Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-12-07, 12:22
Medlem
pissoars avatar
Det är minst lika irriterande med folk som gapar troll i var och varannan tråd där det egentligen inte spelar någon som helst roll om det som inträffat är hypotetiskt eller inte. Om ämnet eller problemet är så bisarrt att det står utom all tvivel att det är uppdiktat så skall det självklart ner i papperskorgen. Däremot om det är en rimlig händelse så bör man diskutera ämnet efter givna fakta eller skita i det utan att be om bevis för att det faktiskt är på riktigt.

Som det är nu i, vad jag märkt speciellt i relationer och samlevnad, så ställs det ofta krav från användare som indirekt leder till att ts måste outa sig själv eller sina medmänniskor trots att det inte fyller någon egentligt syfte.

Trådar som är väldigt oseriösa men ändå helt rimliga bör också vara ämnen för låsning, och detta tycker jag moderatorerna sköter väl.

Helt enkelt så tror jag att gapa troll är den godaste trollmaten och att uppdiktade ämnen som leder till en givande tråd är just en givande tråd.
Senast redigerad av pissoar 2010-12-07 kl. 13:14. Anledning: knasig styckeindelning
Citera
2010-12-07, 12:34
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Detta käns som ett problem för "måste hävda min intelligens generationen". Er brist på kunskap och det faktum att det svenska skolsystemet totalt rumpknullat er, har satt er i en strävan efter den absoluta sanningen. Men det finns bättre och mer produktiva sätt att göra detta på, och flashback är inte en av dessa.

Låt trollen trolla, en hel del av dem tillför mer till fb än ni trolljägare någonsin kommer att lyckas prestera.

Sedan så är inte en dålig tråd synonymt med att trolla. Sära på begreppen och kom in i matchen.

OffT: Ber om ursäkt om min svenska är uppåt röven, men skrev detta på min telefon. Så typos är en del i det hela antar jag.
Citera
2010-12-07, 13:27
Medlem
Germanofils avatar
Även om den situation som beskrivs i tråden är påhittad kan det fortfarande vara intressant att diskutera saken tycker jag. Det blir som en hypotetiskt diskussion. Jag fattar inte varför alla är så besatta av att veta vad som är sant eller inte.
Citera
2010-12-07, 18:30
Medlem
MortalChaosiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Även om den situation som beskrivs i tråden är påhittad kan det fortfarande vara intressant att diskutera saken tycker jag. Det blir som en hypotetiskt diskussion. Jag fattar inte varför alla är så besatta av att veta vad som är sant eller inte.

True story. Samtidigt är det ju fullkommligt omöjligt för vissa människor att se vad som är troll eller inte, hur uppenbara och barnsliga de än kan va. Men dom kommer nog alltid kretsa runt.
Citera
2010-12-14, 18:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

Därför att man tar forumet och diskussionerna här på allvar?

Det absolut sämsta med flashback är alla dessa uppmärksamhetstörstande småbarn som tillsammans vill ha lite "kul" i trådarna. Detta är samma människor som klagar på att folk skriver "troll".

De vill göra trådarna till nån sorts levande rollspel, "spelar med" liksom och underhålls av detta
Det är sådana människor som gör att trådar som "Fråga vampyren" "Jag vill knulla min syrra" eller "Ska jag mörda min lärare?" blir jättelånga.

I dessa trådar skriver och trivs en ung generation skribenter som "inte tycker det spelar nån roll" om det är sant som TS skriver eller inte. För man vill ju LEKA. Tyvärr blir resultatet skit.

Det stora problemet är alltså troll. Och de som välkomnar troll, och roas av dem.
Problemen är inte trolljägare.
Citera
2010-12-15, 01:37
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Därför att man tar forumet och diskussionerna här på allvar?

Det absolut sämsta med flashback är alla dessa uppmärksamhetstörstande småbarn som tillsammans vill ha lite "kul" i trådarna. Detta är samma människor som klagar på att folk skriver "troll".

De vill göra trådarna till nån sorts levande rollspel, "spelar med" liksom och underhålls av detta
Det är sådana människor som gör att trådar som "Fråga vampyren" "Jag vill knulla min syrra" eller "Ska jag mörda min lärare?" blir jättelånga.

I dessa trådar skriver och trivs en ung generation skribenter som "inte tycker det spelar nån roll" om det är sant som TS skriver eller inte. För man vill ju LEKA. Tyvärr blir resultatet skit.

Det stora problemet är alltså troll. Och de som välkomnar troll, och roas av dem.
Problemen är inte trolljägare.
One-liners som enbart innehåller en trollanklagelse utan motivering till denna tillför inte tråden något. Tvärtom så leder det till mer uppmärksamhet och att tråden kanske till slut hamnar i populära/heta ämnen. Om man nu vill bli av med trollen så är det jävligt kontraproduktivt att gå in i dessa trådar och skriva omotiverade trollanklagelser. Som ts skriver så är det i så fall mycket bättre att bara ignorera trollet och låta bli att ge dem den uppmärksamhet de vill ha.
Citera
2010-12-17, 02:47
Medlem
fizzles avatar
Men när kommer det att tas itu ordentligt med "Fråga vad ni vill trådarna?".
Det har blivit en så förbannat lusig kvalitet på många av de dagliga nya trådarna, man kan inte blunda för dem, de dyker upp överallt.

Ska Flashback komma se ut som det i början, då det var omodererat? Jag menar inte att 'personalen' gör dåligt ifrån sig, men man kommer inte undan att det blir mer och mer skit som tar tid och ork att ta bort.

Jag tror inte att regler kommer att räcka. Det är synd att Flashback faktiskt är Flashback, annars hade jag velat se att forumet stängde registreringen och påbörjade en rensning av packet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in