men har aldrig varit aktiv där.

Men så 2010-09-11 fick jag ett mejl skickat från sexdating.se. En 28-årig kvinna från Ryssland som sökte kontakt. Jaja, scam tänkte jag direkt och det tänker ni också. Men bilden hon skickade "på sig själv" var ju fin. Inget "porrigt", utan en helt vanlig bild när hon sitter på huk och håller i några stora gula löv. Jag var uttråkad och tänkte jag skulle stjäla lite tid från scammern. Kanske man kunde få se lite fler bilder om man har tur?

För min del säger siten ni fick kontakt på mycket: sexdating.se.
Verkar inte så troligt att en seriös rysk kvinna letar man där, när det finns andra seriösa dejtingsiter.
Jag tror fr Larissa är hr Igor IRL.
Citera
2010-12-07, 13:37
  #11
Avstängd
spoozs avatar
En del av dessa damer är kanske också bara ute efter ett svenskt pass. Och när de har fått sitt medborgarskap så krackelerar äktenskapet plötsligt...

Ett enklare sätt att se om personen verkligen existerar är kanske annars att använda te.x Skype. På med webkameran och chatta...
Citera
2010-12-07, 14:25
  #12
Avstängd
fysikmotors avatar
Tror och tror att hon scammar?
Var säker på att hon si och så innan ni ses?
Undrar om det är på riktigt eller inte?
Kan det vara en kille?

Vad fan, är ni helt jävla efterblivna eller. Speciellt du TS?

Vilken generation kommer ni ifrån? Ni måste vara från den naiva generationen som åker ner till Thailand och hittar sin sanna kärlek . Ska man skratta eller gråta liksom?

Tioåringar vet idag att sånt här är bullshit. Själv sitter jag med en falsk facebookprofil --av andra syften-- och får in 40 skumma meddelanden om dagen.

Hur naiv får man vara? Var finns det lite empati?

  • Varför skulle en tjej uppskatta en kille som kräver utav henne att hon skriver sitt namn och datum på en lapp och visar upp den för dig? Det är ju för fan relation/socialt handikappat på alla sätt.
  • Varför skulle en tjej ragga så ambitiöst och hårt på nån kille som inte ens har skickat någon bild.
  • Hon har varenda jävla stereotypiska scammer-drag. Saknar telefon och adress bland annat.
  • Hur hade ni ens tänkt prata med varandra om ni inte kan något gemensamt språk? Självklart bryr sig inte en scammer om en sådan sak.
  • Hur tror du att hon tänkt sig att allt ska gå ihop egentligen? Om inte be om lite pengar
  • Det finns inget som indikerar på att personen är den denne säger sig vara.
  • Hur normalt beter sig denne personen egentligen? Skickar bilder med varje mail? Uppenbarligen så gör scammern allt för att hooka upp folk: (A) Sexdating (B) förföring i form av kärleksförklaringar, lovord och liknande (C) ung och vacker, med andra lockande personliga drag


Låt mig gissa(med kunskap/erfarenhet om både scammers och offertyper):
  • (vanligt) Scammern har någon form av kriminell bakgrund. Tidigare dömd för småbrott eller grövre narkotikabrott. Variarar. Men inte allt för ovanligt..
  • Scammern är egentligen en man
  • "Larisa" har jäääääääävlit torr humor, [b]om någon[\B], som i så fall handlar om henne själv, hennes sexualitet, eller något annat lockande, och som även uppträder i en lång löpanden text av bullcrap á la birdshit.
  • TS är desperat och jävligt naiv
  • TS är en mycket timid, oattraktiv, isolerad eller ogillad person, vilket är grunden till TS desperation
  • TS är inte så pass klok
  • De som egentligen sitter bakom skärmen i ryssland hånar dig. De tycker att du är dum.
  • Du verkar vara hennes framtidsdröm
  • Ni bygger upp en relation tillsammans. Hon skriver Puss och kram, "see you" och "blabla" hela tiden.
  • Ja, hon snackar en massa skit helt enkelt med text karaktäristiskt för bullcrap. Hur svårt ska det vara att se dragen?

Huvudsakligen: Är det kärlek hon vill ha så hittar hon det i grannskapet.

Dra ner en p-rulle så kanske du lugnar ner dig TS och tänker efter lite .
Må låta spydigt, men se det som en förtjänst.
__________________
Senast redigerad av fysikmotor 2010-12-07 kl. 14:29.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback