Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-18, 14:32
  #1
Medlem
iglos avatar
Hur är det i Södertälje/Hovsjö. Är det ett lungt område. Och hur är miljön. Vad jag har fattat det som så ska det vara ganska så naturskönt och fin miljö där.
Citera
2004-07-18, 14:46
  #2
Medlem
Har inga personliga erfarenheter av Hovsjö men ryktet är inget vidare...

Bl a slutade SL att köra in i Centrum på kvällarna pga att snorungar kastade sten på bussarna.
Citera
2004-07-18, 15:32
  #3
Medlem
Twizzs avatar
Det är inte speciellt lungt där på kvällarna iallafall. Har hört att det är stor risk att få inbrott i bilen där. Så ska du flytta dit hoppas jag att du inte har bil. Bodde där förlänge sen. Inte ens då kunde man ha något i källarförrådet. Och har hört att det är ännu värre nu.
Citera
2004-07-18, 15:35
  #4
Medlem
hovsjö och rona skall du akta dig för det är rövhållen i den byn fornhöjden är snart där med
Citera
2004-07-18, 15:44
  #5
Medlem
hubbes avatar
i hovsjö är det bara en massa tattare och fornhöjden är redan likadan.
Citera
2004-07-18, 15:46
  #6
Medlem
iglos avatar
Gjorde en snabb sökning både på DN och på Aftonbladet.
Det fanns inte mycket om Hovsjö där inte. Så överdriver ni inte lite?
Citera
2004-07-18, 16:25
  #7
Medlem
kokaloos avatar
Ja Hovsjö är ett trivsamt område om man tycker om syrianer.

Hovsjö går även under namnet syrejojoville eller lilla Midyat (Midyat är en by i Turkiet som dom flesta Syrianer kommer ifrån).

Du kan alltid kontakta din lokala syrianförening för mer info om hur det är att bo å leva i Syrjetälje.
Citera
2004-07-18, 18:27
  #8
Medlem
iglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo
Ja Hovsjö är ett trivsamt område om man tycker om syrianer.

Hovsjö går även under namnet syrejojoville eller lilla Midyat (Midyat är en by i Turkiet som dom flesta Syrianer kommer ifrån).

Du kan alltid kontakta din lokala syrianförening för mer info om hur det är att bo å leva i Syrjetälje.


Är du ironisk med ditt inlägg?
Citera
2004-07-18, 18:28
  #9
Medlem
iglos avatar
Jag vill altså inte veta hur mycket invandrare m.m som bor i Hovsjö. Bara om det är ett lungt och trivsamt område att bo i. Sen skit samma vart dom kommer ifrån.
Citera
2004-07-18, 19:19
  #10
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iglo
Jag vill altså inte veta hur mycket invandrare m.m som bor i Hovsjö. Bara om det är ett lungt och trivsamt område att bo i. Sen skit samma vart dom kommer ifrån.


enligt min moster som bor i södertälje är hovsjö inte ett lungt område (hon har bott där men nu på hon på fonhöjden). nu var det ju ett tag sen jag var där men jag skulle då aldrig vilja bo i södertälje. men men då är det ju också min åskit.
Citera
2004-07-18, 19:22
  #11
Medlem
i hov sjö bode han som knivade anna lind
Citera
2004-07-18, 19:41
  #12
Medlem
Erolds avatar
Du som skulle plugga på KTH va?? Finns ju lediga lägenheter i centrum, Hovsjö är lite halvdåligt, en polare bor där och fick sin ruta sönderslagen av snorungar, det med bussen är sant också, hörde ngt om att sveriges värsta gata är där med hänseende till bilinbrott. Annars är det väl rätt lungt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f138199

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback